Dere som har opplevd sopp hos barnet....

lissen

Glad i forumet
...i munnen og på deres bryst, kjente dere noe spesielt i/på brystene når dere oppdaget det?? I tillfelle hvordan føltes dette?

Det stikker i brystene etter amming, spesiellt når jeg lekker melk. Brystvortne er litt røde og "glinsende". Noen blir sår.

Bare etter amming det stikker?
Jeg har sånne voldsomme utdrivnings smerter, men bare helt i begynnelsen av ammingen, i tillegg til at det på en måte iser i brystet inni mellom.

Har ingen andre symptomer, hverken på meg eller Lille.. Kan det være sopp likevel? [8|]

Dette med ising/knitring i brystet kjenner jeg igjen...., kommer iblant..... Lurer sånn på om det er starten på sopp eller bare helt normalt....

barnet får hvitt belegg på tunge og/eller munnhule.spedbarnet kan også få utslett nedentil. ved trøske/sopp kommer som regel smertene etter man har ammet. noen beskriver det som om varme "glødetråder" stikker i brystet. brystknoppen rød og glinsene og kan minne om ett bringebær. ta en titt på ammehjelpen.no der står det mye om dette

Her kjennes det ut som puppen brenner inni når jeg er ferdig å amme også er tuppa vår hvit på tunga og glepper lett puppen mens ho spiser, den har blitt litt glatt på en måte(brune området)[8D]

ORIGINAL: MJTbebis09

Bare etter amming det stikker?
Jeg har sånne voldsomme utdrivnings smerter, men bare helt i begynnelsen av ammingen, i tillegg til at det på en måte iser i brystet inni mellom.

Har ingen andre symptomer, hverken på meg eller Lille.. Kan det være sopp likevel? [8|]

Nei, kan stikke når som helst. Kan jo hende det sopp på vei... har babyen sår/blemmer på rumpa?

Fikk ikke noe på brystet siden jeg bruker skjold, men for å bli kvitt trøska brukte jeg farris. Farris på Qtips og "vasket" munnen hennes med det. Ble borte etter noen dager. Vasket 3 ganger daglig.

...om noen lurte på hvordan det går ann å bli kvitt det

ORIGINAL: TviTvi

Fikk ikke noe på brystet siden jeg bruker skjold, men for å bli kvitt trøska brukte jeg farris. Farris på Qtips og "vasket" munnen hennes med det. Ble borte etter noen dager. Vasket 3 ganger daglig.

...om noen lurte på hvordan det går ann å bli kvitt det

På storebror fikk vi det bort med tyttebærsaft. Men lillemor måtte ha medisin.

Back
Topp