Dere som har opplevd SA

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Jeg undres så over dette med samleie. Jeg blødde i godt over to uker (god del brunt) før klumpene kom ut. Fikk ingen beskjed om å ikke ha samleie. Alt kom ut på Fredag og Lørdag, og i idag var jeg hos gyn og alt var kommet ut og alt så fint ut. Blødningen har stoppet, bare av og til at det er liiitte granne gammelt blod med utfloden.. kan man ha samleie da?

Jeg mener det bør gå minst to uker, fordi «såret» skal gro. Pga infeksjonsfare. Men dette er noe jeg leste her inne når jeg opplevde det samme.

Fikk beskjed etter MA at vi kunne ha sex så fort jeg sluttet å blø friskt blod. Det er når du blør rødt at det er fare for infeksjon

Jeg fikk også beskjed om at det var OK å ha sex, selvom jeg fortsatt hadde brunlig utflod. Jeg blødde lenge da (32 dager) så de mente at såret hadde hatt god nok tid til å gro, og at infeksjonsfaren ikke var høyere enn normal selv med brun utflod og litt gammelt blod

Jeg fikk beskjed om å vente to uker, eller til blødningen hadde stoppet.

Vi har kjørt på vi, aldri hatt noe opphold av samleie ved SA :wtf:
Hadde ett opphold på ca ei uke etter MA.

Jeg fikk også beskjed om å vente 2 uker. Jeg hadde ihvertfall ventet så lenge, selv om flere her sier de fikk beskjed om p bare kjøre på. Utrolig kjipt å få infeksjon pga det :)

Jeg undres så over dette med samleie. Jeg blødde i godt over to uker (god del brunt) før klumpene kom ut. Fikk ingen beskjed om å ikke ha samleie. Alt kom ut på Fredag og Lørdag, og i idag var jeg hos gyn og alt var kommet ut og alt så fint ut. Blødningen har stoppet, bare av og til at det er liiitte granne gammelt blod med utfloden.. kan man ha samleie da?
Fikk beskjed om å vente 1 uke etter at jeg hadde sluttet å blø etter sa og utskrapning. Gjelder også bading

Så lenge man ikke blør kan man ha samleie, for da er såret «grodd». Det er litt strengere med en MA og kirurgisk inngrep, da bør man vente lengre. Det fikk jeg til svar hos en lege :)

Back
Topp