Dere som har opplevd SA

Ønskeomentil♡

Flørter med forumet
Hei.

Jeg har flere svangerskap bak meg.
Som har gitt meg herlige barn, men har også tatt to senaborter grunnet misdannelser som ikke var forenlig med liv.

Nå virker det som jeg muligens opplever en SA for første gang i mitt liv. Jeg er ca 6 uker på vei.
Og for noen dager siden viste digital test 3+, men den var nå gått ned til 2-3.
Føler også at det murrer i magen som om mens skal komme. Både igår og idag.
Igår kom det også lysebrunt på papiret.
Og litt idag.
Går ut fra at det da blir en SA.
Begynte det med spotting hos dere også?
Eller kom det bare brått?
 
Så trist å lese dette :( Jeg hadde en SA i august, fikk aldri 3+ da. Var 6+0 da det startet og det var litt spotting, dagen etter kom ingenting (fikk jo opp håpet) og så på dag tre kom menssmerter og stor blødning med koagler. :( Sender deg en god klem! :Heartred
 
Så trist å lese dette :( Jeg hadde en SA i august, fikk aldri 3+ da. Var 6+0 da det startet og det var litt spotting, dagen etter kom ingenting (fikk jo opp håpet) og så på dag tre kom menssmerter og stor blødning med koagler. :( Sender deg en god klem! :Heartred

Tusen takk!
Heldigvis klarer jeg tenke at; det er dessverre normalt å måtte oppleve det. Sånn sett ønsker jeg egentlig bare å begynne blø, sånn at man blir ferdig. Om du skjønner tankegangen? Kjedelig å sitte sånn på vent og ikke vite hva som skjer....
 
Tusen takk!
Heldigvis klarer jeg tenke at; det er dessverre normalt å måtte oppleve det. Sånn sett ønsker jeg egentlig bare å begynne blø, sånn at man blir ferdig. Om du skjønner tankegangen? Kjedelig å sitte sånn på vent og ikke vite hva som skjer....

Ja, lettere å forholde seg til en blødning der du forstår at det faktisk er over. Nå er du litt midt mellom :( Utrolig trist. Det er jo dessverre som du sier, ganske vanlig å miste så tidlig, men det er fortsatt utrolig kjipt og trist . :Heartred
 
Hei! Så trist om det er en SA du opplever. Jeg mistet i uke 7-8 og det begynte med spotting til meg også. Bare litt blod på papiret når jeg tørka meg, ikke noen smerter i starten. Etter noen dager økte både smertene og blødningen så skjønte tilslutt at det måtte være SA. Trodde først det var uskyldige blødninger som mange opplever under svangerskapet, men det var det ikke.
Selv om det er ganske vanlig så er det utrolig trist for det! Rekker å få utroolige mange tanker om en kommende baby på kort tid! Føler med deg:Heartred
 
Hei! Så trist om det er en SA du opplever. Jeg mistet i uke 7-8 og det begynte med spotting til meg også. Bare litt blod på papiret når jeg tørka meg, ikke noen smerter i starten. Etter noen dager økte både smertene og blødningen så skjønte tilslutt at det måtte være SA. Trodde først det var uskyldige blødninger som mange opplever under svangerskapet, men det var det ikke.
Selv om det er ganske vanlig så er det utrolig trist for det! Rekker å få utroolige mange tanker om en kommende baby på kort tid! Føler med deg:Heartred

Tusen takk for svar!
Ja veldig trist...
Jeg prøver iallfall forberede meg på at det er det.
Testene har blitt svakere og da er det ikke positivt.
 
Jeg opplevde det samme i fjor. Fikk aldri 3+, og strekene ble svakere. Gikk og ventet på blødning, og den kom 3-4 dager etter at jeg skjønte at dette ikke ville gå veien. Spottet på kvelden og begynte å blø på morgenen.
Jeg har også hatt MA, og da spottet jeg kun. Måtte få Cytotec for å komme i gang med prosessen.
 
Her drøyde det en hel uke i 2016 da jeg mistet i uke 11. Startet spotting med en blanding av brunt og friskt blod, så kom det litt mer dagen etterpå. 2 dager etter det fikk jeg bekreftet på TUL at det ikke var noe liv lenger. 4 dager etter det igjen var det som en propp som løsna og jeg begynte å blø masse koagler osv..
 
Her drøyde det en hel uke i 2016 da jeg mistet i uke 11. Startet spotting med en blanding av brunt og friskt blod, så kom det litt mer dagen etterpå. 2 dager etter det fikk jeg bekreftet på TUL at det ikke var noe liv lenger. 4 dager etter det igjen var det som en propp som løsna og jeg begynte å blø masse koagler osv..

Huff så leit. Og så sent...
Noen smerter?
 
Huff så leit :/

Hadde en SA sist måne. Ingen smerter foruten vondt i høyre side av rygg .
begynte blø sakte og lite men så ble det bare mere og mere, til slutt kom det ut litt av hvert.

Masse klemmer <3
 
Opplevd to spontanaborter. Ved den ene aborten var jeg rundt 5-6 uker på vei. Da kom det plutselig en del ut for å si det sånn (uten at jeg skal gå i detalj) og jeg hadde store blødninger og sterke smerter i litt over en uke. Skjedde ganske akutt etter samleie. Så opplevde jeg SA i august. Da var jeg bare 4 uker på vei og det startet med litt spotting på papiret ved dobesøk. Tok en digital/pluss vanlig test og den digitale hadde gått fra 2-3 uker til 1-2 uker. Den vanlige strektesten var også blitt betydelig svakere. Ingen smerter eller mer blod på noen dager, men fikk målt hcg som viste at det sank. Etter ca 4-6 dager så begynte vanlig blødning. Men da uten smerter og særlig klumper, så for meg opplevdes den som en lett mens med lett blødning. Så det kan være veldig forskjellig fra gang til gang
 
Først: klem!!

Jeg hadde en SA i uke 9 i sommer. Startet med litt brunt, så litt blod. En uke etterpå kom det så mye blod som ved mensen, men ved flere omganger. Det kom ut mye blod og koagler. Pluss at jeg hadde sterke menssmerter.
 
Jeg vet ikke hvorfor jeg deler dette...
Men jeg gjør det bare for å få det ut.
Kjenner det kanskje er mer sårt enn jeg først trodde.

Jeg og mannen har et friskt barn sammen.
Men både i 2017 og tidligere i år måtte vi ta senabort pga misdannelser. Noe som heter akrani. Les gjerne om det. Det er ikke forenlig med liv. .Og selv om det har skjedd oss to ganger skyldes det trolig ikke noe genetisk, for vi har tatt mange tester. Diagnosen er ikke genetisk heller. Så vi fikk klarsignal for å prøve på nytt. Og da skjer dette nå. Klart det er vondt.

Jeg var åpen på min Facebook om hva som hadde skjedd oss da vi for andre gang måtte ta senabort.

Da fikk jeg en så stygg melding i innboksen min at den har plaget meg daglig siden. Personen kalte meg en morder. At Gud ville sende meg til helvetet. Og dømme meg for drap. Sånne som meg burde ikke ha barn heller.

Denne personen var mye mer kristen enn hva jeg er og ville da lempe dette over på meg.
Selv når jeg svarte at fosteret aldri kunne overlevd så svarte hun tilbake at det burde ikke ha noe å si. Jeg hadde fortsatt drept to barn.....

Idag streifet tanken meg at kanskje jeg fortjener dette..... :(:(:(:(
 
Jeg vet ikke hvorfor jeg deler dette...
Men jeg gjør det bare for å få det ut.
Kjenner det kanskje er mer sårt enn jeg først trodde.

Jeg og mannen har et friskt barn sammen.
Men både i 2017 og tidligere i år måtte vi ta senabort pga misdannelser. Noe som heter akrani. Les gjerne om det. Det er ikke forenlig med liv. .Og selv om det har skjedd oss to ganger skyldes det trolig ikke noe genetisk, for vi har tatt mange tester. Diagnosen er ikke genetisk heller. Så vi fikk klarsignal for å prøve på nytt. Og da skjer dette nå. Klart det er vondt.

Jeg var åpen på min Facebook om hva som hadde skjedd oss da vi for andre gang måtte ta senabort.

Da fikk jeg en så stygg melding i innboksen min at den har plaget meg daglig siden. Personen kalte meg en morder. At Gud ville sende meg til helvetet. Og dømme meg for drap. Sånne som meg burde ikke ha barn heller.

Denne personen var mye mer kristen enn hva jeg er og ville da lempe dette over på meg.
Selv når jeg svarte at fosteret aldri kunne overlevd så svarte hun tilbake at det burde ikke ha noe å si. Jeg hadde fortsatt drept to barn.....

Idag streifet tanken meg at kanskje jeg fortjener dette..... :(:(:(:(


Nei, fy! For en grusomt stygg ting å si. Det håper jeg inderlig du ikke lar gå inn på deg. Jeg ville anmeldt (Redigert inn: på Facebook, vel og merke!) Makan til ufølsomhet og ufinhet!!

Nå kan det hende jeg tråkker på noen tær, men det blåser jeg fullkomment i: det er personer som henne som havner i skjærsilden dersom det finnes en!

Du trenger ikke forsvare deg ovenfor sånne folk, og nei, hverken du eller mannen din fortjener dette. Sender deg en stor klem:Heartred
 
Nei, fy! For en grusomt stygg ting å si. Det håper jeg inderlig du ikke lar gå inn på deg. Jeg ville anmeldt (Redigert inn: på Facebook, vel og merke!) Makan til ufølsomhet og ufinhet!!

Nå kan det hende jeg tråkker på noen tær, men det blåser jeg fullkomment i: det er personer som henne som havner i skjærsilden dersom det finnes en!

Du trenger ikke forsvare deg ovenfor sånne folk, og nei, hverken du eller mannen din fortjener dette. Sender deg en stor klem:Heartred

Ja det var jo helt forferdelig å si.....
Jeg vet ho tar feil. Men det gikk så inn på meg likevel.
Tusen takk for omtanken ❤❤❤
 
Jeg vet ikke hvorfor jeg deler dette...
Men jeg gjør det bare for å få det ut.
Kjenner det kanskje er mer sårt enn jeg først trodde.

Jeg og mannen har et friskt barn sammen.
Men både i 2017 og tidligere i år måtte vi ta senabort pga misdannelser. Noe som heter akrani. Les gjerne om det. Det er ikke forenlig med liv. .Og selv om det har skjedd oss to ganger skyldes det trolig ikke noe genetisk, for vi har tatt mange tester. Diagnosen er ikke genetisk heller. Så vi fikk klarsignal for å prøve på nytt. Og da skjer dette nå. Klart det er vondt.

Jeg var åpen på min Facebook om hva som hadde skjedd oss da vi for andre gang måtte ta senabort.

Da fikk jeg en så stygg melding i innboksen min at den har plaget meg daglig siden. Personen kalte meg en morder. At Gud ville sende meg til helvetet. Og dømme meg for drap. Sånne som meg burde ikke ha barn heller.

Denne personen var mye mer kristen enn hva jeg er og ville da lempe dette over på meg.
Selv når jeg svarte at fosteret aldri kunne overlevd så svarte hun tilbake at det burde ikke ha noe å si. Jeg hadde fortsatt drept to barn.....

Idag streifet tanken meg at kanskje jeg fortjener dette..... :(:(:(:(
Huff, for en forferdelig ting à skrive til noen som allerede har opplevd noe så sårt og trist :/ Vil bare gi deg en god klem og ønske deg all lykke i verden fremover. Håper virkelig du slipper å oppleve en SA nå og at den digitale testen bare er litt lunefull. Har lest at de kan være det og at ved høye hcg verdier kan urinen bli for mettet.

Jeg har ikke hatt noen smerter eller stor blødning nå når jeg har hatt SA, men det var ganske tidlig. Begynte å spotte rosa 5+0 og mensenlignende blødning 5+2.
 
Back
Topp