Dere som har opplevd blødning....

Dararamm

Glad i forumet
Dere som har opplevd blødning, hvor lenge varte det?
Var det bare et par dager, uker eller enda lenger?

Har blødd ei uke nå :(
Var til UL på mandag pga det og alt så greit ut, men jeg har så mye smerter og ubehag og blør ganske mye til tiders slik at jeg kan ikke la være å uroe meg. Men det er ikke ferskt blod... mer brunaktig.
Prøver å ta det med ro, gjør de dagligdags tingene men latt være med husvask i helga f.eks
Styrer jo ganske mye med ungen på over to år, han har ikke begynt å gå slik at det er mye løfting og bæring.
Smertene føles som ganske intense menssmerter/svake rier ligger i magen, ryggen og ned i lårene.
Skal heldigvis til kontroll på tirsdag.

Hei :)
Skjønner godt at du er bekymret. Det er som mange sier,at det kan være helt normalt,mens det kan samtidig være noe mer alvorlig.
Jeg mistet for et halvt år siden ca,var da 13 uker på vei,og hadde da opplevd kraftig blødning med smerter i en og en halv uke.
Legene fant en stor hematoma(blodansamling) like ved livmoren.
Veldig mange gravide opplever å ha en hematoma i svangerskapet(spes. de som opplever blødning tidlig i svangerskapet).
Nå vet jeg ikke om det er tilfelle hos deg,men jeg ville bedt omn spesifisert ultralyd for å sjekke mer enn bare babyen. Babyen kan være helt frisk og alt er helt fint. Men denne hematomaen kan i verste fall føre til abort. Jeg bor i utlandet,og her virket det som legene visste hva de skulle se etter med en gang.Mens i Norge synes jeg de kun sjekker babyen og thats it. Så be om en grundig sjekk så du kan slappe av,så håper jeg det går godt med deg :)  :)  Masse lykke til.

Jeg har hatt to blødninger denne gangen og alt er likevel bra med den lille. Første blødning kom da jeg var 10+5. UL viste at det var en cyste på livmorveggen som hadde sprukket og det kom da litt væske fra den også blødde det i såret på livmoren. Gav seg etter tre dager og jeg slo meg til ro med det... En uke senere begynte det å blø igjen, og denne gangen gav det seg ikke pluss at det var endel mer blod enn sist så jeg var inne til ny UL da jeg var 12+5. Alt var fortsatt bra med den lille, og blødningen viste seg å være morkaka som lå litt langt nede og hadde fått en rift som blødde. Det blødde i halvannen-to uker før det gav seg da livmoren trakk seg lenger opp. Så det er ikke alltid blødninger betyr at det går galt. Har ikke blødd noe mer etter at den siste blødningen gav seg, og håper jeg slipper flere for man blir ganske paranoid og engstelig.... Håper det er like ufarlig for deg og at alt går bra med den lille.

Jeg har hatt to blødninger denne gangen og alt er likevel bra med den lille. Første blødning kom da jeg var 10+5. UL viste at det var en cyste på livmorveggen som hadde sprukket og det kom da litt væske fra den også blødde det i såret på livmoren. Gav seg etter tre dager og jeg slo meg til ro med det... En uke senere begynte det å blø igjen, og denne gangen gav det seg ikke pluss at det var endel mer blod enn sist så jeg var inne til ny UL da jeg var 12+5. Alt var fortsatt bra med den lille, og blødningen viste seg å være morkaka som lå litt langt nede og hadde fått en rift som blødde. Det blødde i halvannen-to uker før det gav seg da livmoren trakk seg lenger opp. Så det er ikke alltid blødninger betyr at det går galt. Har ikke blødd noe mer etter at den siste blødningen gav seg, og håper jeg slipper flere for man blir ganske paranoid og engstelig.... Håper det er like ufarlig for deg og at alt går bra med den lille.

Jeg har en blødning, og den var liten og i ca uke 12. Den kom etter kjempe sterke smerter. Var på UL noen dager etterpå og alt var bra. Og det var friskt blod. 

Ja, får vel satse på at alt er bra..... gleder meg til i morgen å få snakket til legen om det.
Var på privat UL i dag og alt er bra med babyen.

Back
Topp