Dere som har operert ut og sydd etter tenner..

tobarnsmor 2012

Elsker forumet
Hvor lenge skal det gjøre vondt?? Jeg fjerna begge visdomstanna mine, den oppe som han bare trakk merker jeg ikke noe til. Men den han opererte ut og dermed har sydd en del sting gjør fortsatt vondt :(( er på dag 3 nå. Gjør vondt å svelge, og det er skikkelig ømt det. Å spise mat kan jeg nesten drite i. Gjør fryktelig vondt :(( skal fjerne stinga til fredag, håper virkelig ikke jeg må ha så vondt frem til da..

Var vondt og ømt en god stund her altså. Jeg trakk ut den oppe, og opererte ut den nede på samme side. Gikk ned gode doser med paracet de første ukene her husker jeg.. Håper det blir fort bedring hos deg da ! Jeg sliter fremdeles med komplikasjoner etter inngrepet som var i juni - skulle egentlig vært og fjernet de to siste på motsatt side av munn - meen, drøyer det en stund :P

Gullungene til M! skrev:
Var vondt og ømt en god stund her altså. Jeg trakk ut den oppe, og opererte ut den nede på samme side. Gikk ned gode doser med paracet de første ukene her husker jeg.. Håper det blir fort bedring hos deg da ! Jeg sliter fremdeles med komplikasjoner etter inngrepet som var i juni - skulle egentlig vært og fjernet de to siste på motsatt side av munn - meen, drøyer det en stund :P

Ånei, håper jeg ikke er like uheldig. Skal føde om ikke mange dagene. Ser for meg at jeg nesten ikke tør presse. Kommer til å sprekke opp sårene i munn :P paracet tar den værste smerten. Men er så kjedelig å nesten ikke kunne spise, svelge og at det er så ømt der. Som sagt, der han bare trakk merker jeg ingenting til.

hadde vondt en uke til han tok bort stingene. stingene gnager og strammer, så er ikke rart ma får aua da :)

Mannen min spiste suppe i ei uke, meg selv husker jeg ikke. Det er så lenge siden...

Det gjorde vondt frem til de tok stingene. Ble dårlig med søvn og det var vondt. Men dessverre, presset forsvant ikke før stingene var borte. Først da ble smerten bedre og bedre for hver dag.

ok. Håper det blir fort bra når stingene er ute. Vil ikk føde og starte barsel perioden med vondt i munn :P

Smertene gikk bort når stingene forsvant :) Etter en 3 - 4 dager var jeg ikke lenger plaget med smerter, men fortsatt øm.

Med den ene tok de den på torsdag og jeg var tilbake på jobb på mandag. Med den andré gapte jeg over og ble sykemeldt i 10 dager. Au au. Føler med det, masse god bedring.

Muffin^ skrev:
Smertene gikk bort når stingene forsvant :) Etter en 3 - 4 dager var jeg ikke lenger plaget med smerter, men fortsatt øm.

samme her

Smertene gikk over etter noen dager. Men merket at det lugget og stakk i stingene til tannlegen tok de ut. Det var en befrielse å få fjernet de. Da tannlegen skulle fjerne den ene tanna nede, fikk han "ødelagt" en nerve da han satte bedøvelsen så jeg var nummen på den siden av leppa og haka i 1 mnd etterpå. Det var ikke vondt, bare kjentes ut som om jeg hadde mistet følelsen i den delen av munnen. Siden nerver bruker en del tid på å gro så tok det ca 1 mnd før det ble bra. Stakkar tannlegen var nok litt bekymret. Jeg skulle nemlig gifte meg 6 uker etter operasjonen, men klarte å smile for det :)

Det gjorde vondt en ukes tid hos meg, tok to i slengen, først høyre side så venstre.

God bedring :)

mener å huske at det var vondt helt til stinga ble fjerna iallefall...kanjse lenger også men ting pleier å bli bedre så snart sting blir fjerna

Er jo sånn tråd som skal forsvinne av seg selv, hvis ikkje knuta er for stor
(sikkert den samme tråden de syr med på føden ...)

Tok vel ca ei uke før eg begynte å spytta tråder i vasken, og da var det ikkje vondt lenger

JEg spiste taco samme kvelden som jeg opererete ut min visdomstann. Opererete ut nede.

Ifølge tannlegen skulle stingene mine forsvinne av seg selv. Etter 2 uker fant jeg ut at de hadde grodd fast i siden inni munn, så jeg fjernet de selv.

Skyller du med corsodyl?
Jeg mener jeg gjorde det.

Det kan fort ta en uke desverre:( Tennene nede har mye lengre røtter enn de oppe så derfor er det som regel også vondest nede.
God bedring:)

Back
Topp