Dere som har nr.2 på vei

MyOwn

Elsker forumet
Er dere redd for å gå glipp av mye med nr. 1 når nestemann kommer? Jenta mi er snart 1 år nå og det skjer noe hele tiden, og jeg kjenner at jeg er litt redd for at hun får en mamma som ikke er like mye til stede når nr. 2 kommer. Kjenner jo allerede nå at jeg går glipp av mye når jeg er på jobb hele dagene. Hvordan skal man få tid til å være 100% til stede for TO???

Det var en av mine størte bekymringer når jeg gikk gravid med 2.mann
Og som jeg fryktet så gikk jeg glipp av mye fordi lillebror krevde mye ( myyye kolikk).[&o][&o]
Jeg husker jeg pleide å se på 1.mannen når han sov og så beynte jeg å gråte for nå
kunne jeg ikke følge han opp så mye og han var en som trengte omsorg hele tiden(kjærlig gutt). 2.mannen er sååå selvstendig og vil helst at vi ikke skal se på hva han gjør[8|][:D]
Men både foreldre og barn venner seg til situasjonen til slutt. Det er jo en forandring. MEN det er veldig viktig å finne på noe alene med 1.mannen.
Den tiden er dyrbar[:)]

Det har jeg faktisk ikke tenkt på... Men jeg tror nok det skal gå bra [:)]

ORIGINAL: ~StRaToS~
Det var en av mine størte bekymringer når jeg gikk gravid med 2.mann
Og som jeg fryktet så gikk jeg glipp av mye fordi lillebror krevde mye ( myyye kolikk).[&o][&o]
Jeg husker jeg pleide å se på 1.mannen når han sov og så beynte jeg å gråte for nå
kunne jeg ikke følge han opp så mye og han var en som trengte omsorg hele tiden(kjærlig gutt). 2.mannen er sååå selvstendig og vil helst at vi ikke skal se på hva han gjør[8|][:D]
Men både foreldre og barn venner seg til situasjonen til slutt. Det er jo en forandring. MEN det er veldig viktig å finne på noe alene med 1.mannen.
Den tiden er dyrbar[:)]

Uff.... Og så kolikk da. Det hadde snuppa vår også, skikkelig ille. Krysser alt for at det ikke skjer igjen, det var ille nok når vi bare hadde henne å tenke på. Kan tenke meg at det må ha vært helt forferdelig når dere i tillegg hadde dårlig samvittighet for eldstemann...

Men godt å høre at det går seg til i alle fall![:)]

OG jeg krysser fingrene for at vi slipper unna kolikken denne gangen begge to!

Jeg skjønner veldig godt hva du mener! Jeg har en gutt på 1,5 år, og tenker mye på akkurat det. Håper å få til litt alene-tid med ham, kanskje være flinkere til å bruke barnevakt til den minste, og la pappaen være med lillebeabyen så jeg kan være sammen med storgutten [;)] Får prøve å gjøre det beste ut av det [:)]

Nei det har jeg ikke vært redd for..
Men Jenten min er 2 år og 4mnd når mini kommer så eneste jeg har tenkt på er at det er på tide at hun får søsken[:-][:D]

Så er jeg litt bekymret for at jeg skal være så trøtt/ uvel/ palges med bekken og rygg, at jeg kanskje ikke orker så mye med ham nå fremover, mens jeg er gravid [&:]

Eg har tenkt ein del på dette, gutten vil jo berre vera 1,5 år når neste kjem. So e litt spent på korleis det skal gå, men skal vera besvist på å bruke litt aleinetida saman med han. Håpar berre eg har ein like fin graviditet som sist, slik at eg kan nyte denne tida saman med gutten min.

ORIGINAL: marge81

Eg har tenkt ein del på dette, gutten vil jo berre vera 1,5 år når neste kjem. So e litt spent på korleis det skal gå, men skal vera besvist på å bruke litt aleinetida saman med han. Håpar berre eg har ein like fin graviditet som sist, slik at eg kan nyte denne tida saman med gutten min.

Blir omtrent samme alderforskjell på våre små da. Perfekt taiming jo![;)]
Si fra hvis du er interessert i sladrevenn etter hvert da, hadde vært gøy å sladre med noen i samme situasjon.[:)]

quote:

ORIGINAL: MyOwn

Si fra hvis du er interessert i sladrevenn etter hvert da, hadde vært gøy å sladre med noen i samme situasjon.[:)]

Kjekt at det er andre med same alders forskjell her. [:D] Sladrevenn med  andre i same situasjon høyrdes jo veldig spanande ut, er interesert eg. [;)] 

Tenkte mye på det før jeg ble gravid, men nå er jeg helt rolig, koser meg bare max med gullet, nyter alle gleder og nye ting som skjer. Nå er han så stor at det skjer ikke nye ting hver dag, så føler jeg ikke vil gå glipp av noe. Pluss at vi skal passe på at vi får alene tid når babyen kommer.

Ja jeg har tenkt på det..
Snuppa er vel nesten 2 år da nestemann kommer så hun er jo ikke så gammel heller..
Håper at jeg finner en grei måte og ordne det på

Jeg har også tenkt en del på det, veslepia mi er 14 måneder nå så hun vil være 22 når nummer to kommer.. men så prøver jeg å tenke på hvor mye glede de kommer til å ha av hverandre siden de er så tette og da føles det litt bedre!

ORIGINAL: Notie *?09/spire11*

Jeg har også tenkt en del på det, veslepia mi er 14 måneder nå så hun vil være 22 når nummer to kommer.. men så prøver jeg å tenke på hvor mye glede de kommer til å ha av hverandre siden de er så tette og da føles det litt bedre!

Ja, det er selvfølgelig slik man bør tenke, og det var jo derfor vi bestemte oss for å prøve igjen så snart, fordi vi vil at de skal være tette nok i alder til å ha glede av hverandre.[:)]

ORIGINAL: marge81

quote:

ORIGINAL: MyOwn

Kjekt at det er andre med same alders forskjell her. [:D] Sladrevenn med  andre i same situasjon høyrdes jo veldig spanande ut, er interesert eg. [;)] 

Så gøy! Da legger jeg offisielt beslag på deg som sladrevenn på januarforumet![:D] Kan sende deg pm jeg, med litt mer info om hvem jeg er.[:)]

Back
Topp