Dere som har mistet tidligere..

DrømmerOm2

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Hvordan klarer dere å slappe av og nyte de første 12 ukene?
Jeg mistet i september og ble gravid igjen med en gang. Var overlykkelig da testen ble positiv så fort. Men så fikk jeg en liten blødning på omtrent samme tid som sist og tankene begynte å spinne. Ikke skjedd noe etterpå så har egentlig roet meg litt, men bekymringene er der likevel.
Har bestemt meg for å drøye TUL til uke 12 så langt det lar seg gjøre. Er ca 8 uker nå (vet ikke sikkert da jeg ikke hadde mensen etter at jeg mistet)
Men hva gjør dere for å slappe av og ikke bekymre dere så fælt?
Jeg har vurdert å ringe jordmor og spørre om en tidligere time så jeg får ryddet litt i hodet. Trodde ikke jeg skulle tenke så mye som jeg gjør nå.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg tror det er fordi jeg har innsett at ingenting blir bedre hvis jeg bekymrer meg. Sånn generelt sett har kroppen det bedre når man slapper av, og siden jeg vet at det ikke er noe som helst annet jeg kan gjøre i forhold til den risikoen, så må jeg bare ta kontroll over bekymringen, og ikke la den styre meg.
Håper du klarer og roe nervene dine litt, så du sliperiet å bekymre deg så mye

Jeg vet hvordan du føler det. Og jeg tør ikke svare detaljert da jeg er redd for å jinxe. Jeg tar en dag om gangen, er overlykkelig for hver dag jeg kommer meg igjennom, både med og uten symptomer. Synes ikke det er spesielt godt med symptomene, men da vet jeg at ting er ok. Er fortsatt livredd for hva vi kan få vite på TUL, så denne bestilles ikke før vi er i uke 12. Sikkert forskjellig fra person til person, om man vil vite og få det overstått, men jeg tør rett og slett ikke. Derfor jeg ventet til uke 6+2 også før jeg turte å ta en CBD for å se om jeg fikk 3+. Vil vel heller leve i uvitenhet og i god tro og med håpet om at alt er bra inntil videre. Og skulle det ikke være det, så får det bare være enn så lenge, inntil ikke noe annet er bevist i alle fall. Vet nesten ikke om jeg tør å dra på TUL en gang!

Gå og ta en sjekk skulle du føle deg roligere av det, mange gjør det. Eller avvent. Du gjør det som er riktig for deg. :Heartred

Sitter med mange av de samme tankene. Våre historier er veldig like. Mistet i september, og ble gravid igjen rett etterpå, og er nå ca 8 uker på vei. Jeg har allerede hatt to tidlig ul, en pga tidligere exu og en pga en bitte liten brun blødning som gjorde meg enstelig (som jeg ikke har sett snurten til etterpå heldigvis), og ved begge ul banket hjerte og alt så fint ut, ble til og med flyttet frem på den siste ul med flere dager! Dette har roet meg noe, men bekymrer meg likevel mye enda. Anbefaler deg virkelig en TUL, du får nok mer ro på deg da, selv om bekymringene helt sikkert ikke slipper helt taket fordi. Ønsker deg lykke til, det går stort sett fint! ❤️

Jeg tenker som så at det ikke er noe jeg kan gjøre for å påvirke utfallet uansett, så det får gå som det går. Men det er klart, med to SAer i bagasjen så venter jeg litt med å glede meg så mye denne gangen, selv om vi har sett hjertet slå 2 ganger. Men det var helt klart beroligende å se hjerteaktivitet. Du kan jo ta 2 TUL? En snart nå for å roe ned litt kanskje? :)

Jeg ville bestilt en ultralyd. Husker da jeg mistet for førstegang og ble gravid noen uker seinere. Bestilit Tidlig ultralyd i uke 6+4 så ett bankende hjertet. Så i uke 10+3 da så jeg en liten bamsemoms, også en til i uke 14, 16 og 28 :p Var veldig betryggende å se at den hadde det bra. ❤

Hvor langt var du på vei da du mistet?
Jeg hadde en SA i september og det var siste blødning før jeg nå er gravid (7+2). Var nesten 5 uker da jeg begynte blø.
Gynekologen sa forrige uke at vi regnet den blødningen ift første dag siste mens.

Jeg har i tidligere svangerskap totalt hatt UL både ved 5+, 6+, 7+, 10+ og 12+. Det har alle vært veldig ok opplevelser, men fikk minst ut av den som var 5+.
Var på TUL 6+3 forrige uke og da så vi ingenting. Har tidligere sett hjerteaktivitet på denne tiden. Nå gikk jeg rett i kjelleren, det var jo tomt, bare gestasjonssekken...
Skal tilbake imorgen og se igjen. Blodprøvene har vært kjempefine så det skal liksom være iorden, men vi får se.

Det er ikke mye man får gjort. Prøv å fokusere på å gjøre det som får deg til å føle deg bra og slappe av. Jeg er veldig redd for å miste igjen og det har vært tøft etter UL forrige uke, men jeg må bare ta en dag av gangen. Fungerer bare litt over et minimumsnivå da.
Har en forståelsesfull fastlege og nærmeste leder/kolleger som vet hele min historie. Siden jeg mistet i september og har mistet flere ganger før var avtalen med fastlege før jeg ble gravid denne gangen at jeg skulle SM til vi kunne se på UL at alt var bra. For ikke å t noen sjanser. Har en litt heftig og stressende jobb som krever fullt fokus til enhver tid.

Jeg hadde en SA i september og det var siste blødning før jeg nå er gravid (7+2). Var nesten 5 uker da jeg begynte blø.
Gynekologen sa forrige uke at vi regnet den blødningen ift første dag siste mens.

Jeg har i tidligere svangerskap totalt hatt UL både ved 5+, 6+, 7+, 10+ og 12+. Det har alle vært veldig ok opplevelser, men fikk minst ut av den som var 5+.
Var på TUL 6+3 forrige uke og da så vi ingenting. Har tidligere sett hjerteaktivitet på denne tiden. Nå gikk jeg rett i kjelleren, det var jo tomt, bare gestasjonssekken...
Skal tilbake imorgen og se igjen. Blodprøvene har vært kjempefine så det skal liksom være iorden, men vi får se.

Det er ikke mye man får gjort. Prøv å fokusere på å gjøre det som får deg til å føle deg bra og slappe av. Jeg er veldig redd for å miste igjen og det har vært tøft etter UL forrige uke, men jeg må bare ta en dag av gangen. Fungerer bare litt over et minimumsnivå da.
Har en forståelsesfull fastlege og nærmeste leder/kolleger som vet hele min historie. Siden jeg mistet i september og har mistet flere ganger før var avtalen med fastlege før jeg ble gravid denne gangen at jeg skulle SM til vi kunne se på UL at alt var bra. For ikke å t noen sjanser. Har en litt heftig og stressende jobb som krever fullt fokus til enhver tid.
Tommel opp for dine gode fastlege og kollegaer ❤️ Krysser fingrene for deg i morgen

Nei, jeg kan ikke si at jeg slapper av og nyter... Klarer ikke helt. Men jeg vet også at det er fint lite jeg kan gjøre så må bare ta en dag om gangen. Jeg må ha UL og ikke bare en. Av den grunn at jeg mistet i MA som ikke ble påvist før i uke 10 og må si at tanken på å være gravid med masse symptomer, uten å faktisk være gravid er den verste tanken for min del, hvorav flere UL kontroller.

Sitter med mange av de samme tankene. Våre historier er veldig like. Mistet i september, og ble gravid igjen rett etterpå, og er nå ca 8 uker på vei. Jeg har allerede hatt to tidlig ul, en pga tidligere exu og en pga en bitte liten brun blødning som gjorde meg enstelig (som jeg ikke har sett snurten til etterpå heldigvis), og ved begge ul banket hjerte og alt så fint ut, ble til og med flyttet frem på den siste ul med flere dager! Dette har roet meg noe, men bekymrer meg likevel mye enda. Anbefaler deg virkelig en TUL, du får nok mer ro på deg da, selv om bekymringene helt sikkert ikke slipper helt taket fordi. Ønsker deg lykke til, det går stort sett fint! ❤️
Godt å ikke være "alene" :-) Bestilte ultralyd i da, men har bestilt i den uken jeg tror jeg er 12 uker. Så med mindre det skulle dukke opp noe vondt eller blod så skal jeg klare å vente til det. Har også bestilt time hos jordmor for å få snakket litt om alle tanker som farer. Den er om en og en halv uke :-)

• Liker
Reactions: CH_
Godt å ikke være "alene" :) Bestilte ultralyd i da, men har bestilt i den uken jeg tror jeg er 12 uker. Så med mindre det skulle dukke opp noe vondt eller blod så skal jeg klare å vente til det. Har også bestilt time hos jordmor for å få snakket litt om alle tanker som farer. Den er om en og en halv uke :)
Det har jeg også bestilt i dag, så jeg skal om 12 dager selv om jeg enda ikke er 12 uker da, bra de tar inn før i spesielle tilfeller! Kjenner det er litt godt å se frem til :) jordmor kan nok betrygge på en god måte!

Jeg tenker som så at det ikke er noe jeg kan gjøre for å påvirke utfallet uansett, så det får gå som det går. Men det er klart, med to SAer i bagasjen så venter jeg litt med å glede meg så mye denne gangen, selv om vi har sett hjertet slå 2 ganger. Men det var helt klart beroligende å se hjerteaktivitet. Du kan jo ta 2 TUL? En snart nå for å roe ned litt kanskje? :)
Har de samme tankene, jeg får ikke gjort noe fra eller til uansett. Men tankene kommer som bølger. Jeg prøver å holde ut til uke 12 og holder meg opptatt med andre ting frem til det. Tror det skal gå greit. Deilig å lufte tankene litt her <3

Jeg var akkurat 8 uker.

Oj, lykke til i morgen! Hold oss oppdatert på hvordan det går <3

Så bra du har en forståelsesfull lege og kolleger! Det utgjør en ganske stor forskjell i en slik situasjon. Jeg har også en fantastisk lege som virkelig kjenner meg og som gjør akkurat som jeg vil. Stortsett. Men i denne situasjonen så har jeg mistet for få ganger til å få ekstra oppfølging. Det skal ikke være en spesiell bekymring rundt dette svangerskapet.

Det skal også sies at jeg er en person som tenker veldig mye. Så det hjelper stortsett mye bare å lufte tankene. Så tusen takk for at dere "lytter" og kommer med egne tanker <3

Det har jeg også bestilt i dag, så jeg skal om 12 dager selv om jeg enda ikke er 12 uker da, bra de tar inn før i spesielle tilfeller! Kjenner det er litt godt å se frem til :) jordmor kan nok betrygge på en god måte!
Hvor langt var du på vei når du mistet? Når i september mistet du?

Jeg er så utrolig spent på ultralyd. På om det er noen inni der, på når terminen er og ikke minst om det er en liten gutt eller jente. Det siste vet jeg at jeg må vente med, altså :-)

Last edited:
Jeg skal ikke påstå at jeg klarer å slappe av og nyte dette. Men alt jeg kan gjøre er å ta en dag om gangen. Fikk påvist ma 28. juli, ca 9+3 på vei. Jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei nå pga jeg blødde så lenge etter den medisinske aborten. Nå er jeg såppass heldig at legen har ul apparat, og jeg skal inn i morgen for å forhåpentligvis se et lite bankende hjerte! Har hatt litt brunlig utflod noen ganger hittil, og rosa på papiret en gang. Så jeg tør liksom ikke glede meg enda, men jeg er jo stort sett dritkvalm og spyr 1-2 ganger for dagen. Har gode erfaringer med å ha samtale med jordmor pga bekymringer, så det er verdt et forsøk. Ikke sitt med alle tankene alene iallefall :-)

Nei, jeg kan ikke si at jeg slapper av og nyter... Klarer ikke helt. Men jeg vet også at det er fint lite jeg kan gjøre så må bare ta en dag om gangen. Jeg må ha UL og ikke bare en. Av den grunn at jeg mistet i MA som ikke ble påvist før i uke 10 og må si at tanken på å være gravid med masse symptomer, uten å faktisk være gravid er den verste tanken for min del, hvorav flere UL kontroller.

Åh, nå ble jeg engstelig av å lese dette. Har slått meg til ro med at når jeg har litt symptomer og ikke blødning etc., så er ting sikkert ok. Kanskje jeg skal bestille en ekstra TUL før 12+ allikevel... Håper alt er bra med deg, sett deg så lite her, men du er kanskje mest i Juli? :)

Jeg skal ikke påstå at jeg klarer å slappe av og nyte dette. Men alt jeg kan gjøre er å ta en dag om gangen. Fikk påvist ma 28. juli, ca 9+3 på vei. Jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei nå pga jeg blødde så lenge etter den medisinske aborten. Nå er jeg såppass heldig at legen har ul apparat, og jeg skal inn i morgen for å forhåpentligvis se et lite bankende hjerte! Har hatt litt brunlig utflod noen ganger hittil, og rosa på papiret en gang. Så jeg tør liksom ikke glede meg enda, men jeg er jo stort sett dritkvalm og spyr 1-2 ganger for dagen. Har gode erfaringer med å ha samtale med jordmor pga bekymringer, så det er verdt et forsøk. Ikke sitt med alle tankene alene iallefall :-)
Takk :-) Lykke til hos legen! Hold oss oppdatert <3

Har ikkje bekymra meg før den veka her. Er 8+4 i dag, og det var i denne veka det gikk galt sist svangerskap. Gleder meg til ul på mandag og forhåpentligvis få sjå et bankende hjerte♡ DA kan eg slappe av igjen :)

Åh, nå ble jeg engstelig av å lese dette. Har slått meg til ro med at når jeg har litt symptomer og ikke blødning etc., så er ting sikkert ok. Kanskje jeg skal bestille en ekstra TUL før 12+ allikevel... Håper alt er bra med deg, sett deg så lite her, men du er kanskje mest i Juli? :)

Trolig så er alt ok! Det er jo det som er normalen :) Bare jeg som er sær:hilarious:
Jeg har vært litt fraværende i det siste pga store blødninger og usikkerheter, har rett og slett ikke orket. Men har vært på UL og alt er bra med den lille som er igjen, det var visst to stk inni der. Så det kan slå begge veier dette her :D

Back
Topp