Dere som har menn offshore/på sjøen..

Trekløveret <3

Forumet er livet
Hvor jobber dem og med hva??!![8D]

Grunnen for at jeg spør er at sambo ønsker seg ny jobb, så ser etter tips til han[;)][8D]

Min sambo jobber på offshore i USA og han e hjemme i 5 uke å ute i 5 uke,men 5 uker e jo veldig lenge og det e jo så masse i vesla sitt liv som skjer på 5 uker å ditta tar jo han veldig tungt...
Så no e han på jakt etter en jobb som er nermere norge og helst med en 2-4 ukers ordning...
Det som e bra med dinna jobben e jo at han har heilt fri når han først e heime og det e deilig (og han tjena masse penga[:-])! Hehe...[:D]

Og han jobba foressten som 1. Maskinist. (tror det e sånn det skrives[8|])

ORIGINAL: Poke*her*face

Sambo jobber som styrmann på kjemikalietanker i utenriksfart, med en turnus på 2 mnd av og på om vinteren og 6 uker av og på om sommeren. Personlig vil jeg ikke anbefale samboeren din en sånn type jobb hvis han har lyst til å kombinere det med et normalt familieliv.
Men når det skal sies, så er det ikke et sikkert yrke i disse nedgangstider, altså! Da må man i det minste være styrmann eller høyere oppe i gradene...

Auch... Han jobber på sånn oljetanker nå, 4uker på og av, og det er absolut nok!! Vet det er nedgangstider..rederiet han jobber i holder på å flagge ut nå...han blir ikke berørt ennå da, men ønsker ikke å jobbe for arbeidsgiveren lenger..(alle har sagt opp eller kommer til å si opp så fort de får seg noe nytt!!)
Har lyst at han skal få seg en 2/4 jobb jeg..eller helst land da, men det er han ikke klar for ennå...[8D]

ORIGINAL: InaSi!

Min sambo jobber på offshore i USA og han e hjemme i 5 uke å ute i 5 uke,men 5 uker e jo veldig lenge og det e jo så masse i vesla sitt liv som skjer på 5 uker å ditta tar jo han veldig tungt...
Så no e han på jakt etter en jobb som er nermere norge og helst med en 2-4 ukers ordning...
Det som e bra med dinna jobben e jo at han har heilt fri når han først e heime og det e deilig (og han tjena masse penga[:-])! Hehe...[:D]

Min går som 2. nå, men har sertifikatet som 1.maskinist...
Han har 4/4 nå, og det er absolut max! Tenker iforhold til snuppa..! Igrunnen er 4uker borte fra henne for lenge syntes jeg da, men...

Håper de begge finner seg en ny jobb snart da!![:D]

Min er maskinist på fiskebåt.

Han jobber 4-4, og det er helt greit. Det er ikke fiskeri om sommeren, så de har ofte fri flere mnd i strekk. Det blir mindre fri i år, for båten er 10 år, og skal da på verksted med båten. Det er ikke så veldig godt betalt i mnd, men de får oppgjør i januar, og har de fått gode priser på fiske, så får de en del. (mener de får 1% at det de har tjent)

ORIGINAL: AngelBaby

ORIGINAL: InaSi!

Min går som 2. nå, men har sertifikatet som 1.maskinist...
Han har 4/4 nå, og det er absolut max! Tenker iforhold til snuppa..! Igrunnen er 4uker borte fra henne for lenge syntes jeg da, men...

Håper de begge finner seg en ny jobb snart da!![:D]

Ja det håpa eg og[:D]

Han er maskinist på ei hurtigrute.. NÅR det er som det skal så fungerer det kjempefint, og han jobber 3 uker på/av..

Når det derimot IKKE fungerer, som de siste månedene- og hurtigrutengroup utnytter sine arbeidere på det groveste, jobber han 6 uker på/av [:@]

min er dykker/anleggsdykker

jobber 1 mnd/1 mnd

MIn mann driver et offshore firma som spesialiserer sej på tilkomstteknikk og Ndt (aner ikkje ka det e for noke )
Men her he det slik at dei e max to uker på plattform og to uker fri.

min jobber som mekanikker og jobber 2-4 [:D]
deilig å ha ham hjemme 4 uker av gangen [:D]

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Min er skipper.
Jobber for Solstad rederiet, og er på en ankerhengingsbåt nå. [:)]

Vært å sjekket siden deres, og de hadde faktisk ledige jobber!! Tips sendt videre til min kjære[;)]
Takk!

ORIGINAL: EvaPeva

Hvor da?[8D]
Ja, er godt når de er hjemme, da er de (som oftest[8D]) 100% hjemme!! Men skikkelig dritt når de er borte...[:'(]

1.styrmann på seismic båt, er også utdannet DP offiser,,

Hvor da?[8D]
Ja, er godt når de er hjemme, da er de (som oftest[8D]) 100% hjemme!! Men skikkelig dritt når de er borte...[:'(]

Han jobber i seadrill, faktisk den yngste mekanikkeren de har ansatt der ute , han er 24 , var 23 da han fikk jobben , liiiit stolt av han

Jeg liker når han er borte he he Får tid til å savne også deilig å være litt alene uten å være alene

hvor jobber din?

Hvor da?[8D]

Han jobber i seadrill, faktisk den yngste mekanikkeren de har ansatt der ute , han er 24 , var 23 da han fikk jobben , liiiit stolt av han

Jeg liker når han er borte he he Får tid til å savne også deilig å være litt alene uten å være alene

hvor jobber din?

Skjønner du er stolt da ja![;)][:D]
Ja, 2uker borte er jo toppers[;)] Liitt tid for en selv, og litt tid til å savne han.. Min er jo 4uker, og det syntes jeg er for lenge...var 6 før..[:'(]
Min jobber i teekay....

Hvor da?[8D]

hvor jobber din?

Skjønner du er stolt da ja![;)][:D]
Ja, 2uker borte er jo toppers[;)] Liitt tid for en selv, og litt tid til å savne han.. Min er jo 4uker, og det syntes jeg er for lenge...var 6 før..[:'(]
Min jobber i teekay....

4 uker er jo kjempe lenge , skjønner godt det er pyton  da  [&:]

Hele familien min jobber slik, klarte selvfølgelig å finne meg en mann som også er på sjøen! Sambo er matros (har kystskipperen) i taubåtkompaniet. Han er 4 uker på, og 4 uker av. Jeg er vandt med dette siden jeg var lita så har ingen problemer med det, men så har ikke lillegutt kommet enda heller da..

ORIGINAL: ma20

Hele familien min jobber slik, klarte selvfølgelig å finne meg en mann som også er på sjøen! Sambo er matros (har kystskipperen) i taubåtkompaniet. Han er 4 uker på, og 4 uker av. Jeg er vandt med dette siden jeg var lita så har ingen problemer med det, men så har ikke lillegutt kommet enda heller da..

er du ikke bekymret for at han ikke får bli med på fødselen?
Det er min største bekymring når vi skal ha nestemann[&:]

Back
Topp