Dere som har malt gulvbelegg!?!

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Hvordan maling brukte dere? gjorde dere noe på forhånd? Vi har et stygt blågrønt gulvbelegg i gangen her og badet og begge stedene er steder som kommer til å bli utsatt for endel slitasje! ikke gøy å male om det begynner å flasse av etter kort tid liksom! [;)][8|]

Vet ikke hvordan det vil bli med mye slitasje da... Men jeg malte gulvbelegget på doen vår. Er sånn litt mykt gulv, og det blir jo ikke akuratt slitt så mye der da..
Men jeg grunnet med heftgrunn, også brukte jeg vannbassert gulvmaling. Men det blei ikke bra så jeg måtte lakke over med gulvlakk, og da ble det veldig bra.

Men jeg forhørte meg litt om å male gulvet vårt i gangen jeg og, men der har vi sånn hardt gulv. Sånn ala laminat fliser. Det ble jeg fraråda pga slitasjen og dårlig heft..

Hadde også heller lagt nytt gulv, tror det skal mye arbeid til for at det skal bli bra og male gulvbelegg med tanke på heft og slitasje.
Kan jo legge nytt gulvbelegg, mange er jo så fine at de ser ut som parkett for eksempel. Ikke er det så voldsomt dyrt heller[:)]

ORIGINAL: Mrs.B

hadde heller lagt nytt gulv[:)]

Du hadde det ja...
Men da kan jeg fortelle at det IKKE går! For gulvet er så skeivt at laminat kommer til å gli fra hverandre og alt annet er UAKTUELT! [;)]

Så nei, desverre... [&o]

ORIGINAL: Wibe^

Du hadde det ja...
Men da kan jeg fortelle at det IKKE går! For gulvet er så skeivt at laminat kommer til å gli fra hverandre og alt annet er UAKTUELT! [;)]

Så nei, desverre... [&o]

høres ut som badet vårt dette. grønt belegg [:'(] og helt skeivt. så det blir den kostnaden om vi skal bytte ut gulvet.. så heller ikke aktuelt her enda. jeg har kjøpt inn alt som trenges for å male. men d er jo snart 1 år siden. enda ikke kommet igang.. å ikke husker jeg hvordan d skulle gjøres. fikk den leksa av butikken, men d går jo ann å ringe de igjen men må få litt mer energi først til å orke [8D]

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

Du hadde det ja...

Så nei, desverre... [&o]

høres ut som badet vårt dette. grønt belegg [:'(] og helt skeivt. så det blir den kostnaden om vi skal bytte ut gulvet.. så heller ikke aktuelt her enda. jeg har kjøpt inn alt som trenges for å male. men d er jo snart 1 år siden. enda ikke kommet igang.. å ikke husker jeg hvordan d skulle gjøres. fikk den leksa av butikken, men d går jo ann å ringe de igjen men må få litt mer energi først til å orke [8D]

Hehe, godt å høre om flere med samme problem!! [:D]

Nå må du gjøre det så jeg får se før/etter... [:D][:D] hihi

hehe ja jeg har malt gangen! heftgrunning og gulvmaling... men er ikke alle gulvbelegg som kan males.. man må prøve seg fram.. for noen gulbelegg avgir noe slags damp eller noe sånt (det de sa på malingsbutikken) og da vil ikke malingen herde seg... men fungerte supert her ;)

er i alle fall utrolig slitesterkt..;)

Du hadde det ja...

Så nei, desverre... [&o]

kan få mange kule gulvbelegg da[:D]

ja det er mulig, men når vi ansett må legge nytt gulv om ikke så altfor lenge tenkte jeg å bare kline på med maling i første omgang! [;)]

Back
Topp