Dere som har lys sofae, og småunger..:)

Tovvar

Glad i forumet
Angre dere på å ha kjøpt lys sofa?? Er den blitt stygg e.l??
Vurderer strekt å kjøpe ein hamptom e.l på bohus..lys beige i farge, og så utrulig fin:) dette blir jo ikkje hverdags sofaen, men meir når ein har besøk o.l!!!! Skal eg vente å kjøpe lys sofa til eg eg e ferdig med småunger, kan det jo ta maaaange år før eg får drømmesofaen min...!!!
Ka e deres erfaringer?
har jo tenkt å impregnere den...

Nå har ikke vi lyse sofaer da, men jeg svarer uansett jeg[8D]

Selvfølgelig kan du ha lys sofa selv med små barn. Stoff-sofa og småbarn krever bare generelt litt mer arbeid enn skinn-møbler (det vet jeg av erfaring[8D]).
Det du skal passe ekstra godt på hvis sofaen er helt lys, er overskudds-farge fra jeans og joggeklær. De har ofte mye farge, og hvis det smitter av i sofaen, er det veldig vanskelig å få bort.

Ellers er det lurt å fjerne flekker fortløpenede (mens flekken er fersk), og støvsuge jevnlig og rengjøre litt oftere med rens på utsatte plasser som f.eks armlener.
Også er det smart å lære de små at man ikke spiser i sofaen[8D] Eller legge et pledd under dem hvis de gjør det... Sjokolade som drysser små biter som man senere setter seg i, varmer opp så den smelter ned i stoffet, er verstingen har jeg funnet ut[;)]

Og hvis putene kan snues (som de kan på Hampton), er det smart å snu dem hver gang man støvsuger for å få jevn slitasje[:)]
Det finnes også noen stoff-alternativer som er vaskbare på Hampton (da må du over på fabrikkens stoff-stativ, det stoffet den markedsføres i må renses- spørr om hjelp i butikken[;)]). Du kan jo kanskje sjekke dem også[;)] 
Og det nest lyseste stoffet som Hampton markesføres i er mye, mye mindre tandert enn det helt lyseste. Er fortsatt lyst, men har endel innslag av lyse brun-toner i veven som gjør at smuss vises mye, mye mindre....

Lykke til med valg av sofa[:D]

Takk for svar:):)
Trur eg går for den hampton altså..han var jo så god å sitta i!!!
Eg e så lei av å tørka støv på skinnsofaen, og ikkje noke godt å sitta i heller..så uuut med den:)

Jepp, jeg ANGRER[>:] Greit da sofaen var ganske ny, da gikk flekkene lettere av. Nå er den 4 år gammel ,og flekkene sitter mye bedre enn før... Vi renser den, imprignerer den, og holder den noenlunde ren, men flekkene sitter! Den er jo slitt nå, så neste gang vi skal ha ny (når ungene er litt større), da skal den bli mørk!![;)]

Nei, jeg angrer ikke. Har hvit tøy sofa, å det går supert med en 2 åring :-) Det er veldig enkelt å ta av trekket å vaske det. Men, jeg bruker å ha pledd over sofaen på dagene i hverdager jeg! Det er også koslig med pledd, for det blir lunt og godt. Alle møblene våre er hvite, å det gjør ingenting :-)

Da har eg køpt ein hempton sofa..ååå, den e sååå fin:)
tenkte kanskje det var koslig å ha lystlammeskinn i og- på den måten spare ein jo sofaen litt og:)

Back
Topp