Dere som har lavt blodtrykk

Henriettemamma09+12

Elsker forumet
Hva ligger det på?.. :)

110/60 - ikke noe fryktelig lavt trykk egentlig, men merkes :P Normalen er 120/80 

Forventer at det skal falle ytterligere utover i svangerskapet, akkurat som sist, hvor det begynte å ligge nedpå 90/60. 

100/60 er mitt nå. men merker ikke så mye til at det er lavt. normalt har jeg ca 115/80.

98/80 ligger mitt på nå..

Tror mitt var på 106/80. Legen mente det var litt lavt.
Men vet ikke helt hva som betegner lavt, jeg. 80 er vel normalt, mens 106 er under... Litt forvirret :)

Mitt ligger på 90/50, merker bare at jeg må passe meg litt for å reise meg fort, må drikke mye og huske på å spise regelmessig :) ellers kan det svartne litt ja ;) men går helt fint, fortere sliten enn vanlig.

Ved 12 ukers kotrollen lå det på 95/55. Skal til jordmor til uka så vet ikke hva det ligger på nå. Er jo 5 uker siden nå :)

ca. 100/60 til vanlig, regnes ikke som lavt bare i nedre sjikt av normalt......sist hadde jeg 90/50 ved noen anledninger, og da er det lavt

Takk for svar:) hadde en bra dag i går og da var det 90/55, så har lavere til vanlig. Får passe på å ta det rolig :)

Tror det var 100/70 eller 60 :)

Hun anså det som litt lavt, lurte på om jeg var svimmel når jeg reiste meg å sånn, og det stemmer jo. Men var bare å drikke mye og var mye bedre at det var lavt enn høyt :)

90/55 idag på jobb. Ikke rart jeg er svimmel :S

Tuppsnupp skrev:

Uff samme som meg i går, har lavere også til tider.. Er jo bedre med lavt enn høgt men blir litt nervøs når det er så lavt.. Har ikkje sjangs til å jobbe eg :( pass på så du ikke sliter deg ut:)

Du skrev du ikke hadde sjangs til og jobbe . Lurte bare på om du er sykemeldt pga lavt blodtrykk. ? Helt kaputt selv.. Blir helt gåen av en liten shopping tur nå når jeg er hjemme. Da kjenner jeg ubehag i brystet og halsen . Og er helt kaputt.. ikk krefter te noe på flere timer.. Kjempe kjipt.. Tåler ingenting. Tenkte å begynne og jobbe nå når sykemeldingen er over men sliter men veldig vond rygg og enda litt kvalm og kjempe gåen hele tiden. :(

michella skrev:
Du skrev du ikke hadde sjangs til og jobbe . Lurte bare på om du er sykemeldt pga lavt blodtrykk. ? Helt kaputt selv.. Blir helt gåen av en liten shopping tur nå når jeg er hjemme. Da kjenner jeg ubehag i brystet og halsen . Og er helt kaputt.. ikk krefter te noe på flere timer.. Kjempe kjipt.. Tåler ingenting. Tenkte å begynne og jobbe nå når sykemeldingen er over men sliter men veldig vond rygg og enda litt kvalm og kjempe gåen hele tiden. :(

ja er sykemeldt hovedsaklig pga blodtrykket, bekkenløsning og hyperemesis.. Sånn som du har det nå så syns eg overhodet ikke at du skal gå tilbake på jobb. Du vil bare forverre det, og da er det større mulighet for at du blir enda lengre vekke fra jobb. Blir du så fort sliten og dårlig så er det ett tegn på at du må ta det med ro, vertfall nå år du er gravid :)

mitt er på 110/70, så tror dette er helt normalt. Svimler når jeg reiser meg fort opp, men det er vell normalt når en er gravid...

Lucas09 skrev:

Tuppsnupp skrev:

Uff samme som meg i går, har lavere også til tider.. Er jo bedre med lavt enn høgt men blir litt nervøs når det er så lavt.. Har ikkje sjangs til å jobbe eg :( pass på så du ikke sliter deg ut:)

Ja regner med det var lavere egentlig for det var travelt på jobb, og jeg bare målte det mens jeg satt i to min og trykte i meg litt mat :S Går greit å jobbe, men akkurat den dagen var jeg fryktelig svimmel hele tiden så hadde det vært sånn hver dag tror jeg det hadde blitt sykmelding. Greide å sjangle inn i en vegg mens jeg hadde masse tilskuere, litt flaut, hehe..

Back
Topp