Dere som har lagt bleie kake........

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Skal lage bleie kake til veninna mi når hun får sinn beibi,og har da et par spm....
Hvilken str på bleiene brukte du når du lagte bleie kake?
Rulla du dem samen og tok strikk rundt en og en??
Hva brukte du til å dekorere den med?
Skar du ut ein papp ring og satte bleiene oppå eller??

trenger råd og inspirasjon[:)][:D]

Brukte Pampers str 2, det er vel 3-6 kg. Laget snurrer av en og en bleie, og tok strikk rundt hver enkelt snurr. I midten hadde jeg 2 tørkerullhylser oppå hverandre og bare bygde rundt til jeg synes det var greit.
Så tok jeg en stor strikk helt ytterst til slutt.Laget 3 etasjer. Når alle bleien var i form så puttet jeg forskjellige ting nedi strikken, sammenrulla bodyer, smekker, leker, flasker, pleieprodukter osv. Pyntet rundt med rosa bånd og satt en rosa liten bamse på toppen. Pakket inn i cellofan. Brukte ikke pappting i bunnen, synes det blei for ustabilt.

ORIGINAL: Labambie

Brukte Pampers str 2, det er vel 3-6 kg. Laget snurrer av en og en bleie, og tok strikk rundt hver enkelt snurr. I midten hadde jeg 2 tørkerullhylser oppå hverandre og bare bygde rundt til jeg synes det var greit.
Så tok jeg en stor strikk helt ytterst til slutt.Laget 3 etasjer. Når alle bleien var i form så puttet jeg forskjellige ting nedi strikken, sammenrulla bodyer, smekker, leker, flasker, pleieprodukter osv. Pyntet rundt med rosa bånd og satt en rosa liten bamse på toppen. Pakket inn i cellofan. Brukte ikke pappting i bunnen, synes det blei for ustabilt.

Når du hadde satt opp lag nr 1,festa du lag nr 2 med noe,for at det skulle holde seg fast i lag nr 1??

ORIGINAL: Jannet84

ORIGINAL: Labambie

Når du hadde satt opp lag nr 1,festa du lag nr 2 med noe,for at det skulle holde seg fast i lag nr 1??

Nei. Men det holdt seg sammen pga tørkerullhylsene i midten som jeg hadde teipa sammen. De skle ikke fra hverandre.

Hvilken str på bleiene brukte du når du lagte bleie kake?
Rulla du dem samen og tok strikk rundt en og en??
Hva brukte du til å dekorere den med?
Skar du ut ein papp ring og satte bleiene oppå eller??

Jeg brukte str 2
Jeg rullet sammen en og en og festet med strikk. Brukte en stor strikk til å feste alle samme.(fra posten)
Brukte helt tynn sånn tyll lignende rundt hver etg..festet noen små blomster på. Inne erstattet jeg noen bleier med body, flasker osv..
pyntet også med noen smukker og fint silkebånd rundt hver etg..
JEg brukte blomsterpinner som jeg stakk gjennom alle tre etg for at det skulle stå:)
Under hadde jeg tykk papp som jeg kledde med stoff:)

bruker bleie nr 2. Surrer strikk rundt hver nekelt bleie før jeg setter sammen lagene ja. Pynter med litt av hvert i grunn...smekker, bamser, rangler, biteringer, smokker, kluter osv

Flere bilder og detaljer av disse finner du i bloggen min her: http://lottenslilleverden.blogspot.com/search/label/Bleiekaker

rullet en og en og hadde strikk rundt ca 5 bleier i gangen.
brukte nr 2 bleier tror jeg!
åså en svææær strikk og bånd rundt heile greia tilslutt og pressa den så den ble helt rund hehe.
stakk en lang tynn pinne gjennom alle lagene tilslutt og satte den ikke oppå noe.

Bunnen: Libero nr.2
1. & 2.etasje: Libero nr.1

Tok strikk rundt kvar bleie, men tok de av etter at eg hadde bundet de sammen med band[:)]
Lagde kaka med bleiene først, så tok eg vekk strikken på kvar av bleiene og tok vekk bleier der eg ville ha andre ting.
Som f.eks body, sokker, smekke, flaske, smokker o.l.

ORIGINAL: Jannet84

Hvor mange pakker bleier brukte du??

Meg du spør?

1 pakke Libero nr 1 og 1 pakke Libero nr 2[:)]

'Dette var kjempestilig!!!
Men jeg skjønner ikke hva som holder den oppe???
Noen som har bilder "in the making"??

ORIGINAL: Bonia

Tåteflasker i midten [:D] De er høyere enn bleiene nederst, sånn du får festa lag nr to oppå. Inni lag nr to står nå litt av en flaske, sånn du får oppi en til, og kan feste lag nr tre oppå den igjen [:D]

(Eh.. Forståelig? Jeg skjønte det iallefall [8D])

ORIGINAL: Bonia

Har ikkje bilder inn the making.. Men.
Slik eg gjorde det så bruker eg ingen støtte annem enn bleiene i seg sjølv!
Altså når du har fått strammet til med band og knytta de ulike bunnene så står det av seg sjølv.
Men kjem du borti så kan det altså dette til sides då. Men når du har brukt 1 pakke med nr 2 bleier nederst så er det stramt og stødig altså.
Og så bruker du 1 pakke med nr 1 fordelt på etasjene. Om eg ikkje husker helt feil så bruker eg ca 7 bleier på øverste etasje[:)]

Men om du såg på siste bildet mitt så såg du nok at eg har tatt blank cellofan-papir rundt, slik at det skal være stødig når eg leverer i frå meg[:D]

Har bare laget bleiekake to ganger, og det er ganske enkelt! Gler meg til å lage flere med tid og stunder![;)]
Har ei venninne som venter i august[:)] så blir nok å lage til ho når tiden er inne for det!

Brukte rett over to pakker med pampers nr 2. Rullet en og en sammen og hadde strikk på. Brukte en stor nuk-flaske inni + et par lange skjeer (til stamme). Festet bleiene rundt i tre etasjer. Pyntet med bånd, smokker, smokkesnor, badeleke på toppen, småflasker med sinksalve, shampo, babybad osv og noen små blomster... I bunnen klipte jeg ut en pappring som jeg pakket inn i gavepapir[:D]

å flinke dere er[:)]

Back
Topp