dere som har laget pakkekalender til barna? :)

Klesklypa

Gift med forumet
Kordan gjør dokke det med utlevering? er det om morningen  eller kvelden?? osv?
og kordan har responsen vert?
er det masse masing etter presang?

Vi klipper den ned av kalenderen etter middag. Da får ho noke å leike med eller dessert menst vi får litt lenger middagsro:) ho maser ikkje etter den. men peker på den kver gang ho sitter å spiser. men når vi sier "etterpå" så er det heilt greit.'
Eg begynner å synge denne sangen:
"det er .... desember i dag,
idag er det.... desember.
alle store og små åpner pakkene nå,
for det er .... desember i dag" :)
 da blir ho kjempe ivrig og begynner å le høgt!
responsen har derimot vert blanda..
første pakken var ei lita dukke (til 8 kr på nille). den blei ho så utrolig glad for :) leiker med den kver dag! men dag nr 2 fikk ho en pakke hårklemmer og det blei nedtur. ho kasta den i bakken og hylte etter en ny presang.. hehe.. takknemlig ja!
Ho er blitt en reser til å pakke opp da!
men det aller mest gjeve pakkene er noke de som inneholder noke spiselig.
 
Hehe----min mini synes det er gøy med pakke om morgenen etter frokost. Han ser gavene som henger på alle tre kalenderene mange ganger daglig, men bryr seg ikke om å mase etter dem.................
 
Her i huset e det åg åpning av pakke i forbindelse med frokost. Mine har ein kalender i lag, så Lotte åpne kun kvar tredje dag. Det har fungert veldig bra og hu syns( og dei andre) at det e spennandes å sjå ka dei andre får... I kalenderen til Lotte har eg kjøpt eit stettfat i tre med kaker og delt det opp i mange pakkar, det har våre stas!! Kjekkast var det nok den dagen hu fekk tyttar:) Små barn, store gleder!!!
 
litt forskjellig når hun har pakket opp, alt etter hvor god tid vi har på morgenen!  Men jeg har valgt at alle pakkene er like! Eller det er dyr i alle pakkene, så har ikke vert noen nedturer egentlig.... Var redd det ble for "kjedelig" med dyr i alle pakkene men hun har jo aldri hatt kalender før så for henne er det jo kjempe spennende!  Julaften får hun lekefigurene fra Ole Brum da- hun er så glad i dem  
 
vi har gavene i en eske. pakker som oftest opp etter bhg eller til barnetv. han er blitt glad for playmobil-figurer, småting og timmytidfigurer, men aller best er det nok i helgen når det kommer sjokoladenisse. så dagen etter sjokolade var nedtur! 
 
Vesla åpner sin pakke om morgenen, med mindre hun er i barnehagen, da kan det hende vi "glemmer" den.

Det er ikke alt som har klaffet like bra her heller. Hun har fått smokker, dukke, smurf, lekebil, tannkrem, smoothie, sokker, tusjer, prinsessekrone osv..

Noen pakker er kjempe kule. Tusjene har hun brukt hver dag, mens den prinsesse krona har hun kasta bak sofaen :p

Det hender hun maser litt, men forstår at hun bare får en om dagen. Men det er lov å prøve seg for det vettu :)
 
Ylva får pakken når vi står opp. Hun er like fornøyd når hun får åpne hver dag. Har strengt tatt ikke brydd seg  om så mye annet enn det hun har fått i pakke. Feks en liten lekekoffert, en sprettball, et lite lilla juletre og noen filmer. Hun har kosa seg skikkelig. Hun har spurt noen ganger etter å få åpne flere, men det er bare å si at hun må vente til i morgen så er det greit. 
 
Han åpner den etter middag og roper "bil!" i håp om at det er det som er i pakken hver dag, men det er det altså ikke. Søtnosen. :D Han blir ikke skuffet av den grunn, men heller minst like glad for en eske med rosiner. Ikke så mye mas heller. Han godtar at det er en pakke per dag. :)
 
hun er sånn middels interessert...artig å pakke opp, se på tingen og legge fra seg :P det mest populære hittil har vel vært en bok med sauer i (som ligner på Timmy) og ei Ole brumm bok...vi åpner pakke under frokosten :)

hun ser på pakkene..og kan spørre etter de, men d går greit når jeg sier at hun skal få åpne ny pakke imorgen :)
 
Back
Topp