Dere som har kynnere

Labben

Elsker forumet
Jeg har lest her at det er et godt tegn at man får kynnere, at livmoren gjør seg klar til fødselen. Er det da et dårlig tegn at man ikke får kynnere? Når i svangerskapet får man kynnere vanligvis? Går det an å få det uten at man merker det?

tror alle opplever kynnere forskjelllig...
noen får ikke før noen uker før fødselen

æ har kynnera hele tia, uten at æ "merke" d.. kjenne jo at magen blir helt stram, men ikke nå ubehag.. mine bynte når æ va rundt uke 28. en gang æ va på registrering så målte maskin kynnera oppi 60, uten at æ merka d.. jordfar sa at d va et tegn på at livmora e sterk å klar for d som ska skje [:D][:D] ubehag får du når musklan e "svak"..

Jeg har ikke kynnere, så vidt jeg vet, hvertfall.. mangen strammer seg ikke. Har kun mensmurringer.. Har lest at det er like vanlig å få kynnere som å ikke få kynnere

Noen kjenner aldri kynnerne, varierer fra person til person det som alt annet.

Jeg har hatt kynnere siden uke 15 eller noe.. men har ikke kjent dem så veldig sterkt, kun litt stramming over magen, så har jeg kjent at magen er hard ved å ta på den med hånda. Nå de siste ukene har jeg kjent dem skikkelig hardt, men jeg er jo over 37 uker nå så.

som flere her har sagt - alle har kynnere, men ikke alle kjenner dem.. det er kroppens måte å forberede fødselen, og om du ikke merker noe til det skal du vel bare være glad.

ORIGINAL: lenemor

som flere her har sagt - alle har kynnere, men ikke alle kjenner dem.. det er kroppens måte å forberede fødselen, og om du ikke merker noe til det skal du vel bare være glad.

Jepp[;)] samme har jeg lest!!

Det er fullt mulig å ha kynnere uten å vite om det! Eg har ikkje kjent en eneste kynner ennå, men når  jordmor har kjent på magen min så har hun kjent at eg har kynnere!!!(forstå det den som kan, for eg kjenner ikkje at magen strammer seg eller blir hard i det hele tatt)

Jeg fikk kynnere nok så tidlig i forrige svangerskap husker ikke hvem uke men det var tidlig og jeg fikk ikke noe vondt merket bare at magen strammet seg i noen sec og så var det over for den gang.

Æ har og kynnera ofte, men merke dem egentlig ikke hvis ikke babyen ligg å presse på livmora samtidig. Da kjennes set ut som en skikkelig muskelknute, det e litt ubehagelig.
Kynnera kan kan få ganske tidlig i svangerskapet.
I følge jordmora e alt normalt.. nesten da.

Jeg er ganske usikker på om Jeg har hatt det, Jeg synes og ha kjent at magen har strammet seg litt noen ganger, Men det er det... [:D]

Har kjent kynnere bare hvis jeg går fort, er stresset osv.
Kjenner det sjelden nå om dagen, er mye mer i ro pga bekkenløsning og klarer ikke "spurte" av gårde slik jeg pleier.

Jeg har hatt noen kynnere. I gjennomsnitt en ca annahver dag de siste ukene. Kommer litt sånn nå og da. Ikke noe vonde. Bare at magen blir litt mer i veien akkurat da på en måte.

Back
Topp