Dere som har katter!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hva har dere av utstyr til katten? Hvor har dere kattedoen stående og hvor står maten? De bør ikke stå sammen mener jeg å ha hørt.. Vi skal snart få katt og må handle inn litt. Mat-og vannskål har vi fra før. Tener at vi må kjøpe en boks til kattemat, halsbånd med mulighet for å skrive telefonnummer, noen leker, kattedo, en kurv til å sove i og klorebrett. Har jeg glemt noe da? En børste kanskje, og ekstra bånd hvis vi skal reise bort og er redd for at hun stikker av.. Vi gleder oss veldig :)

Så morro at dere endelig skal få dere katt da!! Blir koselig tenker jeg! :)

Den skal bli utekatt etterhvert eller?

Du trenger do ja, anbefaler å kjøpe sånn med lokk på, og kanskje ta av døra i begynnelsen, så den lille ikke synes det er skummelt. :) Sparer deg for mye feiing. Bruk en bra kattesand, anberfaler EverClean, ingen over ingen ved siden av.  Noen kattunger har en tendens til å spise sand når de er små, da bør du bruke trespon i starten. Eller pellets. Også trenger du en do-spade til å ta ut klumpene. :)

Boks til mat kan jo være kjekt, ofte de har det i dyrebutikken. Og kjøp kvalitetsmat i dyrebutikken, Royal Canin eller Eukanuba for kattunge/babycat, avhengig av hvor gammel den er når dere får den.

Noen leker, og et klorebrett sparer møblene dine mye. Gjerne et med litt størrelse på, de liker å klatre og kunne strekke seg ordentlig når de klorer. :)

Chip-merk og kastrer eller steriliser så fort som mulig. Halsebånd har de en tendens til å miste, så jeg har aldri brukt det på mine....sålenge den er chipet, er jo det det viktigste.

En karde-børste er kjekt å ha, kan bli mye hår til tider, og eventuelt en neglsaks. En liten kurv eller teppe vil den sikkert dette pris på når den er liten, men de blir så egne etterhvert, at de legger seg der de vil, og på de merkeligste steder. Hehe...

Og reisebur da, i hardplast, om dere skal farte rundt. :)

Lykke til. Og bare spør om det er noe mer.

Det blir selvsagt en utekatt, båndet er mest for i begynnelsen og hvis vi er på fremmede steder =) 
Hun skal hvertfall ikke få billigmat, hehe, og chipping håper jeg vi får unnagjort veldig fort. 
Vet du hvor mye det koster?
Vi må også få sterilisert etterhvert, jeg har hørt man kan gjøre det ved ca 6 måneder? 
Og er det en myte at det er best at de får ett kull med pusunger først? 
Spørs om jeg får det igjennom hos gubben, men 

Min søster har to kattebur, så vi får låne av hun når vi skal på tur. 

Høres ut som dere har tenkt på det meste :)

Kan være lurt å øremerke etterhvert, siden det ikke kan dette av katten...

Det er lurt med kattekasse i starten,  men nå som det er sommer kommer kanskje katten til å være mye ute og lærer seg å gå på do der også...

Vi har fortsatt kasse om vinteren til vår 6 år gamle katt, men den står bortgjemt i et hjørne i hallen. Hun går nesten aldri i den, men da slipper vi å måtte kaste henne ut om natta/ når vi er på jobb :)

Lykke til!

*trinemor* skrev:

Det er lurt med kattekasse i starten,  men nå som det er sommer kommer kanskje katten til å være mye ute og lærer seg å gå på do der også...

Vi har fortsatt kasse om vinteren til vår 6 år gamle katt, men den står bortgjemt i et hjørne i hallen. Hun går nesten aldri i den, men da slipper vi å måtte kaste henne ut om natta/ når vi er på jobb :)

Lykke til!

Ja, jeg tenker at hun ikke alltid er ute hele natten eller når vi er borte på dagen, selvom hun mest sannsynlig kommer til å være mest mulig ute =) 
Øremerking er vel ingen vits om vi chipper?
Takk, katter er så koselige dyr =)

Fru H skrev:

*trinemor* skrev:

Lykke til!

Ja, jeg tenker at hun ikke alltid er ute hele natten eller når vi er borte på dagen, selvom hun mest sannsynlig kommer til å være mest mulig ute =) 
Øremerking er vel ingen vits om vi chipper?
Takk, katter er så koselige dyr =)

Nei, er ikke noe vits med begge deler :) hadde ikke lest det andre innlegget når jeg skrev :)

I dag har Teodor og jeg handlet babypusemat, kattesand og en liten leke til pusi =) 
En uke til vi har hun i hus nå, såå spennende!

De får faktisk en tatovering i øret, når de blir chipet, som viser at de er chipet. :)
Ellers er det nok (dessverre?!) ikke noen grunn til å få et kull med kattunger før hun  steriliseres, med mindre dere vil det da! Hihi. Er veldig slitsomt med katter og løpetid, vår hadde hver 14. dag. og mjaua så jeg holdt på å bli gal! ;)

Masse lykke til! :)

det er jo koselig å få kattunger, men det tar så mye tid. Hun blir nok sterilisert så fort hun er gammel nok :)

Back
Topp