Så morro at dere endelig skal få dere katt da!! Blir koselig tenker jeg! :)
Den skal bli utekatt etterhvert eller?
Du trenger do ja, anbefaler å kjøpe sånn med lokk på, og kanskje ta av døra i begynnelsen, så den lille ikke synes det er skummelt. :) Sparer deg for mye feiing. Bruk en bra kattesand, anberfaler EverClean, ingen over ingen ved siden av. Noen kattunger har en tendens til å spise sand når de er små, da bør du bruke trespon i starten. Eller pellets. Også trenger du en do-spade til å ta ut klumpene. :)
Boks til mat kan jo være kjekt, ofte de har det i dyrebutikken. Og kjøp kvalitetsmat i dyrebutikken, Royal Canin eller Eukanuba for kattunge/babycat, avhengig av hvor gammel den er når dere får den.
Noen leker, og et klorebrett sparer møblene dine mye. Gjerne et med litt størrelse på, de liker å klatre og kunne strekke seg ordentlig når de klorer. :)
Chip-merk og kastrer eller steriliser så fort som mulig. Halsebånd har de en tendens til å miste, så jeg har aldri brukt det på mine....sålenge den er chipet, er jo det det viktigste.
En karde-børste er kjekt å ha, kan bli mye hår til tider, og eventuelt en neglsaks. En liten kurv eller teppe vil den sikkert dette pris på når den er liten, men de blir så egne etterhvert, at de legger seg der de vil, og på de merkeligste steder. Hehe...
Og reisebur da, i hardplast, om dere skal farte rundt. :)
Lykke til. Og bare spør om det er noe mer.