dere som har katt..

mammaslillejente

Glad i forumet
..har dere noen kjerringråd for å fjerne pisslukt eller katter?

En av naboene har en kjempesøt mons, som desverre ikke er kastrert og den går å tisser på "trappa" (kjellerinngang, med godt le for vær og vind) og jeg holder ikke ut den lukten.
Desverre vet jeg ikke hvem nabo jeg skal ta opp problemet med heller, men den katten har ikke mange liv igjen hvis den fortsetter sånn her. [:@]

Tips for å holde katter vekk og fjerne stygg lukt?
Har prøvd eddik og sitron, men det er for stort område det sitter [&o]

Vi har også en sånn (dritt)katt til nabo som pisser og driter overalt. Vi plages ikke av lukten, men derimot at vi ikke kan ha vinduer åpne for da tar det 10 sek og så sitter han i vinduskarmen. Kom inn på kjøkkenet en dag, og da stod han på kjøkkenbenken vår. Takk gud for at sambo ikke var hjemme, for da hadde ikke den katten kommet seg levende ut herfra. Et tips vi har fått, som skal få katter bort, er pepper. Strø pepper der katten går. Det fester seg til pelsen, og når katten setter seg ned og sleiker, så sier vel resten seg selv. Katten husker, og kommer ikke tilbake. Jeg har gjort dette i alle vinduskarmene våre, men siden det er vinter og sjelden vi har vinduene åpne så har jeg ikke fått testet om det funker enda [8D]

Og vips, nå fikk jeg sikkert et par på nakken.[:-]

*ler*

vel, katter er fine å se på, men en uting å ha i et tettbebygd strøk, spesielt når de ikke er kastrert/sterilisert, selv ikke den mest "dyrevennlige" katte eier kan påstå annet.
Det er litt trist at katter er blitt et samfunnsproblem når de gjør ugang.

Skulle ikke vært lov å hatt katter i tettbebyggede strøk. Katter trenger plass for å leke og jakte, ikke veier hvor de blir overkjørt.
For ikke snakke om hvor irriterende det er at både katt og eier kommer seg unna når den gjør ugang og klorer opp annen manns eiendom (biler barnevogner, tepper som henger til tørk/luft) eller pisser rundt husvegger. Og så er det alle de stakkars allergikerne.
Jeg er bare glad katten(e) her ikke har prøvd seg på vogna til Vilde.

Jeg har faktisk vurdert å ta inn katten og ta den med til veterinæren her og få den scannet og kastrert/sterilisert på eiers regning, men jeg har ikke gjort det enda. kan jo hende den ikke er chipet. [>:]

Men pepper.. utendørs.. hmm jaja skader vel ikke å prøve...

ORIGINAL: mammaslillejente

*ler*

vel, katter er fine å se på, men en uting å ha i et tettbebygd strøk, spesielt når de ikke er kastrert/sterilisert, selv ikke den mest "dyrevennlige" katte eier kan påstå annet.
Det er litt trist at katter er blitt et samfunnsproblem når de gjør ugang.

Skulle ikke vært lov å hatt katter i tettbebyggede strøk. Katter trenger plass for å leke og jakte, ikke veier hvor de blir overkjørt.
For ikke snakke om hvor irriterende det er at både katt og eier kommer seg unna når den gjør ugang og klorer opp annen manns eiendom (biler barnevogner, tepper som henger til tørk/luft) eller pisser rundt husvegger. Og så er det alle de stakkars allergikerne.
Jeg er bare glad katten(e) her ikke har prøvd seg på vogna til Vilde.

Jeg har faktisk vurdert å ta inn katten og ta den med til veterinæren her og få den scannet og kastrert/sterilisert på eiers regning, men jeg har ikke gjort det enda. kan jo hende den ikke er chipet. [>:]

Men pepper.. utendørs.. hmm jaja skader vel ikke å prøve...

Ja, og en ting er jo når de holder seg utendørs, men når jeg titt og ofte finner den pelsdotten inni min egen leilighet, oppå kjøkkenbenken, på god vei opp i sengen til mini osv, DA er jeg ikke særlig snill lengre [8D] Her prøves ihvertfall det som kan prøves, og i bunn og grunn for kattens eget beste, for sambo er vel en av de minst dyrekjære personene jeg vet om. [8D] 

Back
Topp