Dere som har katt...

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Hvilke forhåndsregler tar dere?
Vasker dere hendene hver gang dere har strøket pus? Tar dere kassen?

Samboeren tar seg av kattekassen. Jeg nærmer meg ikke den;) men jeg vasker ikke hendene hver fang jeg har kost på pusen. Da føler jeg ikke at jeg hadde gjort annet;p

Samme her, samboeren tar seg av kattekassa, men jeg gidder ikke gå å vaske hendene hver gang jeg har klappet kattene! :-P De er jo så kosete de mine, så da tror jeg jeg hadde skrubbet av meg all hud på hendene hvis jeg skulle vaska meg hver gang! ;)

Samme her :p føler jeg bare hadde vasket hendene hele tiden. Vasker de jo oftere nå enn før sånn instinktivt.
Og tar veldig sjelden kassen. Har gjort det et par ganger i løpet av svangerskapet hvis jeg har vært aleine og jeg ikke klarer lukten av at en har vært på do :p

Samme her :p føler jeg bare hadde vasket hendene hele tiden. Vasker de jo oftere nå enn før sånn instinktivt.
Og tar veldig sjelden kassen. Har gjort det et par ganger i løpet av svangerskapet hvis jeg har vært aleine og jeg ikke klarer lukten av at en har vært på do :p
Har strødd over litt ekstra sand jeg om det har vært for ille, og så venta på at gubben har kommet hjem, så har han tømt den:-P

Har heldigvis ikkje kasse :P
Vaske meg ikkje for kvar gong eg har ktatt i kattane, men før eg skal eta eller laga mat. Vaske meg generelt oftare enn når eg ikkje e gravid.

Jeg tar kattekassa selv, med hansker, har gjort det i alle svangerskapene, for sambo klarer ikke å ta den. :-P Er veldig nøye med hanske bruk og håndvask etterpå. :-)

Vi har en utekatt med 2 små kattunger. De går på do ute, så det fikser seg selv nå. Klapper de innimellom men vasker ikke hendene for hver gang. Alle har fått ormekur nylig, så satser på de er friske.

Når jeg er hos mamma som har to stykker er jeg nøye med å vaske meg på hendene før jeg spiser, men om jeg skulle vasket hendene hver gang jeg stryker de over ryggen hadde jeg blitt gal :-P

Tar ikke kassen, veldig sjeldent det er noe der uansett. Vasker ikke hendene for hver gang jeg har kosa med han. Har jeg ikke tenkt tanken på at det er noe jeg må :p

Noen ganger tar jeg kassen men helt ikke. men om pus har bæsja å stinker det og jeg kan ikke la det tå til samboeren kommer hjem. hehe. jeg vasker meg vasker meg å spriter meg,. !!! jeg klapper på ryggen ikke kos i ansikt eller noe.

Vasker ikke henda etter hver gang de får kos, kasse har vi ikke. Med førstemann tok jeg kassa alene hele svangerskapet, ikke noe problem det. Var nøye med håndhygienen bare

Har alle tatt test for toxoplasmoseintoleranse forresten? JM sa jeg skulle ta det, og jeg ba om det da jeg jobber med dyr, men når jeg kom til legen (enda det er en stor landbruksbygd) virka det ikke som det var vanlig prosedyre...

Har alle tatt test for toxoplasmoseintoleranse forresten? JM sa jeg skulle ta det, og jeg ba om det da jeg jobber med dyr, men når jeg kom til legen (enda det er en stor landbruksbygd) virka det ikke som det var vanlig prosedyre...
Tror ikke jeg har tatt det, hvis det ikke var med i alle blodprøvene jeg tok hos legen første kontroll... :-)

Tror ikke jeg har tatt det, hvis det ikke var med i alle blodprøvene jeg tok hos legen første kontroll... :-)

Okei... nei da vil det stå på resultatene du fikk tilbake. Jeg leste på nettet at det ble gjort men da er det vel ikke så vanlig.. sikkert fordi immunitet er så sjeldent ;-) men det sier jo også noe om hvor liten sjansen er for å bli smitta så klapping/ kosing må jo bære greit :-)

Okei... nei da vil det stå på resultatene du fikk tilbake. Jeg leste på nettet at det ble gjort men da er det vel ikke så vanlig.. sikkert fordi immunitet er så sjeldent ;-) men det sier jo også noe om hvor liten sjansen er for å bli smitta så klapping/ kosing må jo bære greit :)
Eneste jeg fikk tilbake var hvilken blodtype jeg har, og under står det "Ingen anti*noe* påvist. Ingen kontrollprøve nødvendig."
Kan ikke være store sjansen for å få det da, nei ;-)

Har ikke kasse, men vasker ikke hendene hver gang jeg har vært borti henne heller. Vasker hendene generelt ofte tror jeg, og man skal jo ikke overdrive det heller :-) Men er nøye med å ikke gni meg i øyet/munnen/nesa når jeg nettop har kosa med a da. Er bevist liksom.

Back
Topp