Dere som har katt trenger tips til hvordan holde pus unna soverommet

MiaDenPia

Elsker forumet
Her bruker kattene (tidt og ofte) vårt soverommsvindu som vei inn i hus dersom det står åpent

Og det er ikke få ganger jeg har våkna av 2 "lo dotter" i senga

Noen som har noen tips tol hvordan lære katten hva som er ok?

Har forsøkt både myggnetting, persienne og lange gardiner uten hell

Alle tips mottas med takk :)

(Har to katter, den ene kommer fint inn selv om barnesikring er aktivert, den andre gjør ikke, får innimellom også naboens katt på besøk - den biten er tatt opp med naboen )
Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Det går an å få kjøpt spray hos dyrlegen, med duft katter ikke liker. Eventuelt kan du stå klar når pus kommer, og spraye med vann fra spruteflaske rett i ansiktet, og si "nei". Katter skjønner tonefall. Ellers er det ikke så enkelt når kattene har vent seg til en vane, og dere vil vel kanskje ha vinduet åpent? Siste utvei må vel være å bytte soverom, eller å få skiftet ut vinduet, slik at det kun kan åpnes øverst?

Takk for tips, vann metoden funker meget bra, den har vi brukt mye for å få bukt med kloring på møbler (itillegg til anskaffelse av klore brett), har forsøkt spray (tror den het trixie, kjøpte hvertfall på dyrebutikken) ikke prøvd den i vinduet men har forsøkt på møbler, desverre så tok det ikke lang tid før pys sluttet bry seg om den. ..

Har vurdert vann i vinduet tidligere men de hopper inn på de rareste tider, gjerne når man ikke er hjemme eller sover ....

Men kanskje jeg skal ha ei flaske på nattbordet så kan jeg spraye dem hvis jeg ser de går oppi senga
Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Prøv å del opp en citron og legg i vinduet :) evt, så kan du presse saften av citronen og ha det i en skål ;)

Back
Topp