Dere som har katt eller kan mye om katt

*josefine*

Elsker forumet
Kattungen vår er 6 mnd. å får mat for kattunger, hvor lenge skal den gå på kattungefor?
Å hvor mye mat skal en kattunge ha for dagen, jeg synes vår kattunge spiser myyye på en dag :)

Man skal bruke kattungerfòr det første året. Så må du følge doseringen som står på pakken :)

Til de er året, det skal stå på sekken hvor mye mat de skal ha om jeg ikke husker feil. Ellers så kan du høre med de i dyrebutikken/vetrinæren der du kjøper mat hvor mye han skal ha :)

Da får jeg ta en tur til vetrinæren i morgen å kjøpe en sekk for, har til nå kjøpt for i butikk å det står ingen dosering på pakken.

Da får jeg ta en tur til vetrinæren i morgen å kjøpe en sekk for, har til nå kjøpt for i butikk å det står ingen dosering på pakken.

Ja, bruk alltid fòr fra dyrlegen, butikkfòr er som om vi skal dra på mc donalds hverdag. Mye salt i som ødlegger nyrene dems :)
Så er det billigere i lengden, da katten blir mett :)

Du burde mye heller kjøpe for hos vetrinær eller i dyrebutikker ja, en helt annen kvalitet og du vil nok merke at katten spiser minder. Det er dyrere å kjøpe inn, men holder mye lenger og er ikke noe dyrere i bruk enn butikkfor samt at katten får i seg det den trenger :)

Du burde mye heller kjøpe for hos vetrinær eller i dyrebutikker ja, en helt annen kvalitet og du vil nok merke at katten spiser minder. Det er dyrere å kjøpe inn, men holder mye lenger og er ikke noe dyrere i bruk enn butikkfor samt at katten får i seg det den trenger :)
Ja skal gjøre det. Må innom vetrinæren for å undersøke sterilisering å, hvor gammel hun må være å ev. om jeg må bestille i good tid.

Ja skal gjøre det. Må innom vetrinæren for å undersøke sterilisering å, hvor gammel hun må være å ev. om jeg må bestille i good tid.
Hun kan nok steriliseres snart så lurt å gå innom dyrlege for å få bestilt time, min var ca 7 mnd og glad det ble gjort da!
Ang maten så pleier vi alltid å la det stå fremme, men så har ikke jeg overvektige katter heller og kjøper kun hos dyrebutikker

Veldig smart av deg å gjøre det, hun nærmer seg nok rimelig klar for det og du får sikkert time fort vil jeg tru :)

Katten her byttet fra kitten til light fòr ved 8 mnd alder. Selvfølgelig i samråd med veterinær. Han får døgnmengde fordelt på morgen og kveld...og resten av dagen maser han om mer mat -.-

Ville absolutt hørt med vet før du bytter foret :) Ingen katter er like :)

Brukte kattungefór fra royal canin. En type fra 1-4 mnder og en fra 4-12 mnder:) etter de blei sterilisert bruker vi royal canin for steriliserte katter:)

Back
Topp