Dere som har jenter, synes dere kjoler "funket" på de som små/ nyfødte?

*Labambie

Forumet er livet
Er jeg den eneste i verden som synes det muligens er verdens mest upraktiske plagg (sidestilt med hettejakke)?

Synes liksom den bare rullet seg opp under armene når man plukket opp ungen og man måtte "dandere" stoffet hele tiden for at det ikke skulle være klumper. 

Det er jo så søtt, og man får mye av det når de er små. 

Synes det var helt greit den første tiden, men da hun ble mer aktiv droppet vi kjoler - da var de bare i veien. 
Hetter er jeg veldig enig i! Hva i all verden skal en nyfødt baby med hette ?

Så lenge det er myke gode kjoler uten knapper/sømmer o.l. på ryggen syns jeg det fungerte helt greit. Joda, må jo danderes litt på, men syns ikke det var store jobben :p

Jeg syns det funket veldig fint egentlig, ikke hatt noe problemer med det.
I krabbeperioden droppet vi det, men hun krabbet ikke så lenge. Begynte å krabbe litt sent, men gå relativt tidlig, så det var bare en liten stund hun krabbet.
Bruker kjole når vi skal på besøk og sånt nå, men bukser hvis hun skal leke. Har alltid med bukser som skift, i tilfelle vi ender opp med å gå ut og leke.

Brukte en del kjoler da de var bittesmå, men droppet det de månedene de krabbet. :)

|Frosken| skrev:
Så lenge det er myke gode kjoler uten knapper/sømmer o.l. på ryggen syns jeg det fungerte helt greit. Joda, må jo danderes litt på, men syns ikke det var store jobben :p

Likte hverken kjoler eller hettegensere. Var bare i veien og blei klumpete... Brukte bodyer og strømpebukser.

Jeg syns ikke kjole funket på små barn, det ble som regel en ball rundt magen under amming og soving, og hvis mer ytterklær skulle på må kjolen alltid av, for ikke noe særlig å sove på en klump..

Takke meg til sparkebukser ;)

mammatil2prinsesser skrev:
Likte hverken kjoler eller hettegensere. Var bare i veien og blei klumpete... Brukte bodyer og strømpebukser.

sign!

Snuppa mi har knapt eid en bukse, og jesynes det har fungert helt fint.. De små/nyfødte er jo såå søte i kjoler... :)

Nei, kjoler er det mest upraktiske som finnes!!
Mine jenter har hatt på seg kjole hvis det har vært en anledning som tilsier at de må. Som f.eks bursdag, jul og dåp ;)

Nå som storesøster endelig løper rundt så tar jeg på henne kjole så ofte som mulig. Blir jo så fantastisk søt i det :D

Funket fint når de bare lå stille, men knotete når de skulle ha ulldress utenpå, så da ble kjolen tatt av for soving og bilturer. 

Nå er det også litt upraktisk da hun åler seg fremover,men sååå søtt, så må bare bruke dem  :P

Hettegensere derimot har aldri mine barn brukt :P

Kjole bare til spesielle anledninger.. 

Ingenting er søtere enn små nyfødte i sparkebukse. Elsker det plagget når de er små. Enkelt å løfte opp babyen og de blir så gode å kose med. :)

Gått mest i body og strømpebukse her igrunn.. Kjole når jeg pynter henne, men aldri ellers. 

Jeg synes body og strømpik er det eneste som fungerer på lillesøster ennå, og nå er hun straks 6 mnd

Jeg også syntes det var utrolig upraktisk, MEN så syntes jeg alt av penere klær var upraktisk for hun gulpet så mye at det eneste jeg gadd å kle på var body og strømpebukse hjemme og noe rent rett før vi gikk ut, evt. idet vi kom frem dit vi skulle. :-P (samme med mine klær, det siste jeg gjorde før jeg gikk ut døra var å skifte genser)

Nja, veldig fint, men bittelitt upraktisk. Mest til finere anledninger. Hettejakker var ikke en favoritt her i huset.

Kjole er søtt på babyer, men himla upraktisk! Blir først kjekt når de begynner å gå ;)

Hettejakker-/gensere er der værste jeg vet på babyer...!

Nei, det funket ikke! Det gikk i body og strømpebukse hele den første sommeren.
Følte som deg TS, at den rullet seg opp, og virket ubehagelig og var irriterende å se på :P

Back
Topp