Dere som har induksjonstopp....?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Hender det noen gang at den blir varm over hele?
Og blir den varm utenom kokesonene?

Jeg har markerte kokesoner.
Her forrige uke så ble hele toppen kokvarm.
Jeg stod og stekte pannekaker på 2 plater, og når jeg skulle skru av så var trykkpanelet glovarmt. JEg brant meg nesten når jeg tok på det.
Da kjente jeg at hele toppen var kokvarm.

Har pratet med reperatør og ifølge han så er det helt normalt!!!????
Induksjonstoppen min er 11mnd gammel, så den er jo ganske ny.

Jeg har fulgt litt med nå, og den blir varm utenfor kokesonen, men har ikke blitt like varm som den ble her forrige uke. Men da stod jeg og stekte ganske lenge da...

På vår induksjonstopp er det kun varme der hvor det står eller nylig har stått en kasserolle.  Din induksjonstopp oppfører seg absolutt ikke slik jeg har fått høre at en induksjontopp skal, og jeg har aldri hørt om andre som har hatt slike problemer som deg heller. 

Jeg ville tatt kontakt med butikken du kjøpte toppen fra og klage, for du kan ikke godta at hele plata på toppen blir varm når du kun bruker er par soner.  Du skal jo kunne bruke panelet uten å brenne deg også.

Nei.. Verken der vi har nå eller den vi hadde der vi bodde før var sånn.. Vet at mamma&pappa sin ikke er sånn heller.. Æsj så ekkelt når det er sånn :|

JEg har vært i kontakt med butikken, Lefdal (gud som jeg angrer på at jeg kjøpte den der!!!!).
Og de henviser meg til Gorenje. som igjen henviser meg til reperatøren her i området.
Det er reperatøren for Gorenje produkter her i området jeg har pratet med.

Han mente dette var helt normalt. Det er sånn som kan skje.
Men jeg kunne jo ta den ut og ta den med ned til han så kunne han se på den... akkurat som det er lett for meg.. den sitter jo fast i benkeplata, og jeg er alene med barna. JEg er ikke så handy! Han tilbydde seg jo også å komme hjem til meg, men det tok noen dager.
Sambo var hjemme i helga, og han mente den var normal igjen nå.
Men jeg føler meg ikke trygg på at det skal være sånn.

Jeg trodde ikke det var sånn som kunne skje. En induksjonstopp er "kald", og kun varm der hvor plata står.
Jeg hadde ikke stekepannene stående overalt når jeg stekte pannekaker. (når den var kokvarm).
Jeg fikk jo lettere panikk og dro ut stikkontakta.

Jeg kokte egg istad, og da var det varmt langt utover kokesonene. Ikke kokvarmt, men for varmt mener nå jeg.

Jeg spurte en på Expert, for jeg var innom der for noe annet.
Og han synes det hørtes merkelig ut. Sånn skulle det ikke være.

Jeg kan ta og høre med en som jobber i Riise elektro. (de har service på andre el.varer), for der "kjenner" jeg han ene. Får håpe han kommer innom jobb en av de nærmeste dagene.
Får alltid gode råd og tips av han.

Fy så skummelt!
Kan ikke tro at det skal være normalt at trykkpanelet skal være glovarmt?! Det høres jo helt på jordet ut i grunn!
Håper du får hjelp og finner ut av dette, man skal jo slippe å bekymre seg hver gang man skal lage mat.

Min induksjonsovn har aldri blitt varm andre plasser enn der plata står på. faktisk såvidt den er varm der panna står på om den ikke dekker hele sonen den står på. Synes ikke det høres normalt ut i det hele tatt og ville stått på mitt for å få de til å se på den! Kjøpte en vaskemaskin på lefdal en gang, og den var det noe feil med hele tiden. Men, fikk ikke ny fodri det var ikke samme feilen hver gang, og for at du skal få ny må du hatt den samme feilen 3 ganger! de fiksa den gratis hver gang altså, bare fikk ikke ny.. så håper det ordner seg

Nei det er bare varmt der det står kasserolle. Eneste gangene det blir varmt på panelområdet er om det har stått en stor kasserolle som har nådd bort til panelet og varmet opp området. Få nå han der reparatøren til å komme hjem til dere da vel, er ikke normalt at panelet blir glovarmt. 

Har selv hatt reparatør hjem for å bytte toppen på komfyren pga plater som slo seg på og av av seg selv. Handlet også på Lefdal, kan ikke akkurat klandre dem for at produkter de selger svikter, det kan skje samme hvor du kjøper fra.

giggsy skrev:
Nei det er bare varmt der det står kasserolle. Eneste gangene det blir varmt på panelområdet er om det har stått en stor kasserolle som har nådd bort til panelet og varmet opp området. Få nå han der reparatøren til å komme hjem til dere da vel, er ikke normalt at panelet blir glovarmt. 

Har selv hatt reparatør hjem for å bytte toppen på komfyren pga plater som slo seg på og av av seg selv. Handlet også på Lefdal, kan ikke akkurat klandre dem for at produkter de selger svikter, det kan skje samme hvor du kjøper fra.

Jeg klandrer ikke Lefdal for at produktet går i stykker, er servicen som irriterer meg.
Jeg må ringe Gorenje direkte, og så må jeg ringe videre til reperatør selv.
Jeg har handlet hos Lefdal, og da mener jeg at det eneste jeg må forholde meg til er Lefdal, og evt en reperatør som ringer meg og avtaler tid!

Nå står jeg og steker spaghetti, har 3 plater i bruk og hele toppen er varm. Ikke kokvarm.
Det er ikke fult så varmt overalt, men det er varmt der hvor jeg ikke har kjele.

Jeg har atter engang pratet med reperatøren, og han mener fortsatt det er normalt!!!
Han skal komme en tur på torsdag og se på det.
JEg mener den ikke har vært sånn tidligere.

Nå er det 10 min siden jeg skrudde av hele toppen, og hele holder vel nå rundt 35-40 grader. Det er sånn så man nesten akkurat brenner seg. Det står "H" på to av platene, men de er fortsatt "varme". På de kan et barn brenne seg nå.

Vifta bråker også mere enn normalt!

Jeg vet ikke hvilke lefdal du var på, men jeg har vært serviceansvarlig på lefdal.
Ang hvitevarer er det slik at det er lettes for oss alle at du snakker med reperatøren direkte, istedefor å ta med platetoppen til lefdal, vi sender den videre, og ting tar myyyye lengere tid!

Lefdal kan godt bestille reperatør hjem til deg, men da må du godta at det er reperatøren/lefdal som avtaler en tid, og den tiden må du bare være hjemme!

Jeg hadde ringt til ett annet serviceverksted eller direkte til gorenje, for jeg mener at platetoppen din er ødelagt på en eller annen måte og trenger service. siden du sier feilen kommer og går, kan det være vanskelig for en reperatør å finne feilen første gang.
 http://www.gorenje.no/support/service_support/serviceverksteder 
Her er listen over alle verkstedene som er godkjent for gorenje reperasjoner.
Ellerså har gorenje en egen kontakt side;  http://www.gorenje.no/support/7101

kristin1986 skrev:
Jeg vet ikke hvilke lefdal du var på, men jeg har vært serviceansvarlig på lefdal.
Ang hvitevarer er det slik at det er lettes for oss alle at du snakker med reperatøren direkte, istedefor å ta med platetoppen til lefdal, vi sender den videre, og ting tar myyyye lengere tid!

Lefdal kan godt bestille reperatør hjem til deg, men da må du godta at det er reperatøren/lefdal som avtaler en tid, og den tiden må du bare være hjemme!

Jeg hadde ringt til ett annet serviceverksted eller direkte til gorenje, for jeg mener at platetoppen din er ødelagt på en eller annen måte og trenger service. siden du sier feilen kommer og går, kan det være vanskelig for en reperatør å finne feilen første gang.
 http://www.gorenje.no/support/service_support/serviceverksteder 
Her er listen over alle verkstedene som er godkjent for gorenje reperasjoner.
Ellerså har gorenje en egen kontakt side;  http://www.gorenje.no/support/7101

Jo takk.
Men om du leser lengre opp så har jeg kontaktet gorenje direkte. For dette fikk jeg beskjed av Lefdal. Jeg ringte Lefdal.
Gorenje bad meg ringe direkte til reperatør.

Joda, enklere for Lefdal at jeg tar direkte kontakt. Men jeg synes ikke det skal være nødvendig for meg å ringe opptil 3 forskjellige personer for et problem med induksjonstoppen min.

Reperatøren på Gorenje i MITT område mener at dette "problemet" mitt er helt normalt!
Jeg mener at det ikke er normalt, og at den ikke har vært sånn før.
Forrige uke ble hele toppen kokvarm, jeg brant meg når jeg skulle skru av platene! Det er ikke normalt!

Nå kommer han som sagt til torsdag, så da får vi se.
De inne på Gorenje mente det kunne være noe galt med kjøleviftene.

Har hatt to forskjellige, ingen har gjort noe sånt. greia er jo det at det er kaserollene som blir varme, og plata skal kun bli varm der kaserollen står nettop fordi det er kaserollen som står der som varmer den..... Blir jo helt teit å si at alt skal bli varmt da spør du meg. 

Få de til å komme å se på den. Da tar de den ut selv og setter sannsynligvis på plass den for deg når den er fikset. Et lite tips; sørg for å ha silikon, lim eller hva toppen deres er festet med. Så du ikke får vann, rusk og rask neddi der;)

Nei den blir kun varm der hvor kjelene står..

Back
Topp