Dere som har Ikea kjøkken!

Badeand*

Forumet er livet
Når man setter inn et nytt kjøkken, så kjøper man som regel ny oppvaskkum o.l. Men da må man jo ha rørlegger for å fikse det. Har hørt at ingen rørleggere vil ta i et Ikea kjøkken pga forsikringer og garanti ikke gjelder på disse kjøkkenene...For meg høres det helt rart ut men..

Vi har bygd hus "selv"..og vi har kjøpt IKEA kjøkken...hørte ikke noen om at det var noe problem. Ble faktisk anbefalt IKEA pga pris vi.

Rørleggeren jeg brukte installerte gjerne for meg, men ville ikke gi garanti siden det ikke er et produkt de selv ville gå god for.

Vi har i ikeakjøkken m/ikeavask. det måtte vi ha siden vi skulle ha den innfelt i benken. men mannen min er rørlegger så han stod for kran og rør selv.. tror ikke han helt stolte på ikea sitt.... men er sikkert helt greit nok[:)]

Vi kjøpte med IKEA-vask, men rørleggeren anbefalte oss å bruke kran som han hadde. Ellers kunne han ikke garantere for kvaliteten. Tror ikke vi kunne klage på det om det ikke var "original-deler"

kjøpte stortsett alt fra ikea bortsett fra blandebatteri, det kjøpte vi igjennom rørlegger.

jeg kjøpte ikeakjøkken der jeg bodde før.. kjøpte den hvite keramikkvasken + blandebatteri.. rørleggeren satt ikke på plass vasken, men koblet opp rør og kran.. han ville ikke montere krana, så da kjøpte vi en nesten maken en fra han og byttet tilbake det vi hadde kjøpt på ikea.. nada problem [:)]

ORIGINAL: Kattifnatt

Rørleggeren jeg brukte installerte gjerne for meg, men ville ikke gi garanti siden det ikke er et produkt de selv ville gå god for.

det stemmer, det er helt normalt!!¨

men det er klart, kjøper du et blandebatteri til 200 kr så sier det seg nesten selv at det kommer til å gå istykker, sannsynligvis under monteringen. det er min erfaring!

men ikea har flotte blandebatteri som er litt dyrere og sannsynligvis holder!

Det er blandebatteriet fra ikea som er problematisk, det sier i allefall min rørleggervenn som koblet opp til kjøkkenet vårt i den forrige leiligheten vår. Der hadde vi ikea-kjøkken.

Blandebatteriet fra ikea kan snurres helt rundt og dermed skrues på når vannet ikke står over selve kummen. Blandebatterier fra andre steder har en begrensning på hvor langt de kan vris fra høyre til venstre og kan kun skrues på over vaskekummen.

Og så er det jo i tillegg alt det de andre har nevnt her også da, med garantier og sånn.

Så kjøp blandebatteri og røropplegg hos rørlegger og resten på ikea! [:)]

Vi har ikeakjøkken, røropplegget til kjøkkenvasken er fra ikea, men selve blandebatteriet ville rørleggeren vi skulle kjøpe et annet sted. (Mulig røropplegget er fra annet sted også, husker ikke helt. Var liksom ikke så veldig involvert i akkurat den delen av oppussinga.)

Oppvaskmaskina er fra elkjøp, men tviler på det er noe å utsette på ikea sine. Er det ikke miele som samarbeider med dem der?

Fikk rørlegger til å gjøre det.. men han garanterte ikke for det.. Pga det er svenskt opplegg, helt ulikt det norske..

Back
Topp