Dere som har hunder/valper

Liidsi

Elsker forumet
Hvor mange måltider får valpene deres om dagen?
Hvor ofte bæsjer de?

Vi har en valp på 10 uker og vi har brukt å gi henne dagens matrasjon fordelt over 4 måltider men ser også at 3 måltider blir anbefalt noen steder.

Hun bæsjer også opptil 6 ganger om dagen? Er det normalt? Eller litt vel ofte?

hunder bæsjer gjerne fleire ganga førr dag.
Det du må følge me på e om det e løs avføring. For da er det et tegn på at hunden ikke tåler den type tørrfòr.

Da e fikk min hund førr snart 15 år sia så gav vi tørrfòr ca 3 ganger førr dag, t ho va over året. Da ha ho ei skål stående heile dagen så ho spiser når ho vell. Fyll nytt fòr kvær mårra.

Og gi ferskt vann fleire ganger førr dag.

Vår er 13 uker nå... to hovedmåltider for dagen, og får litt ekstra ut på kvelden om han gir tegn til sult. Driter masse!!! Hehe... (Hadde glemt ut hvor mye de egentlig går på do disse små[:D])

ORIGINAL: BitzyhogJulia

Nå er vår snart 8 mnd, men han bæsjer fast 3 ganger om dagen (innimellom bare 2??) og det har han gjort kjempelenge![8|][8|] tror han har gjort det alltid med noen unntak på 4 bæsjer når han var valp.
En gang på morran, en kl 3-4 på ettermiddagen og en gang på kvelden før vi legger oss.

Samme her.

Ang mat;
Skrekken her fikk mat 3 ganger for dagen frem til han var 5mnd, så gikk vi ned til 2 ganger. Er veldig individuelt dette med antall måltider, for noen hunder kan godt spise 4 ganger om dagen til de er 5-6 mnd uten problem.

ORIGINAL: BitzyhogJulia

ORIGINAL: Sofie.

hunder bæsjer gjerne fleire ganga førr dag.
Det du må følge me på e om det e løs avføring. For da er det et tegn på at hunden ikke tåler den type tørrfòr.

Da e fikk min hund førr snart 15 år sia så gav vi tørrfòr ca 3 ganger førr dag, t ho va over året. Da ha ho ei skål stående heile dagen så ho spiser når ho vell. Fyll nytt fòr kvær mårra.

Og gi ferskt vann fleire ganger førr dag.

Har hørt at det ikke er anbefalt med maten stående fremme.... så her har gutten vår i starten alltid fått mat 3 ganger om dagen og thats it. da blir det også lettere med dobesøkene også (samler seg opp i steden for å hele tiden være bæsjatrengt).
Han må også sitte pent og vente til jeg har sagt han får spise[8D][8D]... Kan ikke ha en 60++ kg hund halvveis nedi skåla når jeg fyller på eller skal ga han mere vann. Vann fikk han og får han heller ikke etter kl 8... med mindre vi kommer hjem litt senere og han ikke har vært med.

Hvorfor får han ikke vann etter kl.8 ?
Her får han friskt vann flere ganger om dagen, også om kvelden før vi legger oss. Friskt vann er viktig![:)]

Har hund. Maten har alltid stått fremme slik at han spiser når han vil. Har holdt samme vekt hele livet, og han er akkurat slik han skal være. Han får 2-3 turer om dagen, og sier i fra om han må ut flere ganger. Bæsjer som regel 2 ganger daglig.

Min hund som forøvrig bor hos mine foreldre på en bondegård har bestandig hatt maten stående fremme.
Ho e liten men slank. (Toy Pomeranien)
Ho spiser max 5 biter om gangen så går det flere timer t neste gang.

Her fikk valpen mat tre ganger om dagen frem til hun var 4-5 mnd gammel. Vi forer på et for som hundene tar veldig mye opp, så hun bæsjer kanskje to ganger maks og veldig små klumper hver gang.

Min golden retriever får 1,5 dl fòr pr måltid. 3 ganger om dagen. (han er 8 mnd)
Når han blir ett år, skal han få mat 2 ganger om dagen.
Han driter ca 3 ganger om dagen.

Her fulgte vi det oppdretteren sa; 4 måltider frem til 4 mnd., så kutte ned til 3 måltider frem til 5-6mnd. og så fra da av er det 2 måltider om dagen. :)

Back
Topp