Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hunden min er rå på innkalling. Det er det hun er flinkest på. Innkalling, og det å holde seg i nærheten ;)Grønnkommode skrev:
Jeg lærte henne det ved å ha henne løs. Når hun så på meg så løp jeg i motsatt retning av henne med armene litt veivende i været og lagde høye morsomme lyder og ropte "ja kom!!" i en veldig "high pitch" tone ;)
Bikkja ble jo helt fra seg av lykke av at JEG kunne være så morsom :D Når hun var flink og kom helt inntil så fikk hun skikkelig knusekos og godbiter.
Nå er hun 1,5år og det holder at jeg sier "ja kom!" Hun kommer i en vill fart :)
Når du skal lære en hund innkalling så skal du aldri rope på den mens den snuser på noe eller er generelt opptatt. Det er viktig å gi den muligheten til å lykkes, og det er ytterst slitsomt å ha en hund som bare MÅ snuse ferdig før den kommer.
frist han med en leke som du rister i.sår han kommer løpende kaster du den litt bak deg.,og akuratt i det han løper forbi deg sier du KOM.å roooooser masse.eller friste med godbit sette deg ned å si KOM en gang vent til hunden kommer bort før du sier eller gjør noe mere.Kosinus skrev:
nå er mi en ræser på innkalling så lenge jeg roper navnet og MAT.. ja jeg har en golden.... Da kommer hun med en gang uansett hva hun holder på med... hun får da selvfølgelig godbit, men jeg roper bare det hvis jeg mååå for å si det sånn... sånn ellers så er hun ganske flink på innkalling, men ikke heeeelt til å stole på bestandig heheFruSkjong skrev:
Vi har trent på den måten at hun har vært løs så har jeg ropt navnet og "jaaa kom da" med sånn over happy stemme, når hun kommer så har hun fått god bit.... av og til setter jeg henne i bånd mens andre ganger sier jeg værsegod som da betyr at hun kan gå fritt igjen..
Lærte de at det var myyye morsommere å komme til meg, en å gå på egenhånd andre veien:)MilliVanilli skrev:
Mye ros og godbiter, lek når de kommer inn osv. Å jeg tok de svært sjelden i bånd når de kom inn,for da forbinder de det jo med å få på bånd,det å komme inn:)
Brukte en god del bytting, å har hunden høy byttedrift, er det jo supert:) F.eks. kong med bånd, en skinnfille,eller hva som nå får hunden din til å bli overlykkelig for å få leke:)
Jeg bruker kong, å har da to, så kaster ut en, så får hunden løpe å hente, så viser jeg etter litt at jeg har en til, å da kommer jo hunden inn for å få den, som jeg lager fart og moro med.
Vi har en super "på plass" komando, dvs han går fint ved siden av oss.. Funker ikke å rope KOM lenger, men om jeg sier "På plass" kommer han alltid :) går da fint ved siden av oss til vi sier "fri". Før vi trente på plass kom han sånn hips om haps :P og ALDRI om det var andre hunder i nærheten.. Men jeg sier aldri "på plass" før jeg har fått oppmerksomheten hans.. Så roper som regel navnet hans først..*Annie86* skrev:
smash skrev:
Lærte de at det var myyye morsommere å komme til meg, en å gå på egenhånd andre veien:)MilliVanilli skrev:
Mye ros og godbiter, lek når de kommer inn osv. Å jeg tok de svært sjelden i bånd når de kom inn,for da forbinder de det jo med å få på bånd,det å komme inn:)
Brukte en god del bytting, å har hunden høy byttedrift, er det jo supert:) F.eks. kong med bånd, en skinnfille,eller hva som nå får hunden din til å bli overlykkelig for å få leke:)
Jeg bruker kong, å har da to, så kaster ut en, så får hunden løpe å hente, så viser jeg etter litt at jeg har en til, å da kommer jo hunden inn for å få den, som jeg lager fart og moro med.
Hvor får man kjøpt dette?
Begynner fra de er tittesmå, roper "kom hit!" i en leken tone når de løper mot meg naturlig som valp og står klar med godbiten. Så blir det helt naturlig uten at det trengs og øves på i det hele tatt. De har som regel innkalling inne fra de er valper her.Rekekreke skrev:
Jeg gjorde, som nevnt over her, det fryktelig moro for hunden å komme til meg. Må nok ha sett noe sprø ut når jeg klovna meg til for den lille valpen som ble yr av glede over den gaaale matmoren. Kjefting er fyfy når man skal lære innkalling, hvem vil vel komme til en som ikke er kos å komme til?:-DKatala skrev:
Når innkallingen var lært, begynte jeg å terpe på Stopp-komando. Den har vært redningen når det kommer til fristelser som katter o.l. Ikke alltid like lett å kalle inn en som ser en løpende katt som bare ber om å bli jaget....hehe.. Da roper jeg bare kort Stopp, og hunden stopper opp og kikker på meg. Da funker det å kalle inn hvis jeg finner det nødvendig for da har jeg full oppmerksomhet et lite øyeblikk. :-)