Dere som har hund

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hvor ofte går dere tur med dem, og hvor langt/lenge går dere ca per dag

Har ikke hund selv men foreldrene mine har og den får en lang tur på minst 30 min men gjerne opp mot 1 time helst på ettermiddagen. Og en kort runde på morgenen før de går på jobb på 10 min ca då hun får gått på do:-)

Vi har to jakthunder, som også er ettersøkshunder.
Jeg går en tur på 30-40 min hver morgen, også går samboer en lengre tur med dem om kvelden, om de ikke har hvert på søk.
De trener blodspor en kveld i uka.
Og div jakt trening (varierer etter årstid )
Også er det jakt mesteparten av høsten.

Luftetur/lek i hagen på formiddag og lengre tur om kvelden ca.. Varierer litt.

Mamma har hund, der går de en tur om morgenen, en lengre tur på 30-40 min rundt kl 16-17 og en kortere tur i halv 10, 10-tiden om kvelden.
Ellers så er de også flinke til å gå lange fjellturer/toppturer flere ganger i uka :)

Hos oss er det veldig variert.
Alt fra korte 15 mins turer til 5-6 timers turer. Ingen fasit, og de krever ingenting.

Tusen takk jenter.
Vi passer en hund nå en ukes tid og var redd vi hadde planlagt for lite, men ser vi er innenfor normalen :)

Tenker 20-30 minutter om morgenen, 20-30 minutter når vi kommer hjem fra jobb, 1-2,5 timer på kvelden

Da vi hadde hund fikk den 5-10 min om morran, og en time på ettermiddagen. Og så fikk han løpe i hagen når han ville.

Jeg husker oppdretter sa til oss at vi ikke skulle vende hunden til lengte turer enn vi kom til å klare å følge opp hver dag.

Så jeg ville hørt med eier hva hunden er vant til sånn at ikke hunden begynner å "mase" på eierene om mer/flere turer enn den i utgangspunktet vil få når den kommer hjem igjen. Hunder endrer fortere vaner enn oss mennesker :-P

Da vi hadde hund fikk den 5-10 min om morran, og en time på ettermiddagen. Og så fikk han løpe i hagen når han ville.

Jeg husker oppdretter sa til oss at vi ikke skulle vende hunden til lengte turer enn vi kom til å klare å følge opp hver dag.

Så jeg ville hørt med eier hva hunden er vant til sånn at ikke hunden begynner å "mase" på eierene om mer/flere turer enn den i utgangspunktet vil få når den kommer hjem igjen. Hunder endrer fortere vaner enn oss mennesker :p
Eieren vet om de lange turene jeg pleier å gå og har ikke sagt noe på det

Når jeg hadde hund så gikk jeg 30 min før skole/jobb, omtrent det samme når jeg kom hjem (kortere tur om jeg var i stallen) og 1-2 timer på kveld og en rask luftetur før vi la oss. Den ene hunden var en del i hagen også.

Back
Topp