Dere som har hund

Liidsi

Elsker forumet
Går dere lange turer med hundene deres i alt slags vær? Tenker først og fremst i stormvær? Når det kan være farlig å ferdes ute?

Vi går ikke tur med de nesten, men de er i fjellet en gang om dagen, ellers ute i hagen.... Men ja, snaufjellet selv i storm... Pappa er sprø....

naai... må ha med barnet/a, så blir bare når været tillater det... men vi har heldigvis stooor hage der han kan løpe og være spinnvill hele da'n.. :)

De vil såvidt ut å tisse når det er ruskevær, så nei. Da finner vi på noe artig inne istedet. Mye viktigere med hjernetrim enn med fysisk aktivitet hver dag. Men selv om vi ikke er ute og går tur, går det fint ann å få ut litt steam inne. Skikkelig drakamp, herjing, kaste ball osv.

Nope.. min hund hater regn, selvom jeg gjerne kler på mer regntøy, blir det ofte en mye kortere tur da... Er vel sjeldent det er storm her, men hvis det var, hadde jeg ikke tatt med min mini hund ut da..
Hun er også utrolig flink til å aktivisere seg selv hvis det trengs :)

nå har jeg en liten hund så jeg går ikke ut i storm med han for han snur på trappa og løper inn igjen hvis været er dårlig. men når jeg hadde border collier så var det ut i all slags vær.

Ikke i farlig vær nei....
Men går tur med han vær dag som regel, er ikke ofte været tilsier at vi skal holde oss inne. På de verste dagene blir turen litt kortere enn vanlig.
Har en golden retriver som krever sin tur.

vi går ikke tur hvis det kan gå utover helsa som ved storm og slikt. Men ellers så er vi da ute på tur med de

Nope, er det dårlig vær, så er det bare rett ut for å tisse... Men i ukene er det ikke lange turer nesten uansett vær... Men kanskje en smule lenger enn når det er drittvær :P

Ja. T.o.m da det var orkan her i romjulen var vi ute (ventet riktig nok til det verste gav seg). Hunden får sin faste tur morgen og kveld uansett. Jeg har en shetland sheepdog.

Nei, det gjør vi ikke. Vi må gå langs en vei, så om det er skummelt vær så kan du banne på at vi blir nedkjørt eller blåser av veien ;)
Men vi har over 1mål stor hage så de kan være der og ha godbitsøk om det ikke blir noen tur. De står uansett og henger på terrassedøra og vil inn igjen etter 3minutter, så det er tydelig at de ikke vil være ute ;)

Nei, chihuahua'n min fryser for ikkenoe, og begynner å snorke på trass så fort det ikke er varmt og tørt ute, så nytter ikke presse henne til noen lange gåturer i ruskevær.
Hun har 2 mål å løpe fra seg på så får jo trimma litt.

ja, og det selv om vi har husky'er som står ute i gård.
Hundan må få turen sin uansett.

Igår fikk hundan mine tur i sterk storm..periodevis umulig for mæ å som ruve litt mer å stå oppreist..men hundan fikk løpt fra sæ.

Nei, de hater storm og vil heller ligge inne. og de pisser heller ikke inne så 0 problem å la de være inne i 10 timer, så da venter vi med tur. ellers slipper jeg de ut så får de løpe litt som de vil i hagen. nå har vi ikke en rase som har den type aktivitetsnivå og behov som feks en husky har så får ikke dårlig samvittighet av det.

Har to "soffagriser" som mest av alt elsker sommer og sol og som da kan være ute hele dagen lang. Mens på vintern og høsten når det regner og blåser kryper heller under ved ovnen :)

Nå har jeg ikke hund lenger da,men lillegullen min likte absolutt IKKE å gå ut når det regnet - og om det blåste i tillegg var han verdenshistoriens kjappeste når han måtte ut. Vi fleipet med at han var redd for å krympe.... Han ville heller ikke være med å gå tur om været var regn og vind ,da måtte vi omtrent slepe han med oss ,så det ble korte turer i regn og vind. (Bare regn fikk han minst en lang tur om dagen.)
Lillegullet var en New Foundlands blanding,så pelsen var rimelig vannavstøtende,og underullen hans ble nesten aldri våt. Han bare likte ikke vind og regn. Dra 40 kg motvillig bikkje på tur er ikke enkelt....
Men snø og kulde - og snøstorm? Yuhuuu.. Fantastisk vær for en hund, han elsket å snø ned ute, og misslikte sol og varme intenst.
Herremin hvor jeg savner gullungen min..

Er stort sett ute i all slags vær.. Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær sies det:)
Men vovsen må på do, så da har man ikke så mange valg..

Nei, men så har jeg en meget bedagelig hund som trives aller best når hun ligger under vedovnen og sover. Det er veldig forskjell på hunder, men jeg hadde nok ikke tatt lang tur om det var storm nei, hvis jeg hadde hatt en som måtte ha mye mosjon ;)

Back
Topp