Dere som har hormonspiral

Perdita

Glad i forumet
Jeg satte inn hormon spiralen for snart 1 år siden, har hatt mensen hver gang og med en del blødning (ikke like mye som før, men bortimot), føler alle sier at de mister mensen når de har den spiralen jeg[8|]. Jeg blødde i tillegg i 2,5 mnd i strekk etter jeg satte den inn[:'(]

Også lurte jeg på om dere vet når det er lurt å ta den ut i forhold til det å prøve å få barn igjen. Vi skal gifte oss 26. juni og tenker å begynne å prøve på bryllupsnatten[:)]

Om dere har noen andre erfaringer med spiral så er jeg kjempe glad for om dere deler de også[:D]

Jeg dytter litt på denen i håp om at det er noen som kan svare[:)]

Jeg har hatt Mirena hormonspiral å satte den inn 5.mai. Blødde i 15 uker ell no så ahdde jeg ca 3uker stopp åsså begynte det igjen å ga seg ikke så da orket jeg ikke mer, men ahr ennå ikke gitt seg[8|]
Tok den ikke ut fordi jeg egentlig skal ha mer barn ennå men fordi ejg tålte hormonene dårlig, kroppen oppførte seg som den var gravid på slutta nå som jeg blødde igjen[:'(]

Såpass, jeg er ingen ekspert på området, men kan umulig være bra å blø så mye. Vet du noe om det er vanlig å blø når du tar den ut også da?

ORIGINAL: miss zeta

Såpass, jeg er ingen ekspert på området, men kan umulig være bra å blø så mye. Vet du noe om det er vanlig å blø når du tar den ut også da?

Eneste ejg vet er at mensen vanligvis kommer tilbake i løpet av et par uker når man tar den ut[8|]

Jeg fikk beskjed om at de fleste blir gravide mellom 3 til 6 mnd etter at de har tatt ut spiralen.
Det kan ta litt lengre tid å bli gravid etter at man har tatt ut hormonspiral, sammenlignet med p-piller. Selv fikk jeg mensen 1 uke etter at den ble tatt ut. og hvis eggløsning da kommer ca 2 uker senere, så vil vel det bety at du bør ta ut spiralen senet ca 3-4 uker før bryllupsnatten [:D] (de fleste får mensen 1-2 uker etter at den er tatt ut, og DET er iallefall kjedelig på bryllupsnatta[;)])

Det er så vanskelig syntes jeg for jeg vil jo ikke risikere å ha mensen på bryllupsnatten, men jeg vil jo også være klar til å begynne rett på prøvingen. Men finnes det noe annet enn p-piller som kan utsette mensen? Jeg ble gravid med en gang jeg sluttet på pillen, den måneden jeg sluttet ble jeg gravid. Men er redd for at det ikke skal gå like fort neste gang. Har så mange rundt meg som har vært prøvere over lengre tid.

Det finnes andre tabletter som kan utsette mensen (andre enn p-piller)..hør med legen din.Men jeg vet ikke hvordan disse påvirker eggløsningen da. Jeg brukte det når jeg skulle til syden en gang.

Jeg ville anbefalt deg å ta ut spiralen litt mer enn bare noen uker før bryllupsnatta fordi kroppen bør helst ha vært igjennom minst 1 normal syklus før en blir gravid igjen. (hørt at en del som blir gravide med en gang kan ha lettere for å miste igjen...men dette er vel ikke bevist da).

Lykke til!

Back
Topp