Dere som har hormonspiral

Even&Odin

Elsker forumet
Jeg har fått dato til innsetting, men hva om jeg ikke har fått mensen tilbake må jeg bare utsette til den kommer igjen? Eller går den an å sette den inn uten å få den tilbake. Glemte å spørre legen. Hun i skranken sa jeg måtte ringe og prøve å for å ordne time slik at den er 3-4 mens dag

Neinei. Jeg fikk satt inn min da Sofie var rundt 4 mnd, jeg hadde ikke fått tilbake mensen enda. Null problem. 

Jeg får ikke lov til å sette den inn før jeg har fått mensen igjen så har nå venta på spiral i 6 mnd!

Mrs. Careface skrev:
Jeg får ikke lov til å sette den inn før jeg har fått mensen igjen så har nå venta på spiral i 6 mnd!

hm, så rart. Jeg fikk beskjed om at det var helt greit å sette inn da jeg gjorde, og at det var lurt å sette inn noen mnd etter fødsel fordi det var lettere enn senere. 

Jeg hadde fått igjen mensen når jeg satte den inne da.

men den skal visst settes inn under mensen iflg legen min, og det gjorde ikke jeg.
Så jeg måtte ta graviditetstest på legekontoret FØR jeg fikk satt den inn, dette for og sjekke at jeg ikke var gravid.

Ei venninde fikk satt inn spiralen før hun hadde fått mensen tilbake etter fødsel, men måtte også ta en test for og utelukke graviditet.

jeg hadde fått tilbake mensen, MEN når jeg snakket med legen om at jeg skulle ha denne så sa han at mange mister mensen med hormonspiralen så hvis jeg var heldig så ville jeg ikke få mensen i det hele tatt.
det vil jo si at jeg hadde fått satt den inn selv om jeg ikke hadde fått tilbake mensen.

Jeg trengte ikke å vente på mensen. Den ble satt inn ca to mnd etter fødsel og hadde ikke fått mensen tilbake enda.
Nå hadde ikke jeg hatt sex enda etter fødselen på det tidspunktet så var jo da ikke nødvendig med noen test for graviditet mente gynokologen...hehe

Back
Topp