Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Snoflak
Med hengerlappen mener jeg klasse BE :) Altså bil med hestehenger f.eks :)
ORIGINAL: Rebecca85
Hvor mye veier de da?
Man kan jo kjøre vanlig personbil med f.eks camping vogn på 1000-1500 kilo, bare det ikke går over bilens grense da[:)]
Folk kjører jo hestehenger på vanlige personbiler som jeg har sett og da skal man ikke trenge noe mer en du har til bil[:)]
ORIGINAL: SnoflakJupps,fins de som har gått på en smell når de har blitt stoppet med tyngre last,og henger enn de har lov til,hehe.
ORIGINAL: Rebecca85
Hvor mye veier de da?
Man kan jo kjøre vanlig personbil med f.eks camping vogn på 1000-1500 kilo, bare det ikke går over bilens grense da[:)]
Folk kjører jo hestehenger på vanlige personbiler som jeg har sett og da skal man ikke trenge noe mer en du har til bil[:)]
Nei, man må ha hengerlappen for å dra så tung last. Og spesielt når man har levende dyr ombord. Dessuten veie normalt en hestehenger mellom 800-1100 kg, og hesten veier 500 kg.. Og om man skal laste to hester blir det det dobbelte heh :) Men der er nokk temmelig mange som kjører rundt i god tro om at B lappen er det eneste dem trenger :)
"Klasse BE (personbil med tilhenger) Denne klassen gjelder trekking av tilhenger med tillatt totalvekt over 750 kg som man ikke kan trekke med ren klasse B. "