Dere som har hatt ufarlig blødning i svangerskapet?



helenus skrev:
Vil dere dele litt erfaringer?

Hvor langt var du på vei?
Hvor mye blødde du?
Og hvor lenge varte blødningen?


Jeg styrtblødde i uke 5.. Det fortsatte å renne i noen timer, så avtok det litt utover dagen. Kom brunt blod dagen etter, men fikk komme inn til UL for sjekk, så fikk bekreftet liv. Kalte det en truende abort, men kom ikke noe mer blod i sv.skapet.
 
Plutselig styrtblødning i uke 17. Ambulanse til sykehuset og UL der. Var morkaka som lå foran åpningen. Ble på sykehuset en natt og måtte ta det helt med ro resten av sv.sk. Blødningen varte i ca 1 mnd med varierende menger.
Babyen i magen hadde det helt fint og er nå er rask og sterk 2-åring :)
 
Blødde fra uke 16 til uke 27... Kom i bølgedaler. På det verste store dammer med blod gjennom klær og slik at det ikke holdt med en bleie( ja jeg lagde litt dammer) de fant aldri helt ut hva det var, men de sa at det kunne være en tidlig avgått tvilling. det gikk nesten så langt at d ble hastesnitt... Fikk lungemodningssprøyter og preppa fordi de mistenkte morkakeløsning...men det roet seg igjen og han ble født etter langvarig vannavgang og med drypp på vanlig måte 1 uke før termin:) men det var ett skremmende svangerskap
 
Jeg fikk "mensen" de 3 første månedene. Blødde litt i 5 dager hver gang,og den 4.mnden så kom det litt spotting den dagen jeg vanligvis fikk mens,men tter det var det ikke mer:)
 
Blødde 4-5 ganger mellom uke 9 og 12. Det var stort sett små blødninger som varierte mellom lys rosa og friskt blod. Hos meg skyldtes det svake slimhinner, skulle ikke mer til enn et nys:) Blødde ikke i det hele tatt etter uke 12.  
 
Jeg blødde litt med førstemann. Særlig etter sex. Begynte rundt uke 12, tror jeg, og varte til ca uke 20. 

Med yngste blødde jeg tidvis fra uke 8-12, uten noen åpenbar grunn. 
 
I første svangerskap hadde jeg en fossblødning i Uke 16. Lå i senga og trodde jeg hadde tisset på meg. Reiste meg raskt opp og det ble en blodpøl som var så stor at jeg måtte tråkke oppi det for å komme meg til badet. Fikk akutttime hos legen og han fant et foster med normale verdier. Skjedde en gang til i Uke 24. Fødselen var nok ganske normal, men morkaka satt fast og måtte opereres ut.

Fødte andre på Søndag, der var det ingen blødninger fødselen var normal og morkaka kom ut etter litt overtalelse :)

 
Takk for oppmuntrende tråd!
 
Blødde/hadde brun utflod til og fra fra IKM til ca. Uke 9 :)
 
Gjerne :)
Med nr 1. Blødde to uker uten stopp,uke 10-11 var brunt, fant ingen årsak.
Med nr 2(skjedde for en uke siden). Uke 13 kraftig styrtblødning, friskt blod og litt slim. Var sikker på at jeg hadde mistet lille i magen men alt var fint, fant ingen årsak denne gang heller ❤
 
Ser dette er en gammel tråd, men kan kanskje være nyttig for andre i samme situasjon og lese :) I dette svangerskapet hadde jeg en veldig tidlig blødning (uke 6, syns jeg å huske) som varte et par dager, fikk tatt hcg-prøve som viste stigende hcg. Blødde igjen i uke 8, styrtblødning! Blod som bokstavelig talt rant nedover beina mine.. Nå var jeg sikker på at det var over! Blødde et par dager før det stoppet opp. Ultralyd viste overraskende nok et bankende hjerte! ❤ I tilleg så vi blod i livmoren som ingen helt kunne si hvor det kom fra.. Hadde enda en blødning i uke 10 og uke 15, begge ganske kraftige, men med brunt, gammelt blod.. Viste seg at jeg hadde livmoren på fremsiden og at det sikkert var grunnen for blødningene :) Nå er jeg snart fødeklar og veldig takknemlig for at lille spiren klamret seg fast ❤
 
Jeg begynte å blø i uke 6 ved to anledninger med noen dagers mellomrom. Dette uten noen form for trigger. Da jeg fikk blødningene var dette sammen med store smerter fra underlivet, blødningene i seg selv var ikke så store, men det var svært urovekkende og fryktelig og oppleve. Ved andre gang hendelsen gjentok seg fikk jeg hasteultralyd på sykehuset. De kunne ikke se at noe var galt, og betrygget meg med at det helt sikkert kom til å gå bra. Heldigvis har det gjort det så langt og er nå 21+3 på vei i dag :) :Heartred
 
Back
Topp