Dere som har hatt ufarlig blødning i svangerskapet?

Floken

Forumet er livet
Vil dere dele litt erfaringer?

Hvor langt var du på vei?
Hvor mye blødde du?
Og hvor lenge varte blødningen?
 
Jeg blødde litt i uke seks og åtte.
Kom bare litt rødt blod 1 dag og brun rødt ett par dager til.
Var ikke mer enn en teskje med blod kanskje.
 
Begynte og blø i uke 7, og det var mye.. Trodde jeg hadde mista igjen, men hadde heldigvis ikke det [:)] Fant heller aldri ut grunnen til blødningen.
 
Blødde bittelitt rundt uke 6.. Så slutta det en periode.. Fikk styrtblødning i uke 11, og da blødde det ganske mye fram til uke 19.. Da slutta det plutselig og kom aldri igjen..
 
Blødde i uke 13, som første dag med mens, ganske mye men blødde ikke over.
Varte noen timer på morran.
 
Jeg blødde i svangerskapet med begge guttene. Med førstemann begynte jeg å blø rundt uke 6-7. Liten blødning i ca 3 dager.
Med andremann begynte jeg å blø rundt uke 6. Blødde ganske mye i ei uke. Så stoppet det opp i ei uke. Så begynte jeg å blø litt igjen. Sånn holdt det på til uke 13.
 
ORIGINAL: helenus

Vil dere dele litt erfaringer?

Hvor langt var du på vei? 1-3 mnd
Hvor mye blødde du? fossblødde 3-4 ganger til dagen
Og hvor lenge varte blødningen?
sluttet etter 3 mnd.
 
ORIGINAL: lissik

Jeg blødde litt i uke seks og åtte.
Kom bare litt rødt blod 1 dag og brun rødt ett par dager til.
Var ikke mer enn en teskje med blod kanskje.


Var akkurat samme her.
 
Jeg hadde blødninger fra uke 8 til uke 15-16...
Det kom av et sår i livmoren....etter det har det vært fint =)
 
ORIGINAL: jealie28

Jeg hadde blødninger fra uke 8 til uke 15-16...
Det kom av et sår i livmoren....etter det har det vært fint =)


hvordan var disse blødningene?
 
blødde fra uke 6 til 9+1, ikke sånn kjempemye men nok til at jeg ble redd... viste seg at jeg hadde sår på livmortappen visstnok... var skikkelig vondt ved underlivsundersøkelse, men gikk over[:)]
 
Hadde blødning 2 ganger. Husker ikke akkurat hvor langt jeg var på vei, men var over halvveis begge gangene. Det viste seg å være en polypp på livmortappen, som de fjernet.

Det var forresten skikkelig kult. Det var en gynekolog, en overlege, en jordmor, en sykepleier og en student som var der når de gorde det. Gynekologen fjerna polyppen, så gikk det 10 sek før alle plutselig sier "OIIIII!" [:-] Jeg bare "HÆÆÆ?" hehe... Blødde som en gris, men helt ufarlig [:)]
 
begynnte i uke 15! varte til uke 25! var ike hver dag og var ike samme mengde hver gang! noen ganger var det så mye at jeg måtte på legevakta og noen ganger var det sånn at jeg bare skimta rosa på papiret!
 
det var pga morkaka lå forran og langt nede
 
Likte denne;) godt å lese for oss som har blødninger i svangerskapet nå!
Blir litt mer positiv;) Takk=)
 
Hadde en blødning i uke 23, ikke mer enn at det kom på papiret og litt i trusa.. var et rift på livmortappen.
 
Også en "blødning" nå uke 33+4, men det viste seg å være deler av slimproppen med litt blod på [:)]
 
Begynte å blø i uke 5 og blødde hver dag til uke 12-13.
Hos meg så var det en superfølsom livmortapp som var årsaken.
 
Blødde en dag i uke 8 var det vel..? Friskt blod, varte bare en dag.

Andre gangen var i uke 11, da blødde jeg friskt blod i ca et døgn. Var på ultralyd, og ULlegen sa at det antakelig kom av at blodet ble litt tynnere etter at jeg hadde sluttet å røyke, og siden livmoren dermed var så fyllt av blod, så blødde man gjerne lettere om et blodkar sprakk eller noe sånt..
 
uke 4 førstegang, trodde det var mensen, så hadde jeg flere småblødninger ilpet av første halvdel, bare noen dråper her og der
 
Hvor langt var du på vei?  Jeg er ca 8 uker på vei. 

Hvor mye blødde du? Blødde litt igår (brunlig) og har blødd i hele natt og hele dag, men det er rødt blod med litt klumper. Har ikke avtatt enda. Vert til lege, hvor han tok en HB og sjekket HCG i blodet. Har ikke fått svar på prøvene enda, men venter spent. Håper alt er bra. Utrolig redd for SA. Fikk beskjed om å vente ett par dager til og hvis ikke blødningen avtar, blir jeg henvist til en tidlig UL. 

Og hvor lenge varte blødningen? Den har nå vart i litt over 1 døgn fra og til. I begynnelsen var det veldig lite blod, men nå er det ganske mye. Fosser som regel ut når jeg går på do for å tisse. Ikke når jeg sitter i ro eller ligger. 

Har litt smerter og gjennom rygg, lår og nedre del av mage. Men det kan jo være helt ufarlig siden det er normalt at mange blør i første trimester. Men alt dette er også tegn på en SA. Får krysse både fingre å tær for at alt er bra med den lille. Men er vondt å gå å vente på svar. Har prøvd i 3 år og bli gravid, og nå er jeg endelig blitt. Så ville vert utrolig dumt om jeg mistet nå, siden meg og mannen min ble veldig glad når testen viste positiv. 


 
jeg hadde småblødninger fra ca uke 13, bare bittelitt av og til.(brunt) så ble det etterhvert litt mer og hver dag, men alt var fortsatt bra og uten forklaring. I uke 23 fikk jeg en mye større blødning med friskt rødt blod, men fortsatt uten forklaring. Og jeg fortsatte og småblø litt brunt nesten helt ut svangerskapet. Idag har jeg verdens nydeligste friske jente på 18 mnd. Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro da, siden de ikke fant årsaken.
 
Back
Topp