Dere som har hatt tidlig Ul

Firstimemother

Forelsket i forumet
Åssen ul har du hatt var det inne veldig eller utenpå og hvor langt er/var du på vei da? Fikk beskjed med å ta ul men trodde det var utenpå men skal være vanlig gyno.ul noe jeg ikke synes det var behagelig sist :-( legen mente det er enkle å se nå som jeg ikke er langt vei på

Jeg var 7+4, og det var ikke ubehagelig synest jeg :-)

Jeg har hatt innvendig ul i forbindelse med kontroll og oppfølging av celleforandringer. Da sjekket de både livmor og eggstokker. Syntes selv ikke det var noe problem i det hele tatt, er ikke så følsom nedentil egentlig, men så har jeg jo født før og har det kanskje litt utvidet. Tror nok det er normalt å ta innvendig fram til man er i alle fall 10-12 uker. Har hørt om at folk var på utvendig ul og da fant man ikke noe, kanskje man så en fostersekk men ikke mer, og på innvendig så de hjertet og alt var i orden. Er bare at vinkelen blir feil i forhold til livmora nedi bekkenet.

Jeg har hatt innvendig ul i forbindelse med kontroll og oppfølging av celleforandringer. Da sjekket de både livmor og eggstokker. Syntes selv ikke det var noe problem i det hele tatt, er ikke så følsom nedentil egentlig, men så har jeg jo født før og har det kanskje litt utvidet. Tror nok det er normalt å ta innvendig fram til man er i alle fall 10-12 uker. Har hørt om at folk var på utvendig ul og da fant man ikke noe, kanskje man så en fostersekk men ikke mer, og på innvendig så de hjertet og alt var i orden. Er bare at vinkelen blir feil i forhold til livmora nedi bekkenet.

Åja. Sikkert det blir bedre denne gang Det er vart det uansett

Jeg var på tidlig ultralyd da jeg var 6+3. Jeg tok utvendig, og det var veldig enkelt for jordmor å se det hun skulle. Vi fikk se hjertet som slo også. Hun sa at man kan ta utvendig helt fra start. Så det virker som om det er litt forskjellig fra jordmor til jordmor.

Jeg var på tidlig ultralyd da jeg var 6+3. Jeg tok utvendig, og det var veldig enkelt for jordmor å se det hun skulle. Vi fikk se hjertet som slo også. Hun sa at man kan ta utvendig helt fra start. Så det virker som om det er litt forskjellig fra jordmor til jordmor.

Merkelig at man får forskjellige beskjed. Skal høre med jordmor

Tok innvendig ultralyd 7+1. Alt så bra ut med den lille og hjertet blinket syns ikke det var spesielt ubehagelig heller. Absolutt verdt det!

Jeg har tatt innvendig ultralyd flere ganger. I forbindelse med celleforandringer og mye cyster i familien. Jeg syntes ikke det var ubehagelig.
Førstegangs gravid nå, har ikke tatt det i forbindelse med graviditeten

Har tidligere hatt innvendig ved forrige graviditet da var jeg vel 6+et eller annet, syns ikke det var ubehagelig men var hos min faste gyn som jeg har gått til siden jeg var 18. Hadde også tul forrige mandag 7+3 hos fastlegen min var bekymret for at det skulle være innvendig der men da fikk jeg utvendig og vi så et foster som lå der den skulle med nydelige hjerteslag og like langt på vei som forventet :)

Back
Topp