Dere som har hatt tidlig UL...

Javelin

Forelsket i forumet
Fikk dere flyttet termin i forhold til menstermin? om så, mye?

Jeg ble sendt på ul idag, alt sto bra til HELDIGVIS men jeg gikk med en mørk sky over hodet i timene før det ble bekreftet....

men jeg ble litt paff når termin ble flyttet nesten en hel uke bakover! 6 dager tilbake endte det med faktisk. Er ikke det litt mye? Har jeg verdens seineste eggløsning da eller? forvirra :P

Jeg ble flyttet 7 dager frem (eller, terminen ble flyttet til 7 dager tidligere) enn jeg har regnet ut fra min menstermin. Jeg spurte om dette, og gynekologen min sa at eggløsningen antakeligvis ikke var akkurat når jeg trodde. Men det er litt rart, for jeg har nøyaktige perioder, og eggløsning skal jo være 14 dager før mens kommer......

Jeg ble ikke flyttet; hadde faktisk funnet riktig term.

Sist jeg var gravid var jeg på ul i uke 8 pga blødninger, og da ble jeg flyttet 6 dager tilbake. Dette ble også bekreftet på ordinær UL i uke 18. Eggløsningen trenger jo ikke å være etter boka, noen har tidligere og noen har senere. Jeg trodde jo vi var trygge da vi hadde sex flere dager før min fruktbare periode, men ble jo gravid da :) så jeg tror egentlig jeg er kommet litt lengre enn utregningen fra første dag i siste mens...

Jeg ble først flyttet 6! dager tilbake, så på UL en uke senere var vi enig om termindato:-)

er en grunn til at de sier at det ikke finnes "sikre perioder" ;-)) jeg trodde eldstemann ble unnfanget rett under en uke før han egentlig ble det. i følge ordinær ul.

Denne gangen kom hun frem til samme termin som meg, 3.februar. Forrige gang var min termin 23. September, og på tidlig ul kom de frem til 3. Oktober. Landet da på 29.sep. etter ordinær ul.

Denne gangen kom hun frem til samme termin som meg, 3.februar. Forrige gang var min termin 23. September, og på tidlig ul kom de frem til 3. Oktober. Landet da på 29.sep. etter ordinær ul.

Sist graviditet ble jeg flyttet 12dager tilbake!

jeg syns det er rart hvordan de kan flytte datoene slikt de gjør. Er veldig spendt denne gangen fordi jeg egentlig vet nøyaktig når den ble unnfanget, kan nesten gi dato og klokkeslett. Slik at hvis de tenker flytte datoen noe drastisk om flere dager kommer jeg til med å nekte. :)

Jeg ble flyttet én hel uke tilbake, og det kan helt sikkert stemme det. Jeg har ikke de typiske 28 dagers syklusene.. Er nok helt normalt :)

Dararamm skrev:
jeg syns det er rart hvordan de kan flytte datoene slikt de gjør. Er veldig spendt denne gangen fordi jeg egentlig vet nøyaktig når den ble unnfanget, kan nesten gi dato og klokkeslett. Slik at hvis de tenker flytte datoen noe drastisk om flere dager kommer jeg til med å nekte. :)

Selvom du vet når du hadde sex, betyr ikke det at det var akkurat da du ble befruktet.

Jeg ble flyttet frem en uke + en dag på tidlig ul i forrige uke.

Skjønner ikke helt hvordan, da jeg fikk positiv eltest i to dager, for deretter negativt igjen..(ifølge ul en uke etter befruktningen). Og ikke hadde vi sex den perioden hun mener heller..men klager ikke!=) Er bare innstilt på å bli flyttet tilbake igjen senere..

Sann sett er det vell mer vanlig å bli flyttet tilbake i tid, da det er ulik lengde på hvor lang tid egget bruker på å feste seg? =)

Det kan jo være sånn som de andre sier at eggløsningen var senere. Eller så vokser de vel i rykk og napp disse små. Også kan det hende at målingen ikke er helt nøyaktig. Vil tro at en bitteliten feilmåling kan bety mange dager +/-.

På første tidlig ul ble jeg "flyttet" mange uker tilbake, fra menstermin, men nå hadde jeg mens bare i tre dager etter at storebror ble født så jeg var forbredt på at menstermin ikke stemte.. Skal tilbake på fredag for å fastsette litt mer ;)

Det er vell en grunn for at den ordinære ul er ca i uke 17-19 ( eller noe slikt) for at da er fostrene omtrent like store å da kan de fastsette termin etter hvor store de er... Både før å etter vokser de vell ganske så i rykk å napp.. Slik forstår jeg det i alle fall :))

Back
Topp