Dere som har hatt svangerskap utenfor livmoren

2barnog1spire

Forelsket i forumet
hvilken uke ble det oppdaget i og hvilke symptomer hadde dere? 

ok, ja kjenner meg litt bekymret, har hatt 3 vanlige SA tidligere hvor kroppen har ordnet opp selv, men føler bare på meg at noe er galt, er kjempe kvalm og ekstremt trett, men det er vist vanlig med svangerskap utenfor livmoren også, har i tillegg vondt i korsryggen og litt små vondt i magen av og til. (har to barn også)

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: 2barnog1spire

ok, ja kjenner meg litt bekymret, har hatt 3 vanlige SA tidligere hvor kroppen har ordnet opp selv, men føler bare på meg at noe er galt, er kjempe kvalm og ekstremt trett, men det er vist vanlig med svangerskap utenfor livmoren også, har i tillegg vondt i korsryggen og litt små vondt i magen av og til. (har to barn også)

hvis du er redd for noe slikt så hadde jeg ringt legevakta og bedt om en kontroll siden det kan ødelege egglederen
sender over en klem

jeg var veldig trøtt de første 12 ukene av svangerskapet og ingenting var galt

men kan de hjelpe meg nå i julen da? er det noen legekontorer som er åpen mellom jul og nyttår?

hvis du er redd for noe slikt så hadde jeg ringt legevakta og bedt om en kontroll siden det kan ødelege egglederen
sender over en klem

jeg var veldig trøtt de første 12 ukene av svangerskapet og ingenting var galt

men kan de hjelpe meg nå i julen da? er det noen legekontorer som er åpen mellom jul og nyttår?

legevakta er pliktig til å hjelpe og hvis det er utenfor livmor så må de gjøre noe nå i jula
er bare å si på legevakta at du tror du er gravid uten for livmor

jeg venter til mandag tror jeg og håper på at legekontoret jeg hører til er åpent=)

Jeg har hatt alle de symptomene når jeg har vært gravid, uten at noe var galt. [;)]
Kjempe kvalm og trett spesielt med første, klarte ikke å spise og lå nesten bare i senga til og begynne med.. men hadde mer menssmerter i magen... som om jeg skulle få mensen hele tiden, gjerne ikke de samme smertene du har.. Men ville bare si at det kan hende at alt er som det skal også. Håper alt går bra. [:)]

mener at sv. skap utenfor livmor gir sterke smerter.
Av den type at man ikke klarer å fungere.
om du er bekymret bør du ringe legevakten, sv.skap utenfor livmor er alvorlig.
lykke til

Jeg har hatt svangerskap utenfor livmor. Først spottet jeg litt rosa og hadde små blødninger, før jeg fikk moderate menssmerter. Til slutt ble det intense smerter, det strålte ut i føttene og det var omtrent som tidlige rier.

Jeg var til legen flere ganger, men det var først da det var så intenst at jeg ikke klarte gå skikkelig at jeg ble innlagt.
Jeg var da i det som burde ha vært uke 6 eller 7.

Når jeg fant ut at jeg var gravid, ba jeg om undersøkelse fordi jeg hadde hatt sterke menssmerter i 3 uker, jeg trodde mensen skulle komme hver dag (da visste jeg ikke at jeg ar gravid). Jeg ble sendt rett på s.huset for å ta UL pga mistanke om ex.u. Hadde ingen andre symptomer enn menssmerter. Men var ikke noe gærnt[:)]

høres ut på meg som at du har et normalt svangerskap. Og hvis du har så lite vondt at du fint kan vente til mandag med lege, tror jeg ikke du har noe svangerskap utenfor livmoren :)

tusen takk for svar=)

Jeg har hatt Ex. U.

Dette er riktignok noen år sida nå, men jeg kjente ingenting til de intense smertene og kvalmen som er nevnt. Jeg følte litt "vanlige menssmerter", men det hadde jeg da jeg var gravid sist også.Ingen kvalme, ingen ryggsmerter da det var utenfor livmor.
Tror ikke det er store forskjellen på de følelsene, og at det er slikt som heller foverrer seg jo lengre man går. Jeg oppdaget at jeg var gravid noen uker på vei, og da jeg skulle ta abort fant de ut at det var ex. u.

Men mistenker du det, så ville jeg gjort som de andre sier, ta en tur til legevakta, for om man går for lenge, er ikke det så veldig bra... Legevakta er åpen hele døgnet, og de plikter å ta henvendelsen din på alvor.

Back
Topp