dere som har hatt sv.skaps forgiftning...*oppdat*

Rosa3

Gift med forumet
hvordan merka dere det?
---------------------------------
Jeg har litt feber, hodepine (i panna), hatt vondt i magen inatt, diare og kvalm........

Litt redd for sv.skaps forgiftn..... Men har ikke hatt det før, eller snakka med jm om det, så veit ikke helt hva symptomer kan være....

Vært hos legen.. Alt så helt fint ut...... lavt blodtrykk og blodprosent, men det har jeg hatt hele tida.....
Eneste han kunne tenke seg, var at noe var på gang snart.....[:)]
  *håpe håpe*

jordmor fant proteiner i urinen og jeg fikk høyt blodtrykk.
Ble innlagt på observasjon når jeg fikk trykkende pannehodepine....

Jeg fikk svangerskapsforgiftning siste uka i svangerskapet. Jeg hadde mye ødemer og "høyt" BT i store deler av svangerskapet. Merket ingenting og når jeg møtte opp på klinikken med rier hadde jeg plutselig fått proteiner i urinen.

Så jeg merket ingenting.

Jeg hadde høyt blodtrykk og proteiner, er vel aller helst de symptomene de ser mest på tror jeg. Hodepine og magevondt kan være så mangt egentlig!
Men hvis du er bekymret bør du kontakte lege/jm/sykehus og få det sjekket. Det er ikke noe bra å gå med forgiftning...

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Svangerskapsforgiftning er alvorlig, så jeg ville ringt føden og snakket med de jeg, og fått kommet inn på en sjekk!

Ja... Har jo ikke hatt tegn på det før.... Verken sånne proteiner eller noe... (lavt blodtrykk)
Tror du de symptomene jeg har skrevet i HI kan være det da?

Mye ødemer, høyt blodtrykk, proteiner i urinen og fikk vondt i hodet.

Legen oppdaget at jeg hadde høyt blodtrykk når jeg var på kontroll hos han i uke 36, jeg hadde også endel vann i kroppen (gikk feks opp 3 skostr). Når jeg var laben på legekontoret (for å ta blodprøver osv) så oppdaget sykepleieren der at jeg hadde proteiner i urinen. Hun ville sende meg til sykehuset, men legen sa at jeg bare skulle dra hjem (dette var fredag) og heller kontakte lege hvis jeg følte meg dårligere, fikk hodevondt. På lørdag fikk jeg hodevondt og ringte da til legevakta, og de ba meg komme med engang. Ble sendt rett til føden og ble lagt til observasjon der. Jeg lå ei uke på føden (skulle slappe av, så vidt gubben fikk komme på besøk) før jeg ble satt i gang.

Hadde hodepine, masse vann i kroppen, høyt blodtrykk og proteiner i urinen..

Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftnin med tvillingene. Følte meg frisk og ante ikke at jeg var dødsyk. Kom på vanlig kontroll med mye prot i urin, ødem, høyt bt. Ble sendt rett på sjukehuset hvor det ble utført haste keisersnitt. Ble forløst i uke 36 

ORIGINAL: *lillegull*

Hadde hodepine, masse vann i kroppen, høyt blodtrykk og proteiner i urinen..

Alt dette hadde jeg også, men hadde ikke svangerskapsforgifning for det..
Snuppa, ring legen - bedre å skjekke en gang for mye[:)]

-Lykke til-

Holder på å ringe lege, føden etc nå....... ikke så lett å få en sjekk gitt...[8D]

Skal til legen kl. 15...
Men har fått målt normalt blodtrykk nå... så er nok ikke sv.skaps forgiftning.... Da vil jeg heller ha omgangssyken jah..!!!!

Vet mange får diare o.l rett før det skjer noe. Kroppen som gjør seg klar til fødsel[:D] Bra du fikk sjekka BT o.l
 Lykke til .

ORIGINAL: Frk. Bøllefrø

Vet mange får diare o.l rett før det skjer noe. Kroppen som gjør seg klar til fødsel[:D] Bra du fikk sjekka BT o.l
Lykke til .

Ja, lov å håpe...

Høyt blodtrykk og proteiner i urinen.. ble lagt inn på sykehuset, fikk da vondt i hodet og så stjerner, hadde jeg fortsatt og sett stjerner utover kvelden hadde de tat henne ut samme dag/natt. men det gikk over og de ventet i 5 uker til. merket ingenting etter det, hun vokste bare veldig sakte og lite.

Back
Topp