Dere som har hatt styrtfødsel..

rodstilk

Forumet er livet
VIP
Hvordan er bekkenbunnen deres nå i ettertid? Jeg hadde styrtfødsel nå sist, og fikk streng beskjed fra jordmor etterpå at når det går så fort, så må man være utrolig flink til å knipe, for det er en så stor påkjenning til bekkenbunnen.. Jeg lurer på om jeg bør få meg henvisning til fysioterapeut for å få ordentlig veiledning i trening av bekkenmusklaturen!? Vil ikke ende opp med skjede på størrelse med en tunnel. [:-]

[:)][:)]Ikke styrtfødsel - men akuttfødsel...På meg altså. (4 cm til barnet var ute - under 30 min. Han som skulle sette epidural på 4 cm ble med på fødselen,og rakk ikke å få noe smertestillende i alle fall.)Var på 6 ukerskontroll,og da lærte jeg "riktige" knipeøvelser. Er i alle fall som før jeg.[8D]

ORIGINAL: Hønni Bønni

[:)][:)]Ikke styrtfødsel - men akuttfødsel...På meg altså. (4 cm til barnet var ute - under 30 min. Han som skulle sette epidural på 4 cm ble med på fødselen,og rakk ikke å få noe smertestillende i alle fall.)Var på 6 ukerskontroll,og da lærte jeg "riktige" knipeøvelser. Er i alle fall som før jeg.[8D]

Akuttfødsel? Heter det det da? Da hadde visst jeg også det.. [8|] Lillesnuppa var ute 20 minutter etter første rie..

Får høre med legen på 6-ukers jeg og. [:)]

Står akuttfødsel i mine papirer i alle fall[:D].Håper du lærer fiiiine knipeøvelser[:D]. Kjøre heis med underlivet vet du.

Noen sykehus har vel tilbud til de som har født, alle som har født samles til en treningstime med fysio på sykehuset. Det har de ihvertfall på sykehuset i Arendal.

Har hatt 3 styrtfødsler, og har fått info på sykehuset om kniping og slikt, men ikke pga styrtfødsel, det fikk alle. En time med fysioterapeut.

bekkenbunnen er forresten helt ok i dag den[;)][:)]

Oii, jeg sovna. [:-]

Tusen takk for svar alle! Nå blir det gratis dvd på meg! [:D]

Hva skal til for at det er styrtfødsel?

Hvor lang tid liksom?

Var ihvertfall under 1,5 time her fra aller første rie til hun var ute, men ikke hatt noe problemer, og har ikke knepet en dritt[&:][&:]

Blir vel akuttfødsel her også da, 25 minutter fra 3-4 cm til han var ute. Nå er jo jeg alene og har ikke hatt så mye sex siden fødselen, men jeg er nok blitt litt slappere i fisken! Revna ganske lite, så har ingen problemer med vondter eller noe slikt, men kunne nok ha vært litt strammere ja!

ORIGINAL: CHICKA©

Hvor lang tid liksom?

Var ihvertfall under 1,5 time her fra aller første rie til hun var ute, men ikke hatt noe problemer, og har ikke knepet en dritt[&:][&:]

Under 3 timer ved første fødsel, og under to timer ved senere fødsler.

Jeg klarer allerede (8 dager siden fødselen) å stoppe strålen når jeg tisser, så håper og tror at jeg ikke er helt rasert - men ble litt skremt av talen til jordmor. [:-]

ORIGINAL: MammateTheo06_Kian08

Står styrtfødsel hos meg og....men tok jo 5,5 time fra første rie til han var ute....så kan vel ikke være styrtfødsel det?

..aktiv fødsel er fra 4 cm åpning, stemmer det da? [:)]

ORIGINAL: S.Reve

ORIGINAL: rodstilk

Hvor lang tid liksom?

Jeg klarer allerede (8 dager siden fødselen) å stoppe strålen når jeg tisser, så håper og tror at jeg ikke er helt rasert - men ble litt skremt av talen til jordmor. [:-]

da er du nok ganske sterk i muskulaturen,jeg revna masse og jeg slet i mange måneder med og klare og stoppe strålen...Men er så og si fin idag [:)]
På sus har de en sånn som heter knipen som alle som har født på kan gå på,det var kjempebra syns jeg [;)]

Puh, godt å høre! Jeg husker jo at jeg brukte en stund på å klare å knipe av strålen etter sist fødsel.. Nå har jeg ikke sydd noenting da, mulig det hjelper også? Får håpe jeg blir finfin i tissen igjen, i hvert fall. [8D][:D]

ORIGINAL: S.Reve

Hvor lang tid liksom?

da er du nok ganske sterk i muskulaturen,jeg revna masse og jeg slet i mange måneder med og klare og stoppe strålen...Men er så og si fin idag [:)]
På sus har de en sånn som heter knipen som alle som har født på kan gå på,det var kjempebra syns jeg [;)]

Puh, godt å høre! Jeg husker jo at jeg brukte en stund på å klare å knipe av strålen etter sist fødsel.. Nå har jeg ikke sydd noenting da, mulig det hjelper også? Får håpe jeg blir finfin i tissen igjen, i hvert fall. [8D][:D]

Har sikkert litt å si ja!:) Jeg klarte å knipe igjen strålen bare noen timer etter fødsel da.. Jordmor fulgte meg på do, og hun sto bak et sånt forheng mens jeg gjorde mitt fornødne. Var passe i ørska, så jeg ROPTE faktisk ut til henne: "JEG KLARER Å KNIPE AV STRÅLEN!!"![8D] SÅÅ stolt vettu![8D]    Så skal jo disse beryktede knipeøvelsene hjelpe på å stramme opp også, men jeg skal innrømme jeg ikke er så god på de..

Hvor lang tid liksom?

Ok, da var nr 2 styrtfødsel da[;)]
Står ingenting om det på mine papir men[8D]

Back
Topp