Dere som har hatt sommerbaby

Mioa

Betatt av forumet
Jeg lurer sånn på hva babyen trenger av klær på sommeren. Jeg har termin i begynnelsen av juli, og har lyst til å strikke diverse klær til babyen, men så er jeg så usikker på om det blir for varmt med f.eks merinoull på sommeren.
Her jeg bor kan det forsåvidt være ganske kaldt på sommeren og, men jeg orker ikke å legge ned masse tid å strikke i str 0-3 mnd hvis det ikke blir bruk for det i det hele tatt..
Brukte dere ull på deres nyfødte sommerbabyer?

Jeg hadde termin i midten av juli i fjord og vi brukte så og si bare korterma body på dagen. Var jo så varmt. Ellers var det langerma body og tynne bukser det gikk i. Pluss tynne bomulls luer.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei

Jeg fikk i august, men må si at vi brukte ikke noe ull til han før hvertfall september-oktober.. Jeg hadde ikke lagt ned arbeid i og strike 0-3 mnd, men kanskje 3-6 mnd? Kommer selvfølgelig litt an på hvordan været blir også. Men tror ikke ull er nødvendig i juli hvertfall :)

Takk for svar :) Sikkert lurt å strikke litt større størrelser ja, slik at vi kan bruke det litt utover høsten. Kan heller kjøpe tynne ullbodyer å ha hvis det blir en veldig kald sommer :)

Sommer og sommer, fikk minsten i slutten av mai 09 og begynte ikke med ullklær før på høsten :) Jeg fikk en del i 3-6 mnd som passa en stund utover høsten og vinteren for han var ikke blant de største enda han ble født til termin :)

Fikk en gutt i mai og han brukte nesten ikke noe klær, og ville for det meste være naken :) jeg hadde stikka et pledd til han som var ganske greit å ha da. Men så vokser de fort, så jeg hadde stikka litt stort å heller bare brukt det hvis det plutselig ble veldig kaldt :)

Fikk en gutt i juli, bor i nord-norge.. Brukte ikke ull på han før utover høsten. Eneste var et helseteppe i merinoull som han brukte i vogna og som koseteppe

Min er født i august, og vi brukte et pledd strikket av alpakkaull lenge. Det bruker vi enda. Brukte bomull på han til temperaturen var under 12 grader ute, da startet vi med ull fra innerst til ytterst. Fra 3-6 mnd har han vokst som et uvær, byttet klesstørrelse mange ganger.

Vi fikk ei jente i midten av juli og vi fikk ikke brukt noen av klærne hun fikk omtrent, for det var jo så varmt. Hun lå for det meste i bare bleie, eller lett sommerkjole. Men det er jo vanskelig å spå hvordan sommeren i år vil bli da..

Jenta mi er født i starten av juni, vi brukte ikke noe ull på sommeren, men strikket litt i bomull som ble flittig brukt! En lett jakke til kveldene og en sparkebukse, men lagde i str. 3 mnd slik at det holdt en stund, er så kjedelig når man legger i jobb og ikke får brukt det noe særlig...

Fikk prematurbarn i juli (uke 35). Strikka endel i ull/silke til han som ble brukt samt brukte endel sommerull. Ellers lette bomullsklær. Mitt andre prematur barn, og for slike små er ull gull ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hadde julibaby! På varme dsger: Body og evt bomullsbukse, bomullslue. Slik hekla pledd over han i vogna. Av og til en tynn velourjakke.

Vel, jeg gikk nettopp gjennom tøyet til førstemann som ble født i begynnelsen av juni. Ikke mye vi kunne bruke der nå! (Fikk en baby til i desember) Mye kortermet, stort sett bare bomull, og evt tynne jakker og bukser. Ser jo på bildene at han var ganske tynnkledd (SOM jeg gleder meg til våren!!)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk i begynnelsen av juni 12, og været varierte med å være så varmt at vi nesten ikke kunne være ute, til å være høsttemp med ulljakke og lue i vogna (under sommerdundyne og ev. nøstebarnteppe). Brukte også veldig mye ullsokker. Så ja, jeg syntes det var ok å ha noen strikkaplagg og ullpledd ihvertfall, men strikkabuksa kom ikke på før utpå høsten:) (Kan legge til at jeg var førstegangs, og sikkert litt overbeskyttende og usikker på bekledning, men babyen var aldri overopphetet;) )

Jeg fikk førstemann i april og vi brukte noe ull på han den første sommeren. Ullpledd var alltid med. Vi hadde han mye med ut om kvelden og var vel ikke en eneste tropenatt her i 2012 iallefall så kjekt å kunne ta på han en tynn ulldress på kveldene. Hadde ikke noe ulltøy under. Så et sett kan være kjekt, men trenger ikke mye.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Back
Topp