Dere som har hatt/ skal ha ks

Anonym89

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Jeg har termin 3 januar, og blir ks 10 dager før, som blir 24 desember!! Men terminen blir vel mest sannsynlig flyttet bitte litt, selv om jeg er sikker på el. Så håper på at det blir litt før julaften så jeg kan vere hjemme eller rett etter..

Men mitt spm er, om jeg kommet med ønske om å få ks 1,2 januar, er det da mulig?

Jeg håper litt på at terminen min blir flyttet fram noen dager, men siden jeg vet når el var, så blir den vel ikke flyttet så veldig mye :-s

Jeg er i akkurat samme båt som deg, termin 3 januar og planlagt ks.. Usikker på om man kan ønske seg snitt 1,2 januar.. Følger tråden for å se om noen vet

E i samme båt eg og. Menstermin 9.januar og med planlagt ka så blir jo da 31.12...
Om eg går ut ifrå eggløsning, så blir termin 12.jan.
Kjeme til å kjempa med nebb og klør for å få ks i januar!

Ingen som sier ks er 10 dager før. 7til 10 dager før, står det i info skriv om ks. Men endelig dato velger jo sykehuset :) jeg skal ha ks planlagt, har termin 13.01. Regner da med at det blir mellom 7-8-9 omkring :)

Kan jeg spørre hvorfor dere skal ha/ønsker planlagt ks? Jeg personlig forstår ikke dette :) men jeg er liveredd for opperasjoner etc, tar heller noen timer med smerter og opp på beina, enn og måtte ligge etter på... Bare lurer ...

KS må jo være anbefalt av lege av en grunn, må det ikke? Jeg endte opp med hastekeisersnitt sist og vil absolutt føde naturlig denne gangen!!

Etter 2 fødsler som har endt i ks så blir det ikke spm engang da jeg holdt på dø pga utslitt å mister mye blod etter første pga lang fødsel uten fremgang. 2 fødsel endte i haste sniitt pga ingen fremgang å fare for babyen. Jeg får ikke lov å gå lengre en termin pga fare for dødfødsel å blei dermed satt igang begge gangene uten hell.
Forstår godt at mange ikke forstår me n man kan ikke bestemme dette selv, lege bestemmer det.. Skulle gjerne hatt vaginal fødsel jeg.

Etter to KS blir det KS igjen. Andre har andre årsaker.

Jeg satser på å føde vaginalt, det har jeg gjort to ganger før så om det ikke skjer noe får jeg sikkert det.

Kan jeg spørre hvorfor dere skal ha/ønsker planlagt ks? Jeg personlig forstår ikke dette :) men jeg er liveredd for opperasjoner etc, tar heller noen timer med smerter og opp på beina, enn og måtte ligge etter på... Bare lurer ...
Jeg brakk ryggen min for 6 år siden. Knuste virvel L4 og L5. Operert og avstivet i korsryggen. Har inne noe valg, da jeg ikke kommer i gjennom fødsel. Så må jeg i narkose, før anestesilegen vil ikke sette epidural på meg, pga de ikke vet hvor mange ganger de evt må stikke før den treffer rett. Så jeg har dessverre inngen valg. Skulle mye heller va født vanlig :-( gruer meg også, da det var veldig veldig smertefult etterpå.

Ingen som sier ks er 10 dager før. 7til 10 dager før, står det i info skriv om ks. Men endelig dato velger jo sykehuset :) jeg skal ha ks planlagt, har termin 13.01. Regner da med at det blir mellom 7-8-9 omkring :)
Jeg fikk beskjed om 10 dager sist. Heldig som får januar ^^

Jeg har vært gjennom 2 fødsler med 10 cm åpning og trykketrang, begge endte i hastesnitt. Min første kom ikke ordentlig ned i bekkenet og fikk dårlig hjertelyd. Min andre kom bare aldri ned i bekkenet, han stresset dog ikke så fikk være våken med spinal. Føler meg snytt for den siste etappen med å få lille opp på brystet, men ikke noe å gjøre med det. Så etter 2 snitt har man ikke valg på 3 mann. Derfir vet jeg det blir planlagt snitt :-)

Uff, klem til dere..hvorfor jeg spør er fordi jeg hadde en samtale med gynekologen min siste gang jeg var der... Hun fortalte at det var dannet seg en kultur om å ikke føde, facebook grupper for "selvbestemt krisersnitt" på lik linje med selvbestemt abort...
Syntes det er så utrolig trist og utrolig uforstående at enkelte velger keisersnitt... En ting er jo medisinske grunner slik som dere har....
Tror jeg hadde fått pannikk, om jeg fikk høre jeg måtte ha keisersnitt.. Hehe

Får ikkje velga eg heller.
Fyste endte med haste/katastrofesnitt i uke 27, livmor og baby va så liten at eg blei snitta på langs innvendig, og dermed er faren stor for at livor kan sprekka om eg har vanlig fødsel med rier...
Då er ikkje valget vanskelig, vil ikkje risikera livet til meg og baby, ved absolutt å føda normelt, sjøl om eg har veldig lyst å få oppleva ein normal fødsel.
Ser heller på da positiva, at eg faktisk har mulighet til å bæra fram friske onga :)

Og så er det dei som ikkje har noko val på grunn av morkakeplassering. Er mange grunnar til keisarsnitt. Eg måtte ta det fordi baby var i sete. Og ettersom vatnet gjekk to veker før termin hadde dei heller ikkje rekna ut måla av bekkenet mitt etter røntgen. Eg var førebudd på vaginalfødsel, men det viste seg (akkurat som eg frykta) at bekkenet mitt var for lite. Kunne ikkje snu han heller ettersom vatnet var gått. Var ikkje akkurat planlagt keisarsnitt, og eg skulle gjerne hatt vaginalfødsel. Kunne ønske sjukehuset hadde fått resultatet tidlegare så vi i alle fall kunne forsøkt vending så eg kunne fødd vanleg. Fordi om mamma har stort nok bekken til setefødsel betyr ikkje at bekkenet mitt var stort nok.

Hvordan søker man om planlagt ks, og hvor sannsynlig er det for å få gjennomslag for det? :) Hvordan vet dere at dere får det denne gangen?

Jeg hadde haste ks med sønnen min etter 56 timer fra første rie. Åpningen ble ikke større enn 4cm med fullt drypp, og på slutten mistet han pulsen om jeg lå på noe annen måte enn på alle fire.

Jeg har fødselsangst og ønsket ks med min første fordi jeg fryktet at det som skjedde skulle skje. Denne gangen vil jeg virkelig ha innvilget planlagt ks! :) Takk som svarer :)

Hvordan søker man om planlagt ks, og hvor sannsynlig er det for å få gjennomslag for det? :) Hvordan vet dere at dere får det denne gangen?

Jeg hadde haste ks med sønnen min etter 56 timer fra første rie. Åpningen ble ikke større enn 4cm med fullt drypp, og på slutten mistet han pulsen om jeg lå på noe annen måte enn på alle fire.

Jeg har fødselsangst og ønsket ks med min første fordi jeg fryktet at det som skjedde skulle skje. Denne gangen vil jeg virkelig ha innvilget planlagt ks! :) Takk som svarer :)
Jeg får pga min rygg ikke tåler en fødsel :-(

Du snakker med legen, som skriver til sykehuset. Det var i Vertfall de på sjukehuse som bestemte at jeg skulle ha ks. Dette tok de opp under oul, og fikk brev litt senere om dato.

Skjønner godt at du ble veldig redd!! Ikke god opplevelse :-( du må bare fortelle det akuratt slik som det er. Håper det ordner seg for deg. Klem

I det minste blir du regnet som en "rød dame, dvs si at de drar det ikke ut like lenge ved neste fødsel, det går fortere mot ks hvis fødselen ikke går sin gang. Du kan ønske ks, men det er ikke lett, du må vel snakke med gynekolog. Jeg har en bekjent som pga fødselsangst fikk innvilget plankagt ks med første,, Jeg vett som sagt at jeg får det pga 2 tidligere haste ks.

Takk for svar :)
Får gjøre ett ærlig forsøk og håpe de ikke stiller seg vanskelig! Får satse på jeg kan nyte sv.skapet uten å bekymre meg for hva som skjer når dagen kommer:) Greit å vite at de reagerer kjappere hvertfall, om innvilgelse ikke går i boks :)

Jeg må også ha ks desverre. Hatt 2 haste snitt. :( Ville for alt det er verdt i verden fødet normalt. Lå i fødsel begge gangene. Med første forsvant fosterlyden, men andre så hadde han hvile puls på ca 200. :(

Back
Topp