Dere som har hatt SA .... ( obs detaljer !)

Håpfullemeg

Flørter med forumet
Hvordan var " mensen " deres da?
Opplever store slimete koagelerte klumper.
Før dem kom, hadde jeg STERKE kramper og smerter. Kunne nesten ikke stå oppreist ....
blør ikke så mye ved siden av.

Blir liksom usikker, om jeg bare hsr hatt en kjemisk, eller om det er en tidlig SA.....

Kan ikke huske det har vært slik ved negative forsøk heller.

Hvor langt på vei skulle du vært? Kjemisk er frem til uke 5 tror jeg. Dette for de graviditeten kun kan bekreftes ved blodprøve eller urin. Etter uke 5 kan de se det på ul.

Hvor langt på vei skulle du vært? Kjemisk er frem til uke 5 tror jeg. Dette for de graviditeten kun kan bekreftes ved blodprøve eller urin. Etter uke 5 kan de se det på ul.
Da er det kjemisk.
Skulle vært 5 idag, og startet spotte igår...
Fryktet tidligere at det var hcg støtten som ga meg positiv.
Men jeg tik blodprøve 2 dager etter jeg hadde hatt siste injeksjon av 1/5 dels sprøyte. Den var 10. 4 påløpende dager etter dette igjen tester jeg positivt med cb digital. Siden hcg støtten skal halveres etter 30-t , vil jeg ikke tro det var den som slo ut sålenge etter..

Alt hva man skal tenke på i etterkant ...
men saken stiller seg så sterkere om jeg faktisk var gravid en bitteliten stund...
For da kan det være større sjans for å lykkes neste gang...

Kjemisk er en tidlig SA. Det heter bare kjemisk fordi svangerskapet bare kan påvises kjemisk (måles i blod eller urin som nevnt over). Man regner svangerskapet som klinisk etter dette fordi det kan påvises klinisk (ultralyd, og senere hjertelyd, symfyse-fundus-mål osv.)

Spontanabort deles i ulike undergrupper bare for å definere hvor langt man var på vei, men spontanabort er jo spontanabort uansett. :( Grensene for SA er:
- Kjemisk før 5+0
- Tidlig SA før 12+0
- Sen SA etter 12+0

Ganske vanlig med kraftige smerter, klumper og kraftig blødning ved SA (både kjemisk og senere). :Heartred

Kjemisk er en tidlig SA. Det heter bare kjemisk fordi svangerskapet bare kan påvises kjemisk (måles i blod eller urin som nevnt over). Man regner svangerskapet som klinisk etter dette fordi det kan påvises klinisk (ultralyd, og senere hjertelyd, symfyse-fundus-mål osv.)

Spontanabort deles i ulike undergrupper bare for å definere hvor langt man var på vei, men spontanabort er jo spontanabort uansett. :( Grensene for SA er:
- Kjemisk før 5+0
- Tidlig SA før 12+0
- Sen SA etter 12+0

Ganske vanlig med kraftige smerter, klumper og kraftig blødning ved SA (både kjemisk og senere). :Heartred
Takk for et veldig utfyllende og informativt svar:)
høres fælt ut, men håpe dette er en sa.
For da har jeg klart å bli gravid nok en gang ...

Takk for et veldig utfyllende og informativt svar:)
høres fælt ut, men håpe dette er en sa.
For da har jeg klart å bli gravid nok en gang ...

Om du har hatt positiv test så har du vært gravid og har en abort (og det er jo uansett om man da mister 3+5 eller 5+6, selv om det konkrete navnet på spontanabortene er ulike. Kjemisk betyr også at man var gravid.)

Om du har hatt positiv test så har du vært gravid og har en abort (og det er jo uansett om man da mister 3+5 eller 5+6, selv om det konkrete navnet på spontanabortene er ulike. Kjemisk betyr også at man var gravid.)
Jeg var bare usikker en stund om det lille jeg tok av hcg støtte slo ut på testene. Men det skal jo halveres etter hver 30 t, og ikke øke uten å ta noe mer ...
Har stor betydning om dette var en reell graviditet, selv om det er forbanna trist at det endte slik.
Det rare er jo... jeg hadde forferdelige kramper idag tidlig, det kom (Sorry details) et par ganske store klumper/ vev( slimhinnen?) ut, og sparsom blødning ellers. Og ikke vondt nå....

Jeg var bare usikker en stund om det lille jeg tok av hcg støtte slo ut på testene. Men det skal jo halveres etter hver 30 t, og ikke øke uten å ta noe mer ...
Har stor betydning om dette var en reell graviditet, selv om det er forbanna trist at det endte slik.
Det rare er jo... jeg hadde forferdelige kramper idag tidlig, det kom (Sorry details) et par ganske store klumper/ vev( slimhinnen?) ut, og sparsom blødning ellers. Og ikke vondt nå....

Det skal ikke øke nei, så det høres ut som en SA. :Heartred

Smerter, klumper, blødningen osv. kan variere veldig ved SA og fra person til person. Godt om du slipper mer smerter. :Heartred

Det skal ikke øke nei, så det høres ut som en SA. :Heartred

Smerter, klumper, blødningen osv. kan variere veldig ved SA og fra person til person. Godt om du slipper mer smerter. :Heartred
Ja, jeg skal ikke klage da. Nesten ikke blødning noe mer, og smertene ga seg så fort den gørra kom ut...

Tusen takk for tiden du tok til å svare:Heartbigred

Håper det går bra med deg! :Heartred
Har hatt to SA'er, i uke 9 og uke 6. Aldri hatt smerter, kun blødning.

Håper det går bra med deg! :Heartred
Har hatt to SA'er, i uke 9 og uke 6. Aldri hatt smerter, kun blødning.
Så leit å høre:(
Håper du har lykkes før , eller kommer til ;)
Det er tungt og leit selvfølgelig. Men man kan jo ikke gi opp heller.
Samtidig er det grusomt å gå sånn å lure...
det er litt avvikende fra alt snnet jeg leser. Hele helgen har gått med til å gruble over dette, for klinikken åpner ikke før imorgen.

Back
Topp