Dere som har hatt SA/MA, så normal graviditet

Fikk en ekstra ul i uke 10 ca, hadde i tillegg 2 eller 3 private frem til uke 14, så var det ordinær ul i 18 og da sa sykehuset at jeg selvfølgelig skulle inn flere ganger pga bekymringene mine. Så hadde vel omtrent hver mnd. Fikk sv.diabetes og så var fint de fulgte med, og de merket og lite forstervann, lite vekst og seteleie på den måten. Så fikk god oppfølging helt til fødsel i uke 35. Vi hadde hatt både MA og SA.
 
Jeg hadde to SA uke 9 og fikk to TUL i mitt siste svangerskap.

en sidenote: var akkurat hos gynekolog og fjernet spiral og begynte å snakke om disse SAene og de vanskelige følelsene. Hun sa at forskning viser at TUL faktisk minker sjansen for SA... de aner ikle hvorfor men tror rett og slett at en mer avslappet og mindre redd mor er gunstig.

gratulerer og lykke Til :)
 
Jeg hadde to SA uke 9 og fikk to TUL i mitt siste svangerskap.

en sidenote: var akkurat hos gynekolog og fjernet spiral og begynte å snakke om disse SAene og de vanskelige følelsene. Hun sa at forskning viser at TUL faktisk minker sjansen for SA... de aner ikle hvorfor men tror rett og slett at en mer avslappet og mindre redd mor er gunstig.

gratulerer og lykke Til :)
Ja,det stemmer :) Etter 3sa,en senabort og en ma TUL er det eneste som man får på StOlavs,ukentlig fra uke 6 til uke 12.
 
Eg fekk henvisning til TUL offentlig frå fastlegen min då eg vart gravid att etter SA. Eg måtte be om det sjølv, og fastlegen min er skikkelig omtenksom og flink med den medmenneskelige delen av det å være lege
 
Eg fekk henvisning til TUL offentlig frå fastlegen min då eg vart gravid att etter SA. Eg måtte be om det sjølv, og fastlegen min er skikkelig omtenksom og flink med den medmenneskelige delen av det å være lege
Jeg er veldig fornøyd med legen min, men hun er veldig, hm, realistisk.
Jeg spurte om jeg fikk noe ekstra oppfølging, men det fikk man kun etter 3 SA/MA. Jeg får uansett TUL pga alder.
 
Jeg fikk påvist MA i uke 10 i februar. Er nå 24 uker på vei :) fikk ekstra UL på sykehuset (tror det var uke 11). Jordmoren jeg går til satt meg også opp på en ekstra kontroll i uke 14. Også fått beskjed om at jeg bare må ringe om jeg trenger å prate :)
 
Fikk ingen oppfølging når jeg «kun» hadde mistet en gang.
 
Back
Topp