Dere som har hatt rier...*litt lang*

drømmende

Forelsket i forumet
Hvor vondt er det når det starter?? I natt begynte jeg å få kynnere, men kynnere skal jo ikke være vondt har jeg lest. Jeg fikk vondt nederst i ryggen og strålinger nedover i rompa pluss starke mens smerter. Dette kom og gikk fra ca 4 i dag tidlig. Sov i mellom så vet ikke hvor lenge de varte eller om det var noe regelmessig. Det var såpass vondt at jeg måte konsentrere meg om å puste men ikke uutholdelig vondt liksom. Klokka 9 våknet jeg igjen av dette her og da sto jeg opp. Så ble det stille en liten stund og nå er det i gang igjen. Ikke så vondt som i natt men kjenner det forsatt godt i ryggen. De kommer ganske jevnt nå, skal begynne å ta tia. MEN, hvordan kan jeg vite om det er starten på rier?? Det er sikkert ikke så lett å forklare, men hvis noen har noen erfaring og dele eller har mening om hva dette kan være mottas det med takk. Jeg er hjemme alene nå, og vet likso ikke om det er noe vits i å be samboeren min komme hjem for dette....

Hei du[8D]
Det der høres for meg ut som rier [:D]
Ringer du jordmor på sykehuset, så får du nok beskjed om å ta deg en varm dusj .. noe som lindrer smerten veldig !! [:D]
Jeg ville ringt på føden og sagt fra der...[:D]
Masse lykke til!![:D]

men skal ikke rier være helt forferdelig vondt?? eller begynne det rolig??

tusen takk :) jeg har tatt tia 4 ganger nå og det er ca 5-10 min mellomrom og varer ca 1 min... men som sagt, ikke kjempe smertfullt, kjenner det mest i ryggen.

trenger ikke være det med en gang ... Fødselen blir vondere og vondere.. en plass må det starte.. og det starter vel som regel med lette menssmerter.. I alle fall gjorde det det til meg [:D]

Høres ut som rier for meg også[:)] De blir vondere og vondere etterhvert, samtidig som de kommer tettere og varer lengre. Jeg hadde det akkurat som deg i begynnelsen med mine rier, de begynte i 1tida på natta, men jeg sovna mellom hver rie (var da 10-15 min mellom hver, når klokka var 4 klarte jeg ikke sovne mellom lengre, jeg tok en laaang dusj som hjalp på smertene, i 5 tida reiste vi til føden.. Det er jo individuelt hvor fort det går fra a til b, men høres ut som du snart har babyen din hos deg[:)]

Back
Topp