Dere som har hatt planlagt ks.

tipp

Forumet er livet
Kan dere være så snill og fortelle med litt om det.Både postivt og negativt[:)]

Etter LiseT fortalte om henne pks, så ser det jo veldig positivt ut, og jeg vurdere det mer og mer,men jeg kunne tenkt meg å høre det fra flere hvis dere vil fortelle om det selvfølgelig[:)]

Hadde hks med nr 1
Nr2 ble tatt med vakum

så derfor vurdere jeg det

ORIGINAL: flippflopp

jeg hadde hks bare. syns ikke noe om det[&:]
jeg har absolutt ingenting positivt å mene om ks.

Nei, har ikke så mye positivt å si jeg heller om ks. Iallefall ikke hks. Men tingen er at jeg gruer meg forferdelig mye til fødselen nå, og det vil jeg absolutt ikke gjøre heller

ORIGINAL: tipp

jeg hadde hks bare. syns ikke noe om det[&:]
jeg har absolutt ingenting positivt å mene om ks.

Nei, har ikke så mye positivt å si jeg heller om ks. Iallefall ikke hks. Men tingen er at jeg gruer meg forferdelig mye til fødselen nå, og det vil jeg absolutt ikke gjøre heller

du er jo heldig som får velge da. jeg må ha planlagt ks neste gang.
venninda mi måtte også ta vakium første gang. men andre, da gikk det som smurt. andre fødselen var enklere enn den første.
det er jo også flere som påstår det så. så jeg ville valgt vaginalt om jeg var deg.

Jeg fødte nr 2 vaginalt,men på slutten på vakumet til for å få henne ut. Jeg vil helst ha vaginal,men er så nervøs for jeg vt ikke hvordan den vil ende. Og jeg vil heller ha pks enn hks. Så derfor vurdere jeg pks[:)]

ORIGINAL: LeonMamma

Hadde planlagt sist og skal ha planlagt denne gang også[:D]

Så lenge du får dato, så må du møte opp på sykehuset dagen før for å jornalskrive deg og fortelle deg raskt om hva som kommer til å skje dagen etter.
Noen plasser blir du lagt inn, men bor du i nærheten, kan du dra hjem.
Du må faste fra midnatt og møte opp til avtalt tid.

Da dagen er kommet, blir du lagt inn på et rom, får satt inn kateter og vente på din tur.
Inn på operasjonssalen treffer du alle som ska hjelpe til, og anestilegen kommer for å sett spinalbedøvelse.
Barnefar får komme inn etter bedøvelsen er satt.
Tar ikke mange minuttene før du hører skriket av babyen din[:D][:D][:)]
Du får hilse på den lille, så får pappan være med å veie og måle og div[:)]

Resten vet du vel, siden du har hatt hastesnitt.

Jeg synes det var en kjempe fin opplevelse, ikke no stress bare kos.
Alle var mega hyggelig[:)]
Var ikke nervøs ett sekund, føler jeg fikk god behandling.

Så greit å høre sånne historier[:)]. For det jeg ønsker mest av alt er at pappaen kan få klippe og jeg kan få gutten vår til brystet. Det fikk jeg ikke med nr1, og slet leenge med følelsene pga det[&o]

Men det høres jo bare koselig ut jo[:)]

Det tar jo lengre tid å komme seg etter ks enn vanlig. Men vil heller ha litt vondt etter ks enn å ikke ha den følelsen når man får babyen opp til seg[:)] Og bare det å kunne være seg selv under fødselen og.

Da jeg tok hks så var jeg så borte vekke at jeg husker såvidt at jeg fikk  se jenten etter hun var målt og stelt. Og det vil jeg ikke en gang til.

Forløpet hos meg var omtrent som det Leonmamma beskriver, med unntak av at sambuaren min var med meg heile tida, også mens dei satte spinalen. Etter at babyen var stelt fekk eg ho inn igjen til meg, og hadde ho med meg heile tida på oppvåkninga. sambuaren min fekk klippe navlestrengen, etter at legen hadde gjort grovarbeidet då [:D] Syns det var ein fin opplevelse. Eg hadde og hasteks første gangen, men syns ikkje det var ein veldig negativ opplevelse. 

Jeg hadde planlagt...
Innlagt samme dag, klokka 07... 0912 kom snuppa.....

Fikk spinalbedøvelse som jeg reagerte på med oppkast......
Gråt hele KS`et i panikk.... Vet ikke helt hvorfor, jeg bare var livredd.....

Fikk hilse på henne, og sambo gikk med henne for å måle , veie osv.....
Så sydde de meg, og jeg ble trilla inn på "oppvåkning"...... Lå vel der ca 3 timer før de fikk komme inn.....

Da jeg kom på rommet mitt på føden kom hodepina snikende.. Spinalbedøvelsen hadde lekket da jeg fikk oppkast, så jeg fikk spinalhodepine..... DRITVONDT!!! setter seg i hodet, nakken skuldrene og ned i armene... Dette hadde jeg til 3 døgnet etter KS....

Dagen etter KS fikk jeg tatt ut kateteret å gå på do, dusje osv.....
Mista masse blod under operasjon, så det var med nød og neppe jeg fikk lov......
Snuppa to pupp med en gang, og natt til 3 døgnet kom melka.... Jeg var selv så dårlig at jeg ville ikke ha henne hos meg.... Greide ikke holde henne engang......[:(]

Fikk væskeansamling i såret etter ca 1 1/2 mnd.... rant ut væske nok til å fylle en stor og en liten håndduk...... og rett etter det fikk jeg betennelse i magen å måtte inn på sykhuset hver dag en uke for å få medisin intravenøst....(var i hui å hast for å komme dit, DET VAR VONDT DET!!!)

Så denne gangen veit jeg ikke hva jeg skal.... vil ikke ha ks, men vil heller ikke føde vaginalt....... går det an å hoste opp ungen da?[8D]

Godt å høre at dere har hatt så fine opplevelser ang ks[:)] Blir litt lettere for meg å bestemme meg når den tid kommer. Skal til samtale 8sept, så jeg regner med at ting blir bestemt da[:)]

Tusen takk for at dere ville dele det med meg[:)]

Om det er flere, så bare skriv det ned.[:)]

Back
Topp