Dere som har hatt planlagt KS..?

Anis

Gift med forumet
Hvordan var det? Og hvordan var formen etterpå?[:)]

Jeg hadde planlagt ks med nr 2 [:)] Og jeg ville gjort det igjen om jeg skulle fått flere!
Fødte vanlig med førstemann, og var i dårligere form lengre enn nå med ks.

Jeg hadde forberedt meg på at det kom til å bli vondt i såret de første dagene, men etter det er det jo bare et sår som skal gro [:)] Var oppe og gikk samme ettermiddag og var "normal" etter noen få dager.. renselsen varte mye kortere også, siden legene gjør rent i livmoren etter inngrepet [;)] Så lenge man ikke legger seg ned og tror man er døden nær, går det meste bra [8D]

En fantastisk opplevelse for meg. Var oppe på beina samme dagen, og fikk masse skryt på barsel om at jeg var så utrolig fin i form i forhold til mange andre, fikk høre det av både barnepleiere og andre mødre som lå der. Magen var selvfølgelig øm, men etter 3-4 uker merket jeg ikke noe til det, da måtte jeg selv passe på at jeg ikke løftet tungt for glemte meg lett bort når jeg ikke kjente noe.
Renselsen var over på få dager.

gikk veldig greit, alt etter " boka"
bedøvelsen satt på første forsøk, ikke vondt, og operasjonene gikk fint. ( 3 barnet, første keisersnitt)
 jeg var feridg operert kl 14,30, og gikk på do for egen marskin kl 20. litt sårsmerte var det jo akkurat opp og ned av senga, ellers faktisk veldig lite vondt, hadde noe smått smertestillende i 2 dager, men det var mest pga etterier, og di var like vonde som på forrige barn som var vagianalt. så det var jo ikke pga ks.
tok meg av barnet selv etter at jeg gikk på do den kvelden,

reiste hjem etter 4 dager, tidlig den 4 dagen.
ingen komplikasjoner, i ettertid heller.

veldig heldig:)  ikke alle får det slik.

ORIGINAL: kolibri80

gikk veldig greit, alt etter " boka"
bedøvelsen satt på første forsøk, ikke vondt, og operasjonene gikk fint. ( 3 barnet, første keisersnitt)
jeg var feridg operert kl 14,30, og gikk på do for egen marskin kl 20. litt sårsmerte var det jo akkurat opp og ned av senga, ellers faktisk veldig lite vondt, hadde noe smått smertestillende i 2 dager, men det var mest pga etterier, og di var like vonde som på forrige barn som var vagianalt. så det var jo ikke pga ks.
tok meg av barnet selv etter at jeg gikk på do den kvelden,

reiste hjem etter 4 dager, tidlig den 4 dagen.
ingen komplikasjoner, i ettertid heller.

veldig heldig:)  ikke alle får det slik.

Slapp også unna komplikasjoner [:)]

Hadde planlagt ks for to år siden.

Operasjonen gikk raskt, og jeg ar oppe og gikk 5 timer senere (måtte på do og kateteret var tatt ut). Hadde ikke problemer med å ta meg frem med babyen, på rom, i gangene, i senga eller noe som helst. Litt øm, men man inner fort ut hvordan man skal gjøre ting enklere for å ikke belaste magen/såret for mye!

Fikk dra hjem etter 4 dager, og tørket støv i trapper og satte på noen klesvasker allerede samme dagen. Følte meg veldig sprek og var alltid innstillt på at det ikke skulle hemme meg! Ingen komplikasjoner (for noen av oss).

En veldig positiv opplevelse fra meg [:)]

Jeg sendte deg fødselshistorien min på PM.

Kan legge til at jeg opplevde ingen komplikajsoner, og var i langt bedre form etter KS enn etter min første fødsel som var vaginal. Stod opp for egen maskin kl 08 dagen etter fødselen, dusjet, stod helt rett i ryggen da jeg dusjet. Gikk alene i gangen med lillegutt på armen.
Reiste hjem fra barsel 3 dagen.

Hadde det ikke vært for at jeg hadde kraftig bronkitt med dyp hoste, hadde nok de neste ukene gått strålende. Pga hosten fikk ikke såret være i fred og gro, og jeg fikk grusomt vondt.

Selve KS i seg selv var fantastisk og jeg kunne gjort det igjen "når som helst".[:)]

NB! Det er viktig at selv om en føler seg i form og "fit for fight", så bør en følge rådene om å ikke løfte tungt/unngå for mye bøying og strekk i operasjonssåret. I verste fall kan en pådra seg brokk. Hastverk er ofte lastverk.

Hadde helt glemt denne tråden[:-] takker alle som ville dele historien med meg, og spesielt til MammaOkt for den fine PM'en[:)]
Hadde haste-ks sist gang..hadde så vondt i såret etterpå, er redd det skal skje igjen[&:]

Planlagt og planlagt. Fikk vite en time før. Var drittsjuk i to uker etterpå, satt i rullestol og klarte ikke engang pisse i dass.

Ikke les hvis du vil ha bare kose-svar:

Selve operasjonen var grei. Formen og tiden etterpå var helt forjævlig. Jeg får lyst å dø når jeg tenker på det [8D]

ORIGINAL: Tyttebæra

Planlagt og planlagt. Fikk vite en time før. Var drittsjuk i to uker etterpå, satt i rullestol og klarte ikke engang pisse i dass.

da kalles det akutt..

Hadde hastesnitt med nr 1, og planlagt med nr 2. Hadde komplikasjoner etter begge, men værst etter det planlagte. I tillegg var det komplikasjoner under det planlagte ks, tok ca 1 time lenger enn planlagt. Måtte tilslutt tas med tang ut av magen. Mistet mye blod, såret ble mye større enn det første osv... ikke fornøyd og ønsker ikke å gjøre det igjen..

ORIGINAL: Anis

Hadde helt glemt denne tråden[:-] takker alle som ville dele historien med meg, og spesielt til MammaOkt for den fine PM'en[:)]
Hadde haste-ks sist gang..hadde så vondt i såret etterpå, er redd det skal skje igjen[&:]

Jeg hadde katastrofe-ks sist, men det gikk bra i tiden etter - ingen komplikasjoner.
Men bare lurte på om du må ha KS denne gangen elle rom du velger det selv?

ORIGINAL: Lillesnille

da kalles det akutt..

Jojo, men gjør vanligvis like vondt/ikke vondt om det er planglagt eller ei.

ORIGINAL: Lillesnille

da kalles det akutt..

Jojo, men gjør vanligvis like vondt/ikke vondt om det er planglagt eller ei.

hehe, vet.. har hatt akutt KS selv [8D]

Takker for mer svar...vil høre om både gode og dårlige opplevelser[:)]

ORIGINAL: WhenUwish...

ORIGINAL: Anis

Jeg hadde katastrofe-ks sist, men det gikk bra i tiden etter - ingen komplikasjoner.
Men bare lurte på om du må ha KS denne gangen elle rom du velger det selv?

Kommer ann på..skal på vekstkontroll i uke 37, er han større enn 3,5 kg blir vaginal fødsel uaktuell..legen var ikke særlig optimistisk og mente jeg burde gå for KS..

Hadde haste-ks førstegang og var vond og øm i mange uker etterpå
Andre gang hadde jeg planlagt KS og det var en drøm!
Var oppe og gikk samme dag, var ikke vond i rygg i det hele tatt!
Føltes ikke ut som om jeg var operert i det hele tatt!

Back
Topp