Dere som har hatt planlagt keisersnitt!

hufselufs<3

Glad i forumet
heisann jeg skal ha mitt 3 ks til sommeren, de to første var ikke planlagt... men det er altså dette. Er det noen som kan fortelle meg om hva som skjer da? Har fått time 1 uke før ks datoen for prøver og kontroll... hva slags prøver tar de og hva skjer egentlig da?
Noen som kan fortelle meg litt om dette.??

:-)

Husker ikke alt men det var UL, sjekket hjerteslag og det på den registreringssaken man får rundt mage, blodtrykk og div og blodprøver mener jeg. Snakket også med anestesi den dagen og fikk info om selve ks dagen.

Fikk tips om å ringe føden sent kvelden før for å høre hvilket nr jeg var i rekka, det betydde at jeg da slapp noen timer venting og vi kunne komme litt senere enn det sto i brevet

Når vi kom inn på føden satt vi der og venta på tur, kom inn på et rom og fikk kateter og div..kanyler mener jeg de ga meg der også. Ble trillet ned for å vente til alt var klart og gubben fikk skifte til grønn drakt.

Trilla meg inn og gubben satt på en stol mens jeg fikk spinal bedøvelsen. Da begynte de å pakke inn så jeg ikke kunne se noe og de begynte selve operasjonen.

Alt gikk ganske fort egentlig, anestesi spurte om han skulle fortelle hva som skjedde osv og snakket mens han passet på blodtrykket mitt.

Når Liam var ute fikk jeg ha han litt hos meg før pappan ble med inn for å sjekke han og pakke han inn, de kom fort tilbake og jeg fikk holde han litt til mens de gjorde seg ferdig

Verdens beste opplevelse, virkelig

så bra å høre. Høres ut som det kan bli litt koseligere denne gangen. for de to andre fødslene var helt pyton.

Takk for svar :-)

Jeg dytter litt! 

Planlagt ks er helt annerledes enn haste ks! Jeg hadde ikke time før selve KS dagen jeg da, men ellers ganske likt som beskrevet ovenfor. Den store forskjellen lå i at jeg viste hva som skulle skje, de var kjempe hyggelige og alt var veldig rolig og fint. Fikk babyen opp på brystet, og ble oppfordret til å amme mens jeg ble sydd på operasjonsbordet. Selv om det ble litt voldsomt for meg der og da var det jo en helt annen bonding enn etter det andre ks der jeg ikke fikk sett mer enn et glimt av babyen  før jeg var alene på oppvåkninga i flere timer. Var sammen med babyen hele tiden ved planlagt så vidt jeg husker. Men jeg husker jeg syntes det planlagte tok sååååååååå lang tid. Var overbevist om at noe måtte være galt, for både tiden fra det starta til babyen var ute, og tiden det tok å sy var kjempe lang. Men det tok vist ikke så lang tid, men tok jo selvfølgelig litt lengre tid enn ved haste ks da!

Uansett, hadde en kjempe flott opplevelse! Lykke til =)

Jeg skal ha planlagt ks 4. juni, men skal legges inn på morgenen den 3. Denne dagen brukes til samtaler med jordmor, anestesi og gynekolog, blodprøver, klyster osv. Vet ikke om de tar registrering og ultralyd denne dagen.

Det ble tatt en ultralyd i uke 32 med vekstestimering da jeg var inne for ks-samtalen.

Back
Topp