Dere som har hatt planlagt keisersnitt?

candyface

Forelsket i forumet
Dagen i forveien av keisersnittet når dere skulle inn å gå gjennom opprasjonsdagen og blodprøver osv. Fikk dere da vite når keisersnittet skulle tas? Eller måtte dere bare komme inn morgenen etter å få vite noe da? Hørte om ei som fikk vite det dagen før at hun var første mann ut ettersom det ikke var andre planlagte ks. Men det kan vel endre seg om det skulle komme noen haste snitt underveis, eller?

Fikk vite hvilket nr i rekken jeg var av de planlagte ks ja. Men så kunne det jo komme hasteks inn som selvfølgelig gikk først.

Minni skrev:
Fikk vite hvilket nr i rekken jeg var av de planlagte ks ja. Men så kunne det jo komme hasteks inn som selvfølgelig gikk først.

Ok, fikk du vite sånn ca kl slett også?

Jeg fikk ikke vite klokkeslettet for KS, men jeg fikk beskjed om å møte kl 07 eller var det 07.30 for forberedelsene, og at det sannsynligvis ble min tur ikke lenge etter dette (så lenge det ikke kom inn akutte KS selvsagt). Jeg fødte 08.45 :D

Fikk vite på forberedelses dagen at de planla keisersnitt kl 8.00, men at det kunne bli endringer.

Fikk så melding tidlig om morgenen, før vi var kommet oss opp på sykehuset om at vi kunne slappe av hjemme noen timer til, de hadde måtte flytte mitt snitt til kl 15.00.

Noen timer senere fikk jeg kontra beskjed igjen om at om jeg kunne komme kjapt nok kunne jeg få komme til kl 12.00, så da var det bare å kaste seg rundt og komme seg på sykehuset :) Ble snitt kl 12.00, men tydelig at det ble flyttet rundt på når noe viktigere dukket opp ;)

Jeg fikk vite klokkeslett, og at jeg var den første den dagen. Jeg fikk vite dette et par dager i forveien, da vi satt hos legen for å finne en tid som passet.. :)
Det ble imidlertid litt forsinkelser, for en i teamet hadde forsovet seg..

candyface skrev:

Minni skrev:

Ok, fikk du vite sånn ca kl slett også?

Nja, ikke annet enn at jeg fikk beskjed om å møte opp kl 0730, og at jeg var førstemann. Så umiddelbart etter der med andre ord :)

Jeg fikk beskjed om å komme inn kl.7.30 slik at jeg skulle være klar til kl.9 som da ks ble satt opp til. På kvelden dagen før fikk jeg tlf at jeg måtte komme inn en time før siden jeg var blitt flyttet frem, slik at jeg da skulle være klar kl.8.
Med forbehold om at det ikke kom hastesnitt i veien da.

Jeg fikk beskjed om å møte klokken 08.00. Ved oppmøte fikk jeg vite at jeg var den eneste den dagen men at det var et par andre typer planlagte operasjoner som skulle skje først så ble forespeilet at det ble ca klokken 13.00 men ble hentet av operasjonslegen allerede klokken 11.00.

candyface skrev:
Dagen i forveien av keisersnittet når dere skulle inn å gå gjennom opprasjonsdagen og blodprøver osv. Fikk dere da vite når keisersnittet skulle tas? Eller måtte dere bare komme inn morgenen etter å få vite noe da? Hørte om ei som fikk vite det dagen før at hun var første mann ut ettersom det ikke var andre planlagte ks. Men det kan vel endre seg om det skulle komme noen haste snitt underveis, eller?

Jeg hadde verdens beste planlagte KS. Det ble avtalt i 8 mnd.Super søte søstre som forberedte meg på alt. Ble lagt inn kl 7 dagen det skulle skje. Møtte opp på UUS og ble henvist til rommet "vårt". Det kom et hastesnitt før oss så da benyttet samboer og jeg å dusje sammen.Vi lo dusjet og jadde en kjempe fin tid sammen førvi ble kalt opp til KS. Jeg ble trillet inn og mannen ble utstyr med "full uniform". Det var 9 tilstede på operasjonsalen og alle var i kjempe godt humør så vi fleipet og tullet om alt mellom himmel og jord:)Vi lo og tøset som ingenting;)) De snitte meg opp og tok frem verdens fineste prinsesse som skrek med en gang:). Hun var så utrolig vakker på tross av 9 mnd i magen min.Jeg ble umiddelbart forelsket.Hun ble3lagt til brystet mens de sydde og hun ammet umiddelbart. Jeg hadde en kjemep din KS og vil gjerne dele det mad andre da jeg ofte leser om de som har dårlig erfaring! Lykke til alle dere med planlagt KS det er en fantastisk opplevelse:))

Turbomum skrev:

candyface skrev:

Jeg hadde verdens beste planlagte KS. Det ble avtalt i 8 mnd.Super søte søstre som forberedte meg på alt. Ble lagt inn kl 7 dagen det skulle skje. Møtte opp på UUS og ble henvist til rommet "vårt". Det kom et hastesnitt før oss så da benyttet samboer og jeg å dusje sammen.Vi lo dusjet og jadde en kjempe fin tid sammen førvi ble kalt opp til KS. Jeg ble trillet inn og mannen ble utstyr med "full uniform". Det var 9 tilstede på operasjonsalen og alle var i kjempe godt humør så vi fleipet og tullet om alt mellom himmel og jord:)Vi lo og tøset som ingenting;)) De snitte meg opp og tok frem verdens fineste prinsesse som skrek med en gang:). Hun var så utrolig vakker på tross av 9 mnd i magen min.Jeg ble umiddelbart forelsket.Hun ble3lagt til brystet mens de sydde og hun ammet umiddelbart. Jeg hadde en kjemep din KS og vil gjerne dele det mad andre da jeg ofte leser om de som har dårlig erfaring! Lykke til alle dere med planlagt KS det er en fantastisk opplevelse:))

Høres ut som en kjempe fin opplevelse :) Håper alt går fint hos oss også!

Dere som fikk ca kl slett, var det for å vite når dere trengte komme inn på sykehuset dagen etter? I brevet fra sykehuset står det jeg skal møte kl 07.00, og det er nå så mange uker før. Vil dette da altså endre seg om jeg ikke blir først i køen dagen jeg er inne til informasjon, blodprøver etc?

candyface skrev:
Dere som fikk ca kl slett, var det for å vite når dere trengte komme inn på sykehuset dagen etter? I brevet fra sykehuset står det jeg skal møte kl 07.00, og det er nå så mange uker før. Vil dette da altså endre seg om jeg ikke blir først i køen dagen jeg er inne til informasjon, blodprøver etc?

På Ahus er det sånn at alle møter klokken 08.00 ( De har maks 3 planlagte snitt pr dag ) og så tar de de fortløpende. Dette fordi de vil utnytte kapasiteten maks og ikke risikere at de er klare og så har ikke pasienten møtt opp enda.

tror dere må møte på det tidspunketet som står i brevet, såfremt de ikke sier noe annet dagen før. Og hvis dere har lang kjørevei, vet jeg at på SUS så får man sove over på pasienthotellet hvis det er plass.

Back
Topp