Dere som har hatt MA (evt SA)

hissigproppen

Forumet er livet
Blødde dere mer når dere fikk tilbake mensen, og hvor lenge varte det evt (altså hvor mange mensperioder)?

Jeg har mensen for andre gang etter utskrapingen nå, og jeg er nærmest invalidisert over natten [:'(]

Det gjør mye mer vondt enn før, og det er ikke som "vanlig".

Hvor lenge skal det evt være sånn, eller ikke være sånn? For hvis det ikke er vanlig så må jeg nesten ringe legen[>:]

har hatt EXU å SA å hatt kraftiare mensen di første gongan etter, då spesielt etter EXU men hadde jo då operasjon så kan være litt dærfør, har ikkje hatt utskraping så tør ikkje svare så vælldi sekkert

Husker at første mens etter MA'en så blødde jeg mye og hadde mye vondt. Begynte på pergo igjen på andre mens, så tror nok det har hatt litt innvirkning på hvordan den blødningen ble, for den ble sånn som jeg pleide å ha på pergo.

Hadde MA men med rester som satt fast, så fikk medikamenter for å løsne det. Mener faktisk det var minst to vanlige mensperioder etter det hvor jeg blødde masse og hadde mer smerter enn ellers..

kan ikke huske at jeg merket noen forskjell etter min SA.

blødde ikke mer, men hadde tanta to dager lengre enn jeg pleier den første gangen, etter det var alt normalt. Hadde heller ikke mer smerter enn vanlig. Etter 4 sykluser var jeg gravid igjen[;)]

Tok 3mnd før mensen kom tilbake igjen.

Blødde ikke så mye mer enn før, (men hadde som regel kraftige blødninger til vanlig da), men hadde mer intense smerter enn jeg pleide. Greide som regel å roe dem med naproxen, men plutselig hjalp ingenting og jeg hadde store problemer med å stå oppreist.

Hadde 3 runder før jeg blei gravid igjen.

Tanta er tilbake igjen nå og oppfører seg levelig igjen..

Blødde mye mer, og i flere dager, de tre første månedene tror jeg. Husker ikke om det var mye smerter.

Jeg hadde MA i August, har hatt mens hver mnd etter det, men kun i november den ikke var "voldsom". Kan jo ha noe med at jeg satte inn kobberspiral like etterpå.

Når jeg mista så blødde jeg vanlig mensen en uke, og fikk mensin igjen 26 dager senere som helt vanlig mensen. Ikke mer eller mer vondt. Er nok ganske individuelt som alt annet tenker jeg..

Tror jeg hadde kontaktet lege, kan være de ikke har fått ut alt. Å det er vodt! Ikke minst farlig.

Etter utskrapning blødde jeg i en måned. Til slutt ble det så ille at jeg besvimte av blodmangel. Så da var det tilbake til sykehuset. Det viste seg at de hadde gjort en for fårlig utskrapning og at jeg måtte ha en ny. Ring legen du. Hvertfall hvis det varer lenger enn mens og det er vondere.

ORIGINAL: AB

Etter utskrapning blødde jeg i en måned. Til slutt ble det så ille at jeg besvimte av blodmangel. Så da var det tilbake til sykehuset. Det viste seg at de hadde gjort en for fårlig utskrapning og at jeg måtte ha en ny. Ring legen du. Hvertfall hvis det varer lenger enn mens og det er vondere.
Utskrapingen var i slutten av oktober og dette er andre mensrunde, men føles som jeg føder sånn som ryggsmertene er. Og kraftigere blødninger. Men sist gang gav det seg etter 8-10 dager

Back
Topp