Dere som har hatt lungebetennelse.

ranveigl

Forelsket i forumet
Hvor lenge er det vanlig med hoste og ubehag ved å trekke pusten dypt, etter en lungebetennelse? Jeg har har mycoplasmalungebetennelse og reagerte fort på doxylin, ble raskt feberfri, men hosten er der enda, og det "knitrer" i brystet når jeg trekker pusten dypt. Er ferdig med kuren i morgen.

Tre uker tok det for meg.

Tanten min har hatt samme, pluss et par andre typer samtidig, og for henne tok det 5 måneder å bli kvitt det helt:(

Ja jeg har vært syk i over 1 måned nå. Startet med en annen type lungebetennelse først. Men har hørt at lungebetennelsen i år er ekstra hissig og langvarig, så får bare holde ut.

Oi...Men om kuren er over går vel ikke hosten over av seg selv...? Jeg pleier å være frisk etter 10 dager..

Sannheten skrev:
Oi...Men om kuren er over går vel ikke hosten over av seg selv...? Jeg pleier å være frisk etter 10 dager..

Har hørt at hosten kan sitte i en stund etter endt behandling, spesielt ved mycoplasmalungebetennelse. Men lurte bare på hvor lenge det er vanlig i tilfelle.

For meg tok det sikkert bortimot et par mnd, men nå har jeg astma også da.
I begynnelsen var det så ille at jeg var sikker på jeg skulle kveles om jeg begynte å hoste, luftveiene snørpa seg jo heeelt sammen..

Back
Topp