Jeg hadde haste ks, og det blir jo litt anderledes enn et planlagt ks
Jeg hadde epidural fra før, så de pøste bare på med spinalbedøvelse gjennom slangen som jeg da allerede hadde i ryggen, så jeg var våken. Gikk fort å få han ut, og jeg fikk så vidt se han før de tok han med seg. Etter de hadde sjekket at alt var bra med han, så kom det en sykesøster og hentet mannen, slik at han fikk vært med lillegutt
Fra jeg kom inn på overvåkningen, så tok det ca 1 - 1 1/2 time før mannen og lillegutt kom.
Jeg ammet i ca 3 mnd, men slet. Om det kommer av at det var et ks, vet jeg ikke.. Fikk iallefall aldri helt taket på det.
Men nå var hele opplevelsen så dramatisk.. Jeg hadde ligget i fødsel i nesten 34 timer, og kom meg ikke over 5 cm åpning uansett hva de gjorde.. Plutselig så løp de bare av gårde med meg nedover gangen, og da blir man jo redd. Så jeg har ikke lyst til å sammenligne hvordan de forskjellige fødselene var, fordi hele opplevelsen vil påvirke hva man føler om det
Jeg var sliten lenge etterpå, men det kom nok av fødselsforløpet, og at jeg lå så lenge som jeg gjorde.. Hadde ikke så veldig vondt da, var bare sliten.
Men har ei venninne som også hadde haste ks, der gikk ammingen strålende
Sent from my iPhone using BV Forum