Dere som har hatt KS set hit??

*Millamor*

Elsker forumet
Jeg har noen spørsmål...
Har dere hatt mye plager etter KS?
Har noen av dere faktisk hørt om / eller har noen opplevd at eggestokkene kan falle ned over?
Og har noen hatt problemer med at livmor halsen har gått veldig oppover?
Og at livmoren faktisk har snudd seg? (Min livmor var fremover vendt før KS, med begge ungene, men er nå bakovervendt)

Håper noen svarer meg :)

Jeg tok KS i juni i fjor. Fikk en del nerveskader rundt såret, så hadde sterke smerter på venstre side av kroppen, ca 15 cm fra såret. Smertene gikk over etter en mnd. 

Nå snart 1 år etterpå, har jeg fremdeles litt vondt i såret hvis noe trykker på, og jeg har ingen følelse rundt såret. 

Ellers ingen plager. :)

Hadde haste-ks i 2008, og merker ingenting til det.
Det var jo vondt og ømt en stund etterpå, men det var ingen komplikasjoner med såret, og jeg har ingenting annet enn et arr som tyder på en slik stor operasjon.

Har aldri hørt noe om at eggstokkene kan falle nedover... ei heller forflytning av livmorhals eller livmor. Jeg ble raskt gravid med nr. 2, og det at jeg hadde ks sist fødsel har ikke vært av noen betydning. Fysisk sett har alt vært normalt, og såvidt meg bekjent er alt på sin rette plass Har hørt om de som har hatt vonde arr pga voksende livmor, men jeg har ikke merket noenting. Morkaken har tilogmed festet seg foran.

Nei de har herja noe så grusomt inne i magen min.. Så har egentlig først det siste året hatt vondt.. Skal opereres nå snart for muskelknuter i livmoren som er veldig store og plagsomme.. Men de vet ikke helt hva de finner inni der for eggestokkene er veldig langt ned, og livmoren halsen er kommet for langt opp, mest trolig pga at det er sydd noe feil..

Så gyn. kommer ikke orntlig inn og får tatt prøver og undersøkt livmoren min, så er 50% sjanse for at de må fjerne alt pga dette, og pga muskelknuter og at jeg har hatt blødninger siden november...

Ingen skader i ettertid her. 
Fikk beskjed om at arret/ arrvevet var ganske hardt da, og det kjenner jeg nå som magen begynner å vokse igjen, men det hadde visst ikke noe å si. 

Back
Topp