Dere som har hatt kort regime

snoopy81

Forelsket i forumet
Bare lurer på hvor lenge (sånn ca) gikk dere på sprøyter før dere skulle til UL og hadde uttak?[:)] Skjønner jo at det er litt individuelle forskjeller, men blir jo uansett ikke like lenge hvis man sprayer først[8D]

Bare tenker litt i forhold til meg selv, for skal igang i slutten av mnd, bare nysgjerrig på hvor fort ting går med kort regime i forhold til det vanlige regime[;)]

Jeg ruger etter kortregime nå[:)]

Startet på Menopur den 22.8, var på kontroll den 26.8., startet med Cetrotide den 28.8 og hadde uttak den 3.9 med innsetting den 5.9.[:)]

En drøm med kortregime i forhold til spray og hele pakka, synes jeg[:)]

Lykke lykke til[:)]

Å så flott, det klang godt i mine ører[:)] Gleder meg rett og slett til å slippe sprayen. Håper jeg aldri mer må på den[8D]
Blir ca 14 dager da, fra start til man er ruger, det er ikke verst[;)]

Lykke til med ruginga[:D]

Hvorfor får noen kort regime mens andre ikke? Mulig jeg er fryktelig dum nå... [8|]

Ingen spørsmål er dumme fruit[:)]

I våre 3 forsøk på Riksen var det aldri snakk om kortregime. Da vi valgte å gå privat fikk jeg spørsmål fra legen om jeg hadde gått på spray alle gangene og hva jeg syntes om det. Jeg sa det hadde vært tungt til tider, med bivirkninger at jeg var fryktelig trøtt og uopplagt og delvis og helt sykemeldt om hverandre.. Da sa han noe sånt som "Ja, men da kutter vi vel ut den sprayen da[:)]"..

Jeg spurte om han valgte å kutte ut pga at jeg er på grensen til pco, med mange eggposer på hver eggstokk til vanlig.. Han dro litt på det, og svarte "Hvorfor skal du måtte ha i det mer hormoner enn nødvendig".. Jeg fikk forståelsen for at de går mer og mer vekk fra spray/nedregulering..

Om dette gjelder kun private klinikker vet jeg ikke, men jeg er ihvertfall kjempeglad for at vi kunne gå for dette.. Fikk ikke ut flere egg, og kroppen responderte kanskje litt dårligere på hormoner, så er litt usikker på hva som skjer hvis vi skal ha flere forsøk.. [:)]

Håper dette hjalp litt, selv om det ikke direkte var svar på spørsmålet[:)]

ORIGINAL: Rosa på ball

Ingen spørsmål er dumme fruit[:)]

I våre 3 forsøk på Riksen var det aldri snakk om kortregime. Da vi valgte å gå privat fikk jeg spørsmål fra legen om jeg hadde gått på spray alle gangene og hva jeg syntes om det. Jeg sa det hadde vært tungt til tider, med bivirkninger at jeg var fryktelig trøtt og uopplagt og delvis og helt sykemeldt om hverandre.. Da sa han noe sånt som "Ja, men da kutter vi vel ut den sprayen da[:)]"..

Jeg spurte om han valgte å kutte ut pga at jeg er på grensen til pco, med mange eggposer på hver eggstokk til vanlig.. Han dro litt på det, og svarte "Hvorfor skal du måtte ha i det mer hormoner enn nødvendig".. Jeg fikk forståelsen for at de går mer og mer vekk fra spray/nedregulering..

Om dette gjelder kun private klinikker vet jeg ikke, men jeg er ihvertfall kjempeglad for at vi kunne gå for dette.. Fikk ikke ut flere egg, og kroppen responderte kanskje litt dårligere på hormoner, så er litt usikker på hva som skjer hvis vi skal ha flere forsøk.. [:)]

Håper dette hjalp litt, selv om det ikke direkte var svar på spørsmålet[:)]

Såklart hjalp det, veldig greit å høre hvordan de forskjellige klinikkene praktiserer det og hva som er "vanlig"..
Jeg hører til St.Olavs og skal ha fult regime med spray og sprøyter.. Starter med spray på syklusdag 20, dvs en mnd før uttak.. Gruer meg til alle bivirkningene som jeg HELT sikkert får.. (fekk mye bivirkninger i form av hetetokter, svimmelhet og kvalme av enkle pergokurer. Ble i tillegg overstimulert [8|])

Men, tusen takk for svar! [:)][:)]

Krysser fingrene for at bivirkningene ikke blir for store og at det ender sånn vi alle håper[:)]

ORIGINAL: Rosa på ball

Krysser fingrene for at bivirkningene ikke blir for store og at det ender sånn vi alle håper[:)]

Takk for det [:)] Håper på positivt svar fra din kant om 10 dager! Spennende [:)][:)]

Hvorfor vi fikk ha kort regime denne gangen (2 forsøk) vet jeg egentlig ikke. Men etter negativ test på første forsøk så ringte jeg ned og spurte om de hadde gjort en god vurdering av meg i forhold til at jeg hadde mange eggposer, men fikk bare 3 egg samt at jeg har pcos. Fikk til svar at hun skulle drøfte det med legen.

Da hun ringte opp så hadde de bestemt seg for å bytte sprøyte type(men beholde samme dose) samt kutte ut sprayen for å se om eggmodningen ble bedre da.... Skal vel være sagt at jeg slet mye med bivirkninger av sprayen så håper dette blir til det bedre. Skal igang om 14 dg cirka igjen, og er forferdelig spent på hvordan det går denne gangen............blir så skuffet og lei meg hvis jeg produserer like få egg og at jeg igjen ikke får noen på frys igjen.....grue gue[&:]

Takk Serene:)[:)] Det er godt og se at jeg ikke er alene om å produsere få egg. Men det er trist og kjipt at vi er blandt de. Men som alle sier, det skal bare ett egg til[;)] Og det er jo du et levende bevis på[:)]
Håper det går den rette veien for oss denne gangen[:D] Vet jeg ikke har vært igjennom drøss med forsøk som mange andre her inne, men det tar på psykisk detta her[:'(]

Back
Topp